Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko kun ei pyydetä kummiksi?

Vierailija
16.08.2010 |

Itse en loukkaantunut, mutta haluaisin tietää syitä/ehdotuksia miksi mahdollisesti ei? En kehtaa kysyä suoraan, koska se olisi mielestäni tylyä.

Veljeni esikoisen kummit ovat hänen vaimonsa veli ja veljeni serkku (nainen).

Uuden vauvan kummit ovat vaimon serkku (nainen) ja vaimon ystävä (nainen).

Minulla on veljeeni ja hänen perheeseensä hyvät ja läheiset välit, asumme lähellä. Veljelläni ei ole muita sisaruksia. Eli minua ei pyydetä kummiksi, mutta veljen vaimon ainoa sisarus (veli) pyydettiin kummiksi jo ensimmäiselle lapselle. Tuntuu vähän kummalliselta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tädit ovat tätejä, ja jo siksi tärkeä osa elämäämme ja perhettämme. Kummit ollaan valittu muista tärkeistä ihmisistä, joiden toivotaan säilyvän läheisinä tulevaisuudessakin.

Ja lisäksi musta on vähän hassua, jos sisarukset ovat pelkästään ristiin toistensa lasten kummeja ja ketään muuta ei mukva voisi pyytää kummiksi.

Yhtä ystävää en ole pyytänyt kummiksi mm. hänen miehensä takia. Mies ei halua tutstua meihin lainkaan ja ei halua esim. tulla kylään. Tapaamme aina ystävän kanssa kahden, miehemme eivät tunne toisiaan lainkaan. Tämä ystävän miehen kieltäytyminen meillä kyläilyistä ei voi johtua ettei pitäisi meistä, kun ei ole koskaan tutustunutkaan, Ja olen ymmärtänyt, ettei kyläile missään muuallakaan. Ova tkuitenkin ystäväni kanssa avoliitossa ja heillä on lapsiakin, jtoen mielestäni tuollainen pariskunta kuuluisi pyytää yhdessä kummeiksi. En osaa pyytää vain ystävääni yksin ja kutsua ristiäisiinkin vain ystävä ilman miestään. Ja en toisaalta voi pyytää kummiksi miestä, joka ei edes halua olla meidän kanssa tekemisissä tai edes tutustua perheeseemme.

Vierailija
22/25 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi halusimme lastemme kummien olevan sitoutuneita kristilliseen uskoon, ja veljeni taas on täysi "pakana". Mieheni sisko on yhden lapsen kummi, koska lapsilla on kaikilla kummeina yksi pariskunta ja yksi sinkku, ja ystäväpiirissä ei enää ollut sinkkuja jäljellä. Emme kuitenkaan halunneet yhdelle lapselle enempää kummeja kuin toisillekaan.

sisaruksille, ettei näistä tule kummeja, koska ovat niin läheisiä ja rakkaita muutenkin. Myös siitä puhuttiin, että jos meille jotain tapahtuisi, niin toivomme sisarusten huolehtivan lapsistamme, ei kummien. Kummeista taas haluttiin lisää läheisiä aikuisia lasten elämään, eli 'sitouttamista'.

Oletko siis tärkein ihminen jo valmiiksi, ja kummius ei toisi siihen mitään lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole veljeni kummankaan lapsen kummi, vaan valitsivat kummit kavereistaan ja vaimon sukulaisista.

En loukkaantunut, mutta veli selitti asiaa silti. Hän sanoi, että me nähdään muutenkin ja ollaan läheisiä, joten päätyivät pyytämään kummiksi muita. Ok mulle, vanhemmat valitsee kummit.

Vierailija
24/25 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lapsen kummikokemuksella.

Vierailija
25/25 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen, sen, joka on ystäväni. Samoin on pyydetty vain minut, eikä miestäni. Mä en ole koskaan tajunnut pariskuntakummeja.

Ova tkuitenkin ystäväni kanssa avoliitossa ja heillä on lapsiakin, jtoen mielestäni tuollainen pariskunta kuuluisi pyytää yhdessä kummeiksi. En osaa pyytää vain ystävääni yksin ja kutsua ristiäisiinkin vain ystävä ilman miestään. Ja en toisaalta voi pyytää kummiksi miestä, joka ei edes halua olla meidän kanssa tekemisissä tai edes tutustua perheeseemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä