Millainen on ihminen, joka vastaa toiselle että "itsehän olet itsesi raskaaksi tuupannut"
kun viimeisillään raskaana oleva äiti valittaa hellettä ja väsymystä.
Kommentit (25)
Itsekin olen ollut hirveällä helteellä raskaana, joten jotakin omakohtaistakin kokemusta on. Silti, raskaus ei ole valittamisen syy. Itsepä on tosiaan siihen tilaan itsensä saattanut useimmissa tapauksissa ja voisi olla vaan ihan iloinen, että tässä sitä kohta pykättän uusi lapsi maailmaan ja itsensä iloksi. Ylipäätään helteestä valittaminen on mielestäni edelleenkin lapsellista. Eipähän olla oltu edes moskovalaisten tilanteessa, jolloin olisi jo ollut syytäkin vähän valittaa. Vähän perspektiiviä omiin ongelmiin, raskaus on ohimenevä juttu ja helle samoin. Kohta paukkuu - 30 asteen pakkaset monta kuukautta, joten näiden av-mammojen olisi syytä olla vaan ihan iloisena.
lyö vasaralla varpaaseesi... kaikki on suhteellista. Ei vaan, järkeäkin saa käyttää. Ja empatiaa.
Itsekin olen ollut hirveällä helteellä raskaana, joten jotakin omakohtaistakin kokemusta on. Silti, raskaus ei ole valittamisen syy. Itsepä on tosiaan siihen tilaan itsensä saattanut useimmissa tapauksissa ja voisi olla vaan ihan iloinen, että tässä sitä kohta pykättän uusi lapsi maailmaan ja itsensä iloksi. Ylipäätään helteestä valittaminen on mielestäni edelleenkin lapsellista. Eipähän olla oltu edes moskovalaisten tilanteessa, jolloin olisi jo ollut syytäkin vähän valittaa. Vähän perspektiiviä omiin ongelmiin, raskaus on ohimenevä juttu ja helle samoin. Kohta paukkuu - 30 asteen pakkaset monta kuukautta, joten näiden av-mammojen olisi syytä olla vaan ihan iloisena.
lyö vasaralla varpaaseesi... kaikki on suhteellista. Ei vaan, järkeäkin saa käyttää. Ja empatiaa.
Helteestä valittaminen ei ole kovin järkevää.
se on samaa kuin sanoisi flunssaansa valittavalle: "Itehän sen pöpön jostain kaivoit", tai autokolarissa oleelle: "Itsehän sinne liikenteeseen menit" jne.
Ts. turhaa, typerää ja ilkeää argumentointia.
Empatiakyvytön tollo ja sivistymätön moukka.
Usein ne, jotka tällaista puhuvat ovat vaihdevuosi-iässä olevia naisia, joita harmittaa, että oma nuoruus on takana. Mutta eivät tietenkään suostu puhumaan siitä todellisesta ongelmastaan eli siitä, että nuoruuden menettäminen harmittaa.
Mulla oli tuommoisia työkavereita muutama, kun olin nuori.
Oli myös yksi iäkäs naispomo, jolla ei ollut omia lapsia ja joka aina nälvi, kun joku alainen joutui olemaan pois töistä lapsen sairauden takia.
Toivottavasti nuo tollot saavat joskus maistaa omaa lääkettään.
Tulihan sitä moralisaarnaa kun vähän potkii.
Ja hei! älä unohda Afrikan nälkää näkeviä!