Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sairaslomaa ennen synnytystä?

Vierailija
15.08.2010 |

Kuinka kauan ennen laskettua aikaa kehtasit ottaa sairaslomaa töistä? Siis ilman mitään todella isoa syytä.

Itsellä vielä viisi viikkoa edessä ja alan olla vaan niin väsynyt, nukkumiset vähän niin ja näin eikä ole enää yhtään motivaatiota hommiin - ja työtkin on jo vähempiarvoisia kuin ennen. En kehtaa kuitenkaan vielä ottaa sairaslomaa (vaikka lääkäri siis heti antaisikin) koska olen tottunut hoitamaan työni loppuun & hyvin. Yritän vielä pinnistellä ainakin pari viikkoa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan olisi halunnut jäädä kotiin haahuilemaan ilman pakottavaa syytä. Ehti siellä tylsistysä sittenkin, kun virallinen äitiysloma alkoi. Mieluummin olisin tehnyt työtä vaikka vähän pidempään.

Vierailija
2/6 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mainostamasi kaltainen tunnollinen ja hyvä työntekijä, et varmaankaan kysele keskustelupalstalta, mikä olisi "sopiva sairausloma-aika" ennen vanhempainvapaata!

Sairauslomalle jäädään, jos on jokin fyysinen sairaus, oire tai muu syy, joka estää työn tekemisen. Monilla raskaus voi aiheuttaa tällaisia oireita, ja silloin tietysti PITÄÄ jäädä saikulle. Mutta jos raskaus ei aiheuta oireita, jotka estävät töiden teon, ei saikulle tule jäädä. Kai sinä nyt itse osaat määritellä, oletko työkykyinen vai et. Ja jos et osaa, niin luota lääkärin sanaan.

Itse olin työkykyinen ihan äitiysvapaaseen asti, joten en edes harkinnut sairauslomaa. Sen sijaan raskauden alkumetreillä jouduin ottamaan saikkua pahoinvoinnin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi 36-vuotiaana ja toka 38-vuotiaana, eikä raskauden takia päivääkään sairaslomaa. Kun ei ollut mitään vikaa. On sitä raskaana tehty ennen peltotöistä lähtien synnytykseen saakka, joten miksi makoilla turhaan sängynpohjalla, jos ei mitään todella ole pielessä?? Synnytyskin sujuu paremmin, kun pitää itsensä liikkeessä.

Vierailija
4/6 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoi, ylitöitä tein ihan viimeiseen päivään asti, ennen äitiyslomaa.

Vierailija
5/6 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äitiyslomaa vain puoli vuotta joten ihan kamala rikos "ylimääräisen" loman otto ei varmaan olisi eikä kukaan työpaikalla varmaan pitäisi minua rikollisena. Tuntuu vaan että olen ihan piipussa jos menen suoraan töistä sairaalaan ja sieltä vauvan kanssa kotiin kun univelkaa kertyy koko ajan. Meillä on kaksi pientä lasta ennestään joten tuskin se sairaslomakaan ihan lekotellessa menisi...

Mutta synnintunto on tosiaan niin kova etten varmaan saa lähdettyä ennen kuin viime tingassa tai jos on ihan pakko. Kun siis periaatteessa olen ihan kunnossa, olen vain väsynyt ja motivaatio hukassa.

Vierailija
6/6 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti ajatella ittees ja lasta, stressiä töissä tulee kuitenkin. Heti vaan saikulle. Mää jäin just noin 4 vk ennen laskettua aikaa ja onneks jäin kun lapsi synty 2vk ennen laskettua aikaa 38+0 ja ostoksilla yms. kerkes käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan