Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nonniih, mies lähti sitten meidän vetelän teinipojan

Vierailija
16.08.2010 |

kanssa katsastamaan kansanopiston, johon tämä "sankari" pistetään ensi lukuvuodeksi korottamaan päättötodistuksen arvosanoja jotta edes johonkin pääsisi ensi kevään yhteishaussa. Tottakai elätellään toivoa että myös järki palaisi pojan päähän ja hän ymmärtäisi ettei voi pelkästään hengailla kavereiden kanssa pitkin ja poikin meikäläisten kustannuksella. Muuta vaihtoehtoa ei löytyny, sillä eihän tuollaista kukaan ota mihinkään työhön harjoittelemaan (eikä sitä kyllä kiinnostakaan ja miten voisi edes mennä, kun ei edes pysy pystyssä silmät auki ennen klo 12).

Harmittaa pojan asenne ja hänen puolestaan, mutta opinto-ohjaajan ja koulukuraattorin kanssa juteltuamme tää vaikutti kyllä fiksuimmalta vaihtoehdolta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin saa vähän väliä lukea näitä valituksia kun teini laiskottelee ja nukkuu päivät ja valvoo yöt. Ottakaa nyt hyvät vanhemmat itseänne niskasta kiinni ja miettikää, kuinka olette lapsenne kasvattaneet! Sitä niittää, mitä kylvää.

Vierailija
2/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden aivot vaan laahaavat perässä oikein urakalla tuossa iässä. Mun vetelys aloitti kympin, lopetti sen ja aloitti amiksen vuoden päästä, lopetti senkin. Nyt on 17v ja haki lukioon. Katsotaan miten äijän käy, järkeä on tullut vähän lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun poikas ei välttämättä tiedä mitä haluaa ja kun ei ole harmainta haisuakaan niin se sitten kieltäytyy ajattelemasta koko asiaa kun se ajatteleminenkin ahdistaa ja tuntuu epämiellyttävältä. Ja sitten ne kyselyt "oletko jo miettinyt/päättänyt mitä sinä haluat tehdä" jne ahdistavat vielä enemmän.

Tuollainen kouluun pakottaminen voi kostautua sillä että poika muuttuu vielä hanakammaksi hengaaman kavereidensa kanssa ja alkaa välttelemään äitiä ja isää "painostuksen" takia. Mutta toisaalta jos ei pakota ja tutustuta vaihtoehtoihin niin poika ei edelleenkään tiedä mitä haluaa ja sama tilanne jatkuu. Ja kouluun mennään mutta se jää aina kesken, montakin kertaa.

Teineihin uppoaa parhaiten esimerkki. Kysy pojaltasi "kuka on sun mielestä makea henkilö" ja miettikää miten tämä henkilö on tullut tällaiseksi, mitkä koulut,linjat jne. Duudsonitkin on joutuneet käymään stuntti-kursseja ja ensiapukursseja jne että älä heti tyrmää poikasi sankaria jota hän ehdottaa.

Laita rahahanat kiinni, sano että opiskelemisesta saa palkkaa kun se opintotuki juoksee ja lopulta on juhlat joissa saa lahjoja. Mua motivoi aikoinaan kouluun valmistujaisjuhlat ja sen jälkeen luvattu etelänmatka. Uhkailu, kiristys ja lahjonta, mutta unohda nuo kaksi ensimmäistä. Et varmaan itsekään viihdy töissä kun pomo uhkailee ja kiristää mutta kun kohta on taas lomaa niin hymy nousee huulille.

Vierailija
4/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden aivot vaan laahaavat perässä oikein urakalla tuossa iässä. Mun vetelys aloitti kympin, lopetti sen ja aloitti amiksen vuoden päästä, lopetti senkin. Nyt on 17v ja haki lukioon. Katsotaan miten äijän käy, järkeä on tullut vähän lisää.

sohvaperunaukot, joille ei mikään työ maistu, kalja sitäkin enemmän.

Vierailija
5/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin saa vähän väliä lukea näitä valituksia kun teini laiskottelee ja nukkuu päivät ja valvoo yöt. Ottakaa nyt hyvät vanhemmat itseänne niskasta kiinni ja miettikää, kuinka olette lapsenne kasvattaneet! Sitä niittää, mitä kylvää.

Mä en ole - vielä, mutta sen verran olen joutunut lapseni kasvatuksessa jo miettimään, että en uskalla valmiiksi sanoa, ettei mitään ongelmia koskaan tulisikaan. Ylläreitä on matkassa, vaikka parhaansa tekee, välillä ammattiavun kanssakin.

Vierailija
6/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole - vielä, mutta sen verran olen joutunut lapseni kasvatuksessa jo miettimään, että en uskalla valmiiksi sanoa, ettei mitään ongelmia koskaan tulisikaan. Ylläreitä on matkassa, vaikka parhaansa tekee, välillä ammattiavun kanssakin.

tunnollisesti. Valitettavan monet eivät vain pysty siihen, eivätkä edes viitsi yrittää. Omat menot ovat tärkeämpiä.

Vierailija
7/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ongelmia ei muuten tule, jos hoitaa kasvatustyön tunnollisesti. Valitettavan monet eivät vain pysty siihen, eivätkä edes viitsi yrittää. Omat menot ovat tärkeämpiä.

Mä en jaksa sun kanssas kinata, mutta mulla on tässä aiheessa kuitenkin vähän laajempaa tutkimustietoa. Toivon kuitenkin, että sun ei tarvitse luopua mielipiteestäsi.

Vierailija
8/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt sentään yllätyksenä tullut?

Vierailija
9/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette puuttuneet jo yläkoulun aikana pojan laiskuuteen? Ei kai se nyt sentään yllätyksenä tullut?

Mutta yritykset eivät ole tehonneet. Varmaan on koitettu kaikki pakottamisen ja motivoinnin, lahjonnan ja kiristyksen ja uhkailun keinot, mut jos pässi on pässi niin ei sitä voi muuksi pakottaa muuttumaan.

Vierailija
10/10 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on niitä samoja, jotka vielä lapsettomina ollessaan neuvoivat sinua uhmaikäisen kanssa ;) kylsesiit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan