Vinkkejä Barcelonan matkaan? Missä kannattaa käydä
Kommentit (5)
ehdottomasti kiivetä Barcelonan katetdraalin kattotorniin! Ikinä en ole ollut niin erikoisessa paikassa, aivan upeaa kurkkia enkelipatsaiden takaa alas kaupunkiin!
Ellet sitten kulje lapsien tai muuten vaivalloisen liikkujan kanssa. Gaudín rakennukset (Park Güell, Casa Milá, Casa Batlló, Sagrada Familia) ovat ihan must-nähtävyyksiä, samoin Palau de la Música Catalana ja Santa María del Marin kirkko. Melkein kaikkiin pääsee kävelemällä, joihinkin menee metro.
Parasta Barcelonassa on vain se kuljeskelu ja katelu, kaikkialla on aina jotain elämää. Hyvää ruokapaikkaa ei kannata etsiä Ramblalta, koska ne ovat kaikki ylihintaisia. Passeig de Grácia taitaa olla paras paikka tehdä ostoksia: liikkeitä on molemmin puolin katua, kaikki merkit, mitä kuvitella saattaa. Ja alelöytöjä olen tosiaan tehnyt siellä minäkin. Corte Inglésistä sitten mukaan ainekset oikeaan espanjalaiseen kaakaoon ja muita herkkuja.
Älä unohda maistaa churros con chocolate!
on vähän kuin pitkiä pursotettuja munkkeja.
Rakastan Barcelonaa! Itse olin viimeksi vuosi sitten elokuussa - alen loppurysäykset ja kaikki oli "ilmaista". Ihan mieletöntä! Muuten hinnaltaan varmaan Suomen luokkaa, mutta valikoima mielestäni kivempaa. Siis vaatteet ja kengät. Ruoka edullista. Itse pidin kovasti Plaza Reialilla (ihan Ramlan vieressä) olevasta ravintolasta - se aukeaa klo 8:30 illalla ja jono on muutaman sata metriä, mutta nopeasti pääsee sisään, ruoka oli maittavaa ja tosi edullista. Niinkin tylsältä kuin kuulostaa, kannattaa ottaa turistibussi päiväksi (n.20e) - pääsee kaikkiin nähtävyyksiin helpoiten (ainakin Parc Guell kannattaa nähdä ja kierrellä siellä, muutenkin Gaudin rakennukset on makeita). Muuten rannalla hengailu on kivaa, keskustan ostoskaduilla saa ajan kulumaan ihan huomaamatta... Palayo-kadun kulmassa on Lefties-kauppa jossa on Zaran vaatteita super-halvalla. Ja Mangn outlet on vähän kauempana Ramblalta, mutta käymisen arvoinen ehkä myös.
Hauskaa matkaa!