Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2tai useamman lapsen äidit,painonnousu

Vierailija
14.08.2010 |

raskauden aikana olisi kysymykseni aihe.Elikkäs miten saan pidettyä painonnousun kurissa?Odotan toista lastani ja edelliseesä raskaudessa lihosin 20kg joista vieläkin 8kg jäljellä.Miten estän samanlaisen lihoamisen nyt uudessa raskaudessa?Lihoaako toisessa yleensäkin niin paljon kuin ekassa?Alkaakohan neuvolassa th valittaa jotain painostani olen siis 168 ja 80kg.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan syönnin lopettaminen tai oikeastaan korvasin tuon suklaansyönnin salaatinhimolla loppuraskaudessa. Pelkäsin jaksamisseni heikkenevän, jos paisuisin liikaa, joten sekin ohjasi minua luopumaan suklaasta.

Olen 167 cm ja loppuraskauden viimeiset lukemat turvotuksineen lähentelivät 80 kg yhdessä raskaudessani. Viikko synnytyksestä painoin enää 65 kg. Ja siitä sitten imetyksen ja suklaan lihottamana taas 68 kiloiseksi.

Vierailija
2/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä odotan nyt kolmatta enkä juuri stressaa painonnoususta. Ekaa kun aloin odottamaan painoin 72kg ja synnärille lähtiessäni muistaakseni 95kg. Paino putosi sen kummempia laihdutuksia 76 kiloon 1.5vuodessa, jolloin aloin odottamaan toista. Ei kiinnostanut juuri laihduttaa kun oli uusi raskaus suunnitelmissa. Toisen raskauden lopussa painoin muistaakseni 98kg. Kun lapsi oli 1.5v, painoin 70kg. Nyt siis odotan kolmatta ja tavoite on pysyä alle sadan. Kyllä ne kilot sitten aikanaan lähtee! Neuvolassa ei ole kukaan koskaan kommentoinut painonnousua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut lihoamaan viime raskaudessa noin paljon, siksi olenkin huolissani mutta toivon todella että saan painoni pysymään.Kuinkakohan paljon paino minimissään pitäisi nousta?ap

Vierailija
4/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan elämäntavat synnytyksen jälkeen. Tai siis tottakai raskauden aikanakin pitää syödä terveellisesti ja liikkua oman voinnin mukaan, mutta jos nämä on kunnossa, keskity nauttimaan raskaudesta. Synnytyksen jälkeen sitten liikkumaan ja varsinkin imetyksen loputtua rukkaat syömiset niin, että paino lähtee tippumaan.

Vierailija
5/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin aina ne on lähteneetkin vuoden sisään pois.

Tiedän kyllä miten syödään järkevästi, mutta raskaana ollessa tuntui, että on jatkuva pieni nälkä.

Vierailija
6/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisesti ja liikkuu mahdollisuuksien mukaan.Ei tule liikaa painoa ja lähtee heti lapsen tultua maailmaan. Kyllä se on oma valinta. Ei se paino tule sen kummemmin monenkaan raskauden jälkeen, vaan itse syömällä enemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
7/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka raskaudessa, mutta hyvin nopeasti on aina karissut synnytyksen jälkeen. neuvolassa ei olla mitään kommentoitu. ehkä ensimmäisessä tuli jopa eniten kun elämä on pakostikin energiaakuluttavampaa useamman muksun kanssa.

Vierailija
8/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli sokeria kusessa, eli jouduin noudattamaan tosi tiukkaa diapeetikko-ruokavaliota säännöllisine ruokailuaikoineen.

Lisäksi liikuntaa ja paljon.

Alkuun paino jopa putosi, eikä lähtöpaino ylittynyt ennenkuin 2kk laskettua aikaa.(toisessa raskaudessa)

Molemmilla kerroilla paino palasi heti synnytyksen jälkeen lähtöpainoon ja tokalla kerralla jopa sen alle.

Vierailija
9/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans ensimmäisessä raskaudessa 19,5kg jotka sain pois noin puolessa vuodessa synnytyksestä. Toisessa raskaudessa painoa tuli 18,5kg ja kamppailen tässä edelleen viimeisten 2kg kanssa vaikka synnytyksestä on "jo" 7kk aikaa. Eli painoa on ollut paljon vaikeampaa pudottaa nyt kun on kaksi lasta hoidettavana. Ei voi enää tehdä pitkiä vaunulenkkejä tms. kun esikoinen ei viihdy vaunuissa.

