16-v muutti pois kotoa lukioon, nyt se sitten pakkasi tavaransa ja lähti
ja äiti vetistelee täällä yksin. No, on tässä vielä pari kotona, ovat isänsä kanssa uimasa juuri. Hitto, kuin monta kertaa mä oon ärsyyntynyt siihen, kun se jätti vaatteita pitkin poikin, astioita huoneeseensa. Ja nyt tuntuu ihan tyhjältä ja on jo ikävä. Kun onhan se oikeasti aivan ihana tyyppi ja meillä oli usein hauskaa.
Aikoo tulla vasta parin viikon päästä kotona käymään. Välimatkaa 100km.
NYYH :´(
Kommentit (33)
Onneksi tässä pikkukaupungissa on lukio. Poika aloitti siellä tällä viikolla.
yhteen poikaystävän kanssa. Hyvin se meni ja vastuullinen aikuinen musta kasvoi. :)
Kyllä sinä siihen totut... En usko että haluaisit lapsesi valitsevan opiskelun ja tulevaisuuden suunnitelmat sinun tunteidesi mukaan. Haluaisitko passata lastasi vielä hänen ollessa 45v? Ole onnellinen että lapsesi on valmis itsenäistymään ja haluaa ottaa vastuuta elämästään. 100km ei ole matka eikä mikään kulkea. Sitä paitsi nykyään on helppo pitää yhteyttä puhelimella ja tietokoneen välityksellä. Kaks viikkoa hurahtaa äkkiä.
50 km säteellä löytyy 4 kaupunkia joissa lisää vaihtoehtoja.
"Muutettais koko perhe. Olen valinnut asuinpaikkamme sen mukaan, että lukiot on lähellä "
tai niin fiksuista lapsista, että haluavat tiettyyn lukioon?
Muutettais koko perhe. Olen valinnut asuinpaikkamme sen mukaan, että lukiot on lähellä
Vai jäät sä työttömäks, kun sun lapsi menee kouluun?
vaan tätinsä luo.
Ei me koko perhe voida muuttaa, nuoremmilla on koulut täällä, ollaan asuttu pitkään, työpaikat jne. Ei kaikki voi asua erityislukioiden vieressä.
Se on kyllä fiksu ja luotettava poika, uskon hänen pärjäävän. Ikävä vaan on.
ap
50 km säteellä löytyy 4 kaupunkia joissa lisää vaihtoehtoja.
Kaikki eivät myöskään asu pääkaupunkiseudulla.
sama aika menee helposti jos koulun ja asunnon välillä on muutama kilometri käveltävää
sama aika menee helposti jos koulun ja asunnon välillä on muutama kilometri käveltävää
Viekö sulta puoli tuntia kävellä muutaman kilometrin matka?
Meillä ei olisi ollut varaa maksaa hänen vuokraansa ja muita kuluja. Tyttö kävi siis lukion omassa kaupungissa. Nyt hän on pakkaamassa tavaroitaan ja muuttaa parin viikon päästä Helsinkiin opiskelemaan.
ja vaikka se on hyvinkin jo täysikäinen, niin haikeelta tuntuu silti.
Vaihtaisin vaikka työpaikkaa ja muuttaisin itse ennemmin kuin päästäisin lasta asumaan yksin noin nuorena.
Jälkeenpäin ajateltuna omat vanhempani olivat joko todella välinpitämättömiä tai pitivät minua kypsempänä kuin oikeasti olin.
matkaa 45 km suuntaansa. Toistaiseksi eivät ole olleet kämpillä yötä, mutta se on kätevä tukikohta, jos pitää odottaa tai on hyppytunteja. Ja liikuntatunnin jälkeen on kivampi mennä omaan suinkuun kuin koululle kimppapesulle :-).
Moni puolituttu on kysynyt asuntoa vuokralle tyyliin "asun vain toisesa huoneessa, toinen jäisi teidän lapsille", mutta en ole viitsinyt nähdä vuokraamisen vaivaa. Eikä tarvitse pelätä, että vuokralainen rikkoo television tai tietokoneet.
oikeasti vaihtaisitte? Onko olemassa nyky-Suomessa töitä, joita noin vain vaihdetaan ja samalla hyvästellään kaverit ja suku ja muutetaan 100 km päähän muutamaksi vuodeksi, että lapsi saa lukion käytyä.
Ei se 16v siihen kuole, että menee kouluun. Monessa perheessä lapsia on kaksi tai kolme, muuttaako se perhe sitten seuraavan lapsen opiskelupaikkakunnalle?
matkaa 45 km suuntaansa. Toistaiseksi eivät ole olleet kämpillä yötä, mutta se on kätevä tukikohta, jos pitää odottaa tai on hyppytunteja. Ja liikuntatunnin jälkeen on kivampi mennä omaan suinkuun kuin koululle kimppapesulle :-). Moni puolituttu on kysynyt asuntoa vuokralle tyyliin "asun vain toisesa huoneessa, toinen jäisi teidän lapsille", mutta en ole viitsinyt nähdä vuokraamisen vaivaa. Eikä tarvitse pelätä, että vuokralainen rikkoo television tai tietokoneet.
matkaa 45 km suuntaansa. Toistaiseksi eivät ole olleet kämpillä yötä, mutta se on kätevä tukikohta, jos pitää odottaa tai on hyppytunteja. Ja liikuntatunnin jälkeen on kivampi mennä omaan suinkuun kuin koululle kimppapesulle :-). Moni puolituttu on kysynyt asuntoa vuokralle tyyliin "asun vain toisesa huoneessa, toinen jäisi teidän lapsille", mutta en ole viitsinyt nähdä vuokraamisen vaivaa. Eikä tarvitse pelätä, että vuokralainen rikkoo television tai tietokoneet.
korjaus
ennen kuin on 18v täyttänyt? Mitä ajattelit vastaavassa tilanteessa lapsesi tekevän 2 vuotta, jos ei saa muuttaa pois kotoa?