Missä iässä tulee iän mukanaan tuoma painonnousu?
Kommentit (8)
tunnen ihmisiä jtoka ovat alkaneet lihoa jo 3-kymppisinä, ja ihmisiä jotka ovat (ainakin omien sanojensa mukaan) vaivatta hoikkia vielä eläkkeelläkin.
ja nyt viimeisen vuoden aikana on ollut outoa ongelmaa: paino on noussut reippaasti. Koskaan mun ei ole tarvinnut tarkkailla syömisiäni ja olenkin ahminut surutta kaikkia herkkujakin. Mutta nyt täytyy ilmeisesti oikeasti ruveta tarkkailemaan painoaan.
Pari vuotta olen nyt saanut vähän tarkemmin katsoa, mitä suuhuni laitan...ennen en lihonut oikeastaan mitenkään, mutta tietysti perusruokavalio oli silloinkin kunnossa. Nyt pitää katsoa herkkujen suhteen vähän tarkemmin enkä oikeastaan käytä alkoholia kuin juhlissa.
Olen 163 cm ja n. 38 kg...3-4 kg pois, niin olisin omasta mielestäni ihannepainossani...toisaalta nykyään on liikuntaharrastuksen tuomia lihaksia enemmän kuin nuoruudessa, joten peilikuvankin perusteella pitää arvioida.
terveydelle jo vaarallista. Ainakin 10 kiloa saisit kuule painaa enemmän.
alkoi tulla tarve katsoa syömisiäni tarkemmin 40 iän jälkeen. Eli nyt täytyy oikeasti panostaa siihen, etten syö liikaa ja että myös liikun. Muuten paino hivuttautuu ylös hitaasti mutta varmasti.
Ja tämänhän toki opin vasta kantapään kautta :), kerättyäni 7 kiloa lisää painoa vuodessa...