Siksi suosittelen että yrittää panostaa liikkumiseen ihan raskauden loppuun saakka ja katsoa vähän mitä syö. Ja sitten vaan yrittää ottaa itseään niskasta kiinni kun tuntee toipuneensa synnytyksestä.

Itse oon huomannut haasteeksi olla syömättä joka kerta kun ruokkii tuota esikoista (ja nykyisin myös kuopusta). Jos söisin heidän kanssaan joka aterialla varmasti lihoisin. Kotona oleminen kuluttaa yllättävään vähän kaloreita.

Vierailija
10/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana EI tarvitse syödä ns. "kahden edestä"! Jos odottaa kahta tai useampaa lasta, on tilanne tietenkin jossain määrin toisenlainen.

Mene nälkä kurnien nukkumaan ja pidä syömiset muutoinkin kurissa.

Itse lihosin ekassa raskaudessani 25 kiloa, ja sain ne laihdutettua - sekä vielä 5 kg lisää eli yht. 30 kg - synnytyksen jälkeen terveellisellä ruokavaliolla ja runsaalla liikunnalla.

Suklaat ja muut sokerit POIS. Yksinkertaisesti, niitä EI SAA SYÖDÄ. Ei vaikka itkettäisi himosta. Et vaan ota.

Tsemppii!

171cm, 61kg.

Vierailija
11/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa en välittänyt mitä söin koska lähtöpaino oli jo alhainen.

Kakkosta odottaessa katsoin mitä suuhuni pistin mutta kuitenkin painoa tuli 20kg.

Kolmosen aikaan en enää viitsinyt seurata syöntiä koska kaikki oli kuitenkin lähtenyt pois vuoden päästä synnytyksestä. Se mistä yritin päästä eroon oli turvotus raskauden aikana mutta en sillekään mitään voinut. Sitä tuli ja sillä siisti.

Neljännen odotus oli toisinto edellisistä.

Kakkosen odotusaika oli ainoa jolloin neuvola lääkäri sanoi painon noususta. En sitä edes ymmärtänyt vaan yritin vain selittää kuinka paino kuitenkin putoaa synnytyksen jälkeen.

Juttele neuvolassa ruokavaliosta jos olet huolissasi. Itse en painon nousulle voinut mitään.

Vierailija
12/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auttanut mikään sillä en voinut kunnolla liikkua ja söin mielialalääkkeeksi.

Vierailija
13/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa tuli 7, kolmessa seuraavassa 8, ja nuorimmaisesta 6 kg. Laihduin vielä imetysaikoina alipainoiseksi. Ekassa raskaudessa en pystynyt edes liikkumaan 20. viikon jälkeen, kun häpyliitos repesi. Silti painoa ei kauheasti tullut.

Vierailija
14/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut erittäin huonovointinen, en kuitenkaan oksennellut kovin paljoa, kaikissa kolmessa raskaudessa ja painoa on joka kerta tullut 8-10 kg. Kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen paino on aina ollut sama kuin ennen raskautta.

Huonovointisuuden takia söin 1-2 tunnin välein, liikkunut en ole raskausaikoina supistusten yms. vaivojen takia juuri hyötyliikuntaa enempää.

Korkeimmillaan painoni on ollut 64 kg, olen 167 cm pitkä. Painoa ei kannata kerätä koska se vaikuttaa kyllä suoraan jaksamiseen.

Raskautta on turha käyttää syynä painon keräämiseen.

Vierailija
15/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta en ole yrittänytkään. Painonnosut 23kg, 19kg (kaksoset) ja noin 16kg. Joskin jokaisen raskauden alussa paino on ollut jo valmiiksi enemmän kuin edellisen alussa (60-66-70).

Vierailija
16/16 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ekassa raskaudessa olin mielestäni suht tarkka ruokavalion suhteen, ei herkuttelua ja ruoka-annoksetkin kohtuullisia. Painoa tuli kuitenkin 35kg

Seuraavassa raskaudessa, ekasta painonoususta säikähtäneenä, olin todella tarkka. Noudatin tiukkaa ruokavaliota. Ei rasvaisia ruokia, eikä makeita herkkuja ja SILTI sain taas ne samat yli 30kg

Mulla vaan menee aineenvaihdunta ihan totaalisen tukkoon ja elimistö kerää raskauden alusta saakka ihan järjettömästi nestettä.

Onneksi molemmilla kerroilla kilot myös lähteneet nopeasti. Kummallakin kerralla muutamassa kuukaudessa pudonnut ekat 20kg ja ekan kohdalla olin omissa mitoissa vähän alle vuodessa.

Nyt kuopuksen kanssa omiin mittoihin pääsin noin 9kk aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän