Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole oikein "reilua", että työ väsyttää ihmisen näin totaalisesti. Perjantai-illat ihan kamalia.

Vierailija
13.08.2010 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauanko olet toiminut opettajana?

Vierailija
22/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät tiedä oikeasta työelämästä juuri mitään.

Puolisoni on opettaja koulutukseltaan ja sitten siirtynyt yksityiselle ja kaiholla muistelee rentoa opettajan työtä.

teollisuuden töistä ja opettamisesta.

Jälkimmäinen oli niin raskasta ja aikaa vievää että palasin takaisin teollisuuden pariin.

Huomasin kyllä, että jotkut opettajat eivät valmistelleet oppitunteja millään tavalla. Tunnin alussa alkoivat kyselemään oppilailta, että mitä tänään tehtäisiin =o ..ja oppilaat (aikuiskoulutuksessa) valittivat ettei niillä tunneilla opi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samat taustat ja open hommat EHDOTTOMASTI rankimmat, vaikka yksitysellä puolellakin oli vaativa ja vastuullinen työ.

Ja en, en tehnyt lomalla valmisteluja, sillä loma meni rästiin jääneiden koti- ja remonttihommien tekemiseen, joita ei yksinkertaisesti jaksanut/pystynyt lukuvuoden aikana tekemään! Joten varsinaisesta rentoutumisesta ei ainakaan minun kohdalla voi valitettavasti puhua.

Mielestäni ei ole normaalia, että työpäivän jälkeen on mentävä suurinpiirtein suoraan nukkumaan (vaikka on nukkunut normiyöunet), kun on niin poikki ja väsynyt. Ainakin itselläni arki menee kuin puurossa aina töiden jälkeen ja perjantai-illat tuntuvat kuin olisi vähän kännissä tai krapulassa, niin väsynyt olo on. Ja ei, en ole a-holia käyttänyt tänäkään koko vuonna kuin muutaman viinilasin verran.

Kai se on jokaisen oma kokemus, miten väsyttävänä työnsä kokee. Tällä menolla vaihdan hommia heti kun sopiva tilaisuus tulee. Onneksi on tutkinto, jolla ovet on auki muuallekin!

Vierailija
24/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin työtä tehneenä sanon myös, että opettajan työ (aikuispuolella) on ollut raskainta ja myös toisaalta antoisinta. Jaksoja, jolloin töitä tehdään 16 h päivässä ja sitten toisenlaisia jaksoja. Suunnittelutyö jne. tehdään pitkälti kotona, mutta jos teemat kiinnostaa ja itse samalla tekee myös omia jatko-opintoja, niin se ei tunnu riistolta. Kesällä ei muuten ole lomaa, vaan opetuksesta vapaa jakso.

Mutta sanottava on, että juuri perjantaisin meidän perheessä ei juuri jakseta tehdä mitään - einesruokaa ja iltapesulle.

Vierailija
25/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajia täällä kirjoittaa!

Uskomatonta pajunköyttä! Jos olette noin heikosti resurssoituja, voin kertoa, että teidä työpanostanne ei kaivata varsinkaan yksityisellä puolella. Kokeilkaa jos saisitte jonkun suojatyöpaikan vaikka kunnan työpajasta tms.

Ja moni kyllä valitsee ammatin lomien takia, aika mukava kuukausipalkkakin suhteessa lomiin. Ja tämäkin ihan opettajien suusta kuultua.

Vierailija
26/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajia täällä kirjoittaa!

Uskomatonta pajunköyttä! Jos olette noin heikosti resurssoituja, voin kertoa, että teidä työpanostanne ei kaivata varsinkaan yksityisellä puolella. Kokeilkaa jos saisitte jonkun suojatyöpaikan vaikka kunnan työpajasta tms.

Ja moni kyllä valitsee ammatin lomien takia, aika mukava kuukausipalkkakin suhteessa lomiin. Ja tämäkin ihan opettajien suusta kuultua.

niin sekö todistaa jotain?

Vierailija
27/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tarkoittaa melkein mitä vaan maan ja taivaan välillä, joten siitä on älytöntä puhua yleisellä tasolla.

Vierailija
28/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka väsyvät ma-pe 8-16 työstä. Ja siitä, etät lomaa on vain 12 viikkoa vuodessa.

Ja lomakaan ei ole rentoutumista, kun "opinnoista vapaa jakso" meni rästiin jääneiden kotitöiden tekemiseen....

Vierailija
29/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joustavuutta, sosiaalisuutta jne..

raskaus ainakin omalta kohdaltani sen työn osalta painottui henkisiin puoliin ja siihen, että piti toimia kasvattajana 25 oppilaalle, osasta vanhempia, kun kasvatus ei kiinnostanut.

huomaa kommenteista, että opettajan pitäisi olla persoonaton henkilö, mutta samalla olla se tietty kasvattaja, opettaja ja rajojen asettaja, kun vanhemmat eivät itse viitsi.

t:ex-opettaja

Vierailija
30/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenopettaja ja olen ajatellut, että minussa on jotain vikaa, kun olen kertakaikkisen poikki iltaisin ja erityisesti perjantaisin.

Mietin tuossa yhtenä iltana, että miksi ihmeessä olen näin poikki. Ehkä se johtuu siitä, että koko päivän olet 100-prosenttisesti läsnä. Tilanne pitää teinien kanssa olla hallinnassa koko ajan tai muuten on valtava härdelli päällä. Ja kontrolli on oltava myös ruokailuissa, valvonnoissa jne. Koskaan et voi relata.

Jos päivän painan sata lasissa, niin kotona olen ihan puhki! Kotona tehtävät työhommatkin jäävät näihin iltoihin, kun lapset on saatu petiin.

