Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella skitsofreenikon

Vierailija
14.08.2010 |

kanssa? Miksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ap kysyt?

Vierailija
2/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin suhteeseen tässä iässä vain tositarkoituksella, enkä voisi ajatella perustavani perhettä psyykkisesti vakavasti sairaan ihmisen kanssa. En itse jaksaisi ottaa hoito-/huolehtimisvastuuta aikuisesta ihmisestä, enkä toisaalta jaksaisi kantaa myöskään alituista huolta sairauden periytymisen mahdollisuudesta. Myöskin oma turvallisuus huolettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myös alkoholistin tai narkkarin tai edes ex sellaisten

Vierailija
4/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kokemuksesta millaisia skitsofreenikot ovat, alussa voivat toki oikealla lääkityksellä olla lähes oireettomia mutta taudin edetessä elämä muuttuu hankalammaksi niin skitsofreenikolle itselleen kuin läheisillekin. Työskentelen hoitoalalla ja työni puolesta olen ollut tekemisissä skitsofreniaa sairastavien kanssa, ja minulle on elämäni varrella sattunut kaksikin skitsofreniaa sairastavaa naapuria. Ja ei, terveitä eivät kyllä ole.

Vierailija
5/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta olin suhteessa skitsofreenikon kanssa... vuosiin mahtui pelkoa, epäluuloa, jatkuvia harhoja, jaksoja suljetulla, väkisin sinne viemistä... väkivaltaakin. kyttäämistä onko toinen ottanut lääkkeet (yleensä ei ollut). Kerran tulin kotiin ja kämpästä oli viety kaikki, siis KAIKKI sähkölaitteet pois (koska niissä oli vaarallista säteilyä, se kaikki kuului johonkin ylemmän tahon salaliitton.. ei paljoa naurattanut, voin kertoa)

elämä oli painajaista. onneksi nyt on terve, ihana mies jota rakastan ihan oikeasti ja joka ihan oikeasti rakastaa mua... ex:n kanssa tunteetkin oli vain osa jotain harhaa, joka saattoi vaihtua ihan päivän mukaan.

Vierailija
6/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi vielä rakastunut häneen ja saisin tietää sairaudesta heti kättelyssä.

Vierailija
7/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa ongelmissani on ihan tarpeeksi. Sitä paitsi sairaudet periytyy, haluaisinko antaa sellaisia lapsilleni??

Vierailija
8/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkopan ongelmat ovat sellaisia, että hankaloittavat elämää aina. Itselläni ollut synnytyksen jälkeinen masennus ja se voisi vaikka uusia jos altistuisin mielenterveysongelmille.

Vierailija
9/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen sellaisen..

Vierailija
10/10 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en seurustelisi skitsofrenikon kanssa vain seurustelemisen takia, vain jotta pitäisi olla joku, läheisyydenkaipuuta ym. Siihen tarkoitukseen hankkisin jonkun turvallisen.