aaargh, mummu osti lapselle kamalan & sikakalliin talvipuvun!
Synttäripaketista kuoriutui Ticket to Heavenin setti, sikakallis, mahtavan hyvälaatuinen, mutta se kuosi... ihan hirvittävä! Tosi räikeä, ihmeellinen pinkki-oranssi-viritys. En ois ikimaailmassa ottanut jos oisin itse kaupassa nähnyt. Alesta osti keväällä, joten ei mitään palautusmahdollisuutta. Me vielä puhelimessa neuvoteltiin asiasta, se kuvaili sitä pukua, mutta jotenkin kuvittelin sen ihan erilaiseksi, ei niin paljon pinkkiä jne. Olin saada slaagin, kun puku kuoriutui paketista.
En tajua, monesti aiemminkin on tehty näin, että mummu hankkii lahjaksi jotain kalliimpaa, just ulkovaatetta tms. ja tosi hyvin se on aiemmin osannut ostaa mun maun mukaista (värikästä mutta suht neutraalia kuitenkin). Enhän mä tietenkään oo voinut todellista mielipidettäni kertoa, hymyillyt vaan nätisti ja kiitellyt lahjasta - ja toivon vaan tässä salaa, että tyttö ehtis just kasvaa liian isoksi siihen pukuun ennen talvea, pieni mahis on olemassa :D Tosin sitten se puku vaan jää odottamaan kuopusta.
Mä oon ihan kamala ihminen ja maailman kiittämättömin otus, tiedän. Jotenkin ottaa vaan nyt lievästi päähän. Jos oiskin joku mekko tai paita jota vois käyttää kerran tai kaks, mutta talvipuku on käytännössä päivittäin päällä... yääääk! Vaan jospa siihen silmä tottuu. Eletään toivossa.
Kommentit (48)
tosi kiva on kun ei oo ihan tavallinen haalari, niitä näkee jokapuolella.... tää haalari on kaunis!
Sulla on helvetin pienet ongelmat!!!
Meidän mummu makaa halvaantuneena psykoosissa jo kymmenettä vuotta. Että olisi kyllä superonnellinen, jos se pystyis osteleen ylipäätään yhtään mitään.
Äitihän sitä talvipukua eniten katselee, sille kolmevuotiaalle se on ihan samantekevä.
Mutta tosta saa oikein nätin yksiväristen housujen ja asusteiden kanssa.
Eihän tuo ollut mikään hirveä.
Samannäköistä kamaahan on Marimekollakin.
Sorry to say, mutta aikamoinen kermaperse olet.
Meilläkin ainoa mummi on kuollut 12 vuotta sitten syöpään. Elämäsi on varmaankin helppoa ja olet saanut kaiken valmiina eteesi, jos tämä kuosi saa sinut raivon partaalle.
<a href="http://www.ticket2heaven.dk/typo3temp/pics/e7f84f9446.jpg" alt="http://www.ticket2heaven.dk/typo3temp/pics/e7f84f9446.jpg">http://www.ticket2heaven.dk/typo3temp/pics/e7f84f9446.jpg</a>
Puku on meillä pakattu talvivaatevarastoon, joten en nyt sitä tässä voi tarkistaa, mutta tuo se todnäk oli.
Kiitos ehdotuksista ja sympatioista! En sitä uskalla lähteä värjäämään (turkiskaulus ym.), ja pidettävä tuo on, ellei pieneksi jää, kyllä mummu sitä varmasti talvella kyselee, jos onkin joku toinen puku päällä. Kiitos asustevinkistä, paljon ehkä auttais sekin, jos joko housut tai takki ois yksväriset, eli vois toivoa että housut jäis lyhyiksi, niin vois ostaa hyvät mustat toppikset takin kaveriksi, ehkä silmä kestäis paremmin :D
Joo, läpsin täällä yhä itseäni naamalle ja oon itsekin sitä mieltä että pienet on ongelmat, mutta minkäs teet kun ei oo isommalla sielulla siunattu :D
ap
Minun on varmaakin pakko sulkea tämä kone, nämä on niin oksettavia aloituksia ja kommentteja. Mustaa kolmivuotiaalle. Eikö riitä suurin osa suomalaisista jo pukeutuu mustaan (Joka ei heille edes sovi!) arkeen ja juhlaan. Jättäkää nyt lapset edes rauhaan.
Minun äitini on kuollut, taitaa olla yli 35 v sitten mutta en jaksa laskea. Lapseni eivät ole ikinä nähneet äitiäni. Isänikin on kuollut yli 20 vuotta sitten, esikoinen muistaa hämärästi, kakkonen ei lainkaan ja nuoremmat eivät ole häntäkään koskaan nähneet siis.
Anoppi ja appiukko ovat eläkeläiseksi hyvätuloisia, kun johtotason tehtävistä terveinä eläkkeellä ovat, ja asunto maksettu.
Ei sieltä ole koskaan mitään apua, osteluja, tullut ja tänä vuonna lapsille ei tullut lahjoja lainkaan, koska en ole mieleinen miniä mutt toisaalta en aio olla anopin haukuttavanakaan.
Olkaa iloisia että mummot ostelee lahjoja ja etenkin vaatteita lapsillenne! Ei niiden tarvitse teidän silmää miellyttää, pääasia että lapsella on vaatetta, lämmintä jne, ja ennenkaikkea; se mummo on oikeasti ajatellut sinua ja lastasi, tarkoittanut hyvää ! ostanut ihan vilpittömästi ja rakkaudella.