Vierailija
31/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aiemmin virkamiehenä työaika oli pääsääntöisesti 8-16 ja kotona ei tarvinnut juuri valmistelutöitä tehdä. Eli kun leimasit itsesi duunista ulos, alkoi vapaa-aika.

Ja minäkin tein kesällä myös niitä rästiin jääneitä kotihommia.

Vierailija
32/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla se menee pikemminkin niin päin että mitä lähempänä viikonloppu häämöttää niin sitä energisempi oon. Maanantait taas on ihan kauheita kun ei yhtään huvittais työnteko.

Vierailija
33/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy hulluja jotka haluavat työpaikan.

Lämpimästi suosittelen sosiaalitukea 500e kk + asumistuet.

Kyllä sillä elää mukavasti ja terveellisesti. Ei tule osteltua lihottavia ruokia ja hermoja tuhoavia juomia.

Saa tehdö ja mennä minne haluaa keskellä päivää

Vierailija
34/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin ymmärrän, miksi opettajat ovat puhki. Ihan turha on tulla jeesustelemaan ammatinvalinnoista ja syyllistämään opettajia. Ihan niin kuin tässäkin ketjussa on tullut ilmi, niitä lapsia pitää oikeasti kasvattaa edes/myös siellä koulussa. Kuinka moni teistä arvostelijoista on kokeillut samanaikaisesti pitää kurissa ja opettaa uutta tietoa 25 teinille?

Vierailija
35/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kesä-, heinä- ja elokuut vapaata ja siihen päälle syyslomat, pitkät joululomat jne.

Ja se, että näillä lomilla muka valmisteltaisiin tulevaa kouluvuotta on täyttä paskaa. Satun tietämään ihan opettajalähteestä.

Itselläni oli neljä viikkoa lomaa- pätkissä.

Vierailija
36/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kesä-, heinä- ja elokuut vapaata ja siihen päälle syyslomat, pitkät joululomat jne.

Ja se, että näillä lomilla muka valmisteltaisiin tulevaa kouluvuotta on täyttä paskaa. Satun tietämään ihan opettajalähteestä.

Itselläni oli neljä viikkoa lomaa- pätkissä.

Vierailija
37/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenopettaja ja olen ajatellut, että minussa on jotain vikaa, kun olen kertakaikkisen poikki iltaisin ja erityisesti perjantaisin.

Mietin tuossa yhtenä iltana, että miksi ihmeessä olen näin poikki. Ehkä se johtuu siitä, että koko päivän olet 100-prosenttisesti läsnä. Tilanne pitää teinien kanssa olla hallinnassa koko ajan tai muuten on valtava härdelli päällä. Ja kontrolli on oltava myös ruokailuissa, valvonnoissa jne. Koskaan et voi relata.

Jos päivän painan sata lasissa, niin kotona olen ihan puhki! Kotona tehtävät työhommatkin jäävät näihin iltoihin, kun lapset on saatu petiin.

Vierailija
38/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kotiäiditkin valittavat väsymystä ja päiviensä rankkuuta, vaikka muiden mielestä he ovat vain kotona. Koska heidänkin pitää koko ajan olla tietoinen lapsista (jos pieniä) ja koko ajan joku vaatii jotain eikä voi edes syödä (monethan sanovat näin). Monissa muissa kuin opettajan töissä voi kuitenkin tehdä työtä yksikseen ilman häiriöitä eikä tarvitse olla koko ajan sosiaalinen, vaan voi unohtua pariksi minuutiksi omiin ajatuksiin ilman että siitä seuraa hirveä meteli.

Vierailija
39/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina löytyy hulluja jotka haluavat työpaikan.

Lämpimästi suosittelen sosiaalitukea 500e kk + asumistuet.

Kyllä sillä elää mukavasti ja terveellisesti. Ei tule osteltua lihottavia ruokia ja hermoja tuhoavia juomia.

Saa tehdö ja mennä minne haluaa keskellä päivää

mutta huonolta näyttää. Että valittakaa te vaan kun on niiiiiiin rankkaa... Voi, voi kyllä ihan sääliks käy!

Vierailija
40/48 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää minullakin. 10 tunnin yövuoroja ja yövuoro loppuu klo 7 aamulla.

Työ fyysisesti raskasta ja selkä on koko ajan paskana. Lomaa pidin kesäkuussa 4 viikkoa ja seuraava loma on marraskuussa viikko. Joulun ja uudenvuoden olenkin tänä vuonna töissä.

En silti valita. Käteen jää 1570, lisäksi yölisät n. 25 euroa ylimääräistä yöstä eli kuukaudessa n. 350-400 euroa lisää.

Todellakin parempi kuin elää työttömänä peruspäivärahalla.

Niin ja minun väsymys on kyllä henkistäkin kun aamulla monesti kotiin ajaessa jää miettimään, miten tämänkin ihmisen päivä menee ja onko enää illalla meillä vai onko mennyt niin psykoosiin, että on jouduttu siirtämään pois. Minulla siis valvottavana 2 nuoriso-osastoa sekä 1 liikuntakyvytöntä yksin.

Mutta enemmän sanoisin, että väsymys on todella fyysistä. Välillä suorastaan oksettaa kun ei jaksa väsymykseltään syödä ja muistihäiriötä vaivaa ja työmatkalla pitää olla todella skarppina, ettei nuku rattiin.

Yrittäkäähän saada kaikki levättyä, jotka olette töistä väsyneitä. Minä en jaksa alkaa kilpailemaan, kenen työ on raskainta ja kuka on väsynein. Jos tuntuu, ettei pysty tekemään niin sitten ei auta kuin hakea saikkua. Itse olen tätä vielä jaksanut tehdä. Saas nähdä, kuinka kauan vain selkä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi