Oksettaa raskaanaoleva kaveri.
Kaveri on siis raskaana ja melko viimeisillään. Kaikki sanat ovat nyt "massua", "kakkia", "pisua", "tisua" ja sitä rataa. Sanoo siis todella esim. menevänsä "pisulle" ja että "massuun koskee". Oikeasti oksennan kohta. Ja vielä fb-päivityksinä *oksennus*.
Kellään kokemusta: meneekö tuo ällöttävä lässytys ohi?
Kommentit (55)
inhoan em. ihmisiä jotka sekaantuvat kysymättä koiraani lässyttäen typerästi. Meitä on moneksi.
Ja sä vielä annat niiden nusasta sitä fifiäs?
kyllä mäki ennen ihmettelin ku jotkut kävelee ku ankat mut en ihmettele enää ku ite kävelen niin.. Sen verran alhaalla on ja painaa nivusiin ja liitoskivut kovat ettei normisti voi kävellä. Ja en todellakaan kävele pitkiä matkoja enää..
onnellinen ensimmäisestä raskaudestani ja vauvasta ja tykkäsin mahastani (varsinkin, koska voin koko raskauden ajan hyvin). Mutta ei olisi tullut mieleenikään lässyttää tai hössöttää muiden kuullen asiasta.
Töissäkin vastailin, kun kysyttiin. Muuten keskustelin ihan normaaleja juttuja, samoin kavereiden kanssa. Ne joita asia kiinnosti, kyselivät ja halusivat keskustella asiasta, mutta itse en koskaan tyrkyttänyt aihetta. Ja ihan samat asiat itseänikin kiinnosti kuin ennen raskauttakin. Miksi kaikki muut kiinnostuksen aiheet olisivat mielestäni kaikonnet?
Ja tuolle neuvolantätille: en missään vaiheessa "hehkuttanut" ylionnellisena raskautta neuvolassakaan ja hoidin neuvolakäynnit vähän ohimennen "pakollisina" rutiineina. Eikä taatusti neuvolassa oltu huolissaan mielentilastani! Ennemminkin kehuttiin "maalaisjärkeäni" ja rauhallisuuttani. Ei kaikille vaan lässytys ja muu hysteerisyys sovi.
Nyt rakas vauvani on jo syntynyt, mutta edelleen sama hössöttämättömyyslinja jatkuu... Eikä kukaan ole kyseenalaistanut äitiyttäni tai äidinrakkauden määrää.
lässyttääkö vauvalleen/mahalleen vai kahvilla olevalle kaverille. Ei kai kavereita kohtaan tarvitse yhtäkkiä osoittaa kiintymystä, vaikka onkin raskaana??
Mutta ei olisi tullut mieleenikään lässyttää tai hössöttää muiden kuullen asiasta.
Ei kaikille vaan lässytys ja muu hysteerisyys sovi.
jotkut puhuvat niin ja ihmettelevät ja ihastelevat kokemaansa ainutlaatuista asiaa. Koska sinä et niin tehnyt, eivätkö muut saisi? Onko se hysteriaa jos ensimmäistään odottava äiti on aidosti innoissaan raskaudestaan sekä tulevasta äitiydestä?
Täällä on ihmeellistä porukkaa..
Niin, ja minä olen ollut myös jalat maassa -tyyppiä, mutta ymmärrän toki heitäkin, jotka avoimesti jakavat kuulumisiaan (lässyttäen tai ei).
Kun lukee tätä palstaa..joko ollaan kateellisia tai muuten..Minä olen juuri raskaana ja nautin tästä ajasta!!! Onko se ihme jos puhuu raskaudesta??Jos opiskelee, monesti puhe pyörii sen ympärillä, kurssien ja opettajien jne..Oletteko kuulleet asettumisesta toisen kenkiin, se auttaa ymmärtämään, jo me vain aattelemme itseämme niin toki muille tärkeät aiheet alkavat ärsyttää, siinä tosi ystävyys katsotaan. Naisen elämässä tapahtuu niin paljon muutoksia, ne mietityttävät..Monille kirjoittajille: mietipäs jos itse tulet äidiksi, kyllä se aika paljon elämää muuttaa, jos ei asioita etukäteen käsittele tulee aika pommi kun lapsi syntyy..