äitisi lämpimästi ajatteli lapsenlastaan ja osti kalliin haalarin, josta ajatteli sinun pitävän. Ei kannata olla liian pinnallinen noissa haalariasiaoissa. Ole kiitollinen lahjasta :)
etta sinulta puuttuu varisilma ja vaatemaku. Tuo haalari on aivan ihana, hyvat varit ja kuosi, turvallinenkin kun ei sulaudu maastoon.
t.monen vuoden visuaalinen koulutus.
on kyllä rumimpia haalareita mitä olen ikinä nähnyt! Ymmärrän siis tuskasi, ap.
Olisin onnellinen jos saisin kalliin merkkipuvun eikä tarvitsisi itse miettiä pukuasioita.
:) Mutta niinhän se on ettei makuasioista voi kiistellä. Jos vaikka pidät sitä likalla silloin kun epäilet törmääväsi äitiisi? Ihana äiti sulla kyllä vaikkei teillä vaatenäkemykset mene ihan yhteen.
Hyvää pakkasten odottelua!
Minun äitini on kuollut, taitaa olla yli 35 v sitten mutta en jaksa laskea. Lapseni eivät ole ikinä nähneet äitiäni. Isänikin on kuollut yli 20 vuotta sitten, esikoinen muistaa hämärästi, kakkonen ei lainkaan ja nuoremmat eivät ole häntäkään koskaan nähneet siis.
Anoppi ja appiukko ovat eläkeläiseksi hyvätuloisia, kun johtotason tehtävistä terveinä eläkkeellä ovat, ja asunto maksettu.
Ei sieltä ole koskaan mitään apua, osteluja, tullut ja tänä vuonna lapsille ei tullut lahjoja lainkaan, koska en ole mieleinen miniä mutt toisaalta en aio olla anopin haukuttavanakaan.
Olkaa iloisia että mummot ostelee lahjoja ja etenkin vaatteita lapsillenne! Ei niiden tarvitse teidän silmää miellyttää, pääasia että lapsella on vaatetta, lämmintä jne, ja ennenkaikkea; se mummo on oikeasti ajatellut sinua ja lastasi, tarkoittanut hyvää ! ostanut ihan vilpittömästi ja rakkaudella.
on mun mielestä naurettavaa. Jokaisella on oma elämä ja omat tilanteet. En mäkään käy huutelemassa joka ketjuun, jossa haukutaan miehiä, vaikka mun mies on kuollut ja lapset olleet silloin niin pieniä, ettei heillä ole muistikuvia isästään ollenkaan. Ei silti mun mielestä tartte jokaisen olla iloinen ja onnellinen suhteestaan tai avioliitostaan, vaikka mä olen hyvän avioliiton menettänyt tällä tavalla...
Ei kukaan voi olla noin idiootti ja kiittämätön.
että hänellä on pienet murheet, joten noi syöpään kuolleet mummot vois nyt jo jättää tästä keskustelusta.
Olen pahoillani ap, mustakin toi kuosi on aika hirveä. Ihmettelen, miten se on täällä niin monen mielestä kaunis. Olisko yhtä kaunis, jos merkki ei olis huipputrendikäs tiketti vaan jotain tarjoustalon kamaa? No, makuasioistahan ei tunnetusti voi kuin kiistellä.
ei mun mielestä ole se, onko puku ruma vai kaunis. Mummo on sen ostanut lahjaksi, kysynytkin vielä ap:lta, onko se ok. Ja lapsi tykkää. On todella kiittämätöntä valittaa täällä sitten jälkikäteen. Ja kyllä, kummallisen pienet on ongelmat - niin kuin aina jokaisella silloin tällöin. Mutta kohtuus kaikessa!
Mutta eniten minua ihmetyttää tuo malli. Se näyttää ihan vauvan haalarilta malliltaan.
Luulisi, että 3v on hankala leikkiä se päällä.
3v kun ei enää vaan istu rattaissa tai pulkassa.
Siinä pitäisi olla kuminauha vyötäröllä.
Ymmärrän täysin, jos tuon näköistä haalaria ei halua lapsellaan käyttää.
En tiedä mitä te päivisin teette, mutta meillä on 3-vuotiailla aina ollut suosikkiulkovaatteena haalari. ei mene lumi selästä jne. Hanki haalari arkivaatteeksi, ja tuo takki+housuyhdistelmä onkin lähinna kyläily/kauppa-asu. Haalarin lapsi saa itse puetta
Ja haalarista meillä vaihdettiin takki/housuun vasta koululaisena.
Mutta eniten minua ihmetyttää tuo malli. Se näyttää ihan vauvan haalarilta malliltaan. Luulisi, että 3v on hankala leikkiä se päällä. 3v kun ei enää vaan istu rattaissa tai pulkassa. Siinä pitäisi olla kuminauha vyötäröllä. Ymmärrän täysin, jos tuon näköistä haalaria ei halua lapsellaan käyttää.
Näin pienille on ihan sama vaikka ne pukisi säkkiin (kunhan olisi lämmin ja miellyttävä päällä, mutta ulkonäöltään ihan se ja sama). Kyllä ne kuosit on vanhempien silmille tehty.
Meidän 2½v tyttö rakastaisi tuota haalaria mutta joutuu valitettavasti käyttämään veljensä vanhaa limenvihreää tickettiä, josta ei takuulla pidä... Eli makuja on monia, itse ottaisin tuon haalarin lapselleni empimättä.
No voi hyvät hyssykät! Makuja on monia, mutta mielestäni tuossa toppahaalarissa ei ole yhtään mitään vikaa! Olisin onnellinen, jos tuollaisen joku omalle tyttärelleni ostaisi! Onpahan ainakin erilainen eikä joka tytöllä ole samanlaista! Positiivisuutta kehiin! :)