Kun lukee tätä palstaa..joko ollaan kateellisia tai muuten..Minä olen juuri raskaana ja nautin tästä ajasta!!! Onko se ihme jos puhuu raskaudesta??Jos opiskelee, monesti puhe pyörii sen ympärillä, kurssien ja opettajien jne..Oletteko kuulleet asettumisesta toisen kenkiin, se auttaa ymmärtämään, jo me vain aattelemme itseämme niin toki muille tärkeät aiheet alkavat ärsyttää, siinä tosi ystävyys katsotaan. Naisen elämässä tapahtuu niin paljon muutoksia, ne mietityttävät..Monille kirjoittajille: mietipäs jos itse tulet äidiksi, kyllä se aika paljon elämää muuttaa, jos ei asioita etukäteen käsittele tulee aika pommi kun lapsi syntyy..
Minusta tuollainen kieli on aivan kammottavaa. En ole koskaan puhunut noin AIKUISILLE ihmisille kuten ap kertoo. Vauvoille taisi tulla lässytettyä, mutta ei aikuisten sellaista tarvi kuunnella. Siis minun mielestäni.
T: kahden lapsen äiti, jo 40v (kun sitä ikääkin tässä kyseltiin)
ei todellakaan!
Täytyykö se kateuskortti taas vetää esiin sieltä. Se, että jos joku asia ärsyttää niin se ei aina ole kateutta. Toisille meistä on luonnollista kertoa kaikki henkilökohtaiset asiat ja toisille meistä on taas luonnollista pitää henkilökohtaiset asiat omana tietonaan. Ei sillä, että jompikumpi tapa olisi oikea tai jompikumpi väärä.
tarkentaakseni, keskustelen ihmisten kanssa nimenomaan yhteisistä asioista. Jos joku tuttavani olisi ollut yhtäaikaa kanssani raskaana, niin luonnollisesti varmaan aihetta oltaisiin sivuttu, vertailtu tmv.
Mutta muiden kanssa juteltiin molempia kiinnostavista asioista, ellei erikseen kyselty raskaudestani. Vaikka oma elämä olikin ihanalla tavalla mullistumassa, niin ei se kiinnosta kaikkia muita samalla tavalla. Pakkosyöttöä kuulee ihan liikaa!
Ajoittain ei tarvinnut, mutta sitten välillä oli niin kipeä vatsanahka ettei kävelemisestä tullut mitään. Olen 154cm pitkä ja maha repeili todenteolla, se oikeasti sattui! Selkä ei mulla ollut niinkään kipeänä, mutta vauva painoi kohdunsuuta ajoittain tosi paljon ja se jos joku vihloi ilkeästi. Lisäksi sain supistuksia pienestäkin ponnistelusta rv16+ asti. Että ei se ihan oikeasti ole aina huomionkipeyttä.
Toisaalta en sitten itsekään tykkää noista massu-pisu-masuvaavi -söpöyssanoista. Mutta en ällöönny jos joku muu niitä käyttää. Ja olin kyllä niin höplällään ekaa odottaessa etten paljon muusta pystynyt puhumaan. Pahoittelut tulilinjalle joutuneille vain! :D Nyt toista odottaessa on rauhallisempaa sillä linjalla.
niin TÄRKEÄÄ korostaa kaikin tavoin, että MINÄ olen nyt RASKAANA. Toisilla elämä on vaan niin ihmeellistä (tai kapeaa) että sitä pitää kaikin tavoin alleviivata ja korostaa. Toiset vaan lässyttää kaikelle, itse koira-ihmisenä inhoan em. ihmisiä jotka sekaantuvat kysymättä koiraani lässyttäen typerästi. Meitä on moneksi.
Seuraavalla kerralla soitat poliisille.
Koira-parka, kaikenlaisia omistajia sitä onkaan
*kuvittelee tämän sielunsa silmillä*