Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten poikien äidit; kerrotteko miksi lapsenne saavat

Vierailija
13.08.2010 |

leikkiä tappamista, sotaa, ampumista, silpomista jne

ettekä kiellä heitä?

Missä vaiheessa arvelette lapsenne ymmärtävän MITÄ he oikeastaan leikkivät?

Kiellättekö tappamisen leikkimisen lapselta joka jo ymmärtää mitä tappaminen / toisen vahingoittaminen merkitsee?

Miten voit katsoa vierestä kun pieni sotasankari kertoo tappavansa kaikki puiston aikuiset ja lapset ja nauraa päälle?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa tilalle Hello Kitty, harvemmin löytävät vaunuista kissoja.

Vierailija
42/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa tilalle Hello Kitty, harvemmin löytävät vaunuista kissoja.

ja pukee sen? Ja leikkii vaikka lääkärileikkejä sillä ja avaa mahan? XD Eihän kukaan saa enää leikkiä millään..

Tai ilmapallot..? Piirretyissä niiden avulla pysyy ilmassa, mitä jos lapsi kiipeää katolla ja luulee, ttää hei, näillä voin lentää..?

t.47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä siksi olen sitä hänelle sallinut. Harvemmin kait ylipäätään tappamista on leikkinyt, mutta ampumista ja piiloutumista, etsimistä, taisteluja dinosauruksia vastaan yms kyllä.

Vierailija
44/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vain taistelee. Jos alkaa mennä liian rajuksi, käsken vähän rauhoittua. Jos sanoisi tappavansa kaikki puistossa, olisin huolestunut.

Vierailija
45/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että lapsi ymmärtää, ettei saa tappaa oikeesti.

Ja sitäpaitsi, nyt tuo teini harrastaa softausta, joten ilmeisesti olen menettänyt jo pelin.

Vierailija
46/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tarvitse täällä ihmetellä.

Vierailija
47/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko montakin jotka ei kiellä? Vai oletatko vain? Mä ainakin kiellän, ja sen kiellon saa sitten toistaa aika monta kertaa päivässä. Mutta poika nyt luulee vielä että suklaalla voi herättää kuolleista jne. Eli ei ymmärrä sitä tappamisjuttua aivan kokonaan itsekään. Ja olen selittänyt monta kertaa.

Vierailija
48/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kieltäisin koko ajan. Pojat nyt vaan tykkäävät katkoa toistensa päitä taistelun tiimellyksessä. Oikeasti osaavat varoa jo hyvin toisen oikeaa satuttamista vaikka puheet ovat välillä aika järkyttäviä.

Vierailija
49/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiin osallistumattomia eivät kuitenkaan saa 'ampua' tai osoitella pyssyillään. Vain niiden kanssa saavat leikkiä sota- ja taisteluleikkejä, jotka haluavat leikkeihin osallistua.

Osallistun itsekin noihin taisteluleikkeihin. Ei ne ole mitään hampaat _irvessä_verenmakusuussa-tappamis-sessioita. Enemmänkin siinä on kyse juoksemisesta ja ryhmänä toimimisesta.

Onko lumisotakin paha paha tappajia kasvattava leikki??

Vierailija
50/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa pojat!

Kirjottanut Raisa Cacciatore/Samuli Koiso-Kanttila.

Kyseessä on roolileikki, tytöillä vastaava on keijut ja prinsessat.

Miksi poikien länkkärit, robootit olisi yhtään pahempi? Perhostako poikien pitää leikkiä?

Vierailija
51/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa pojat!

Kirjottanut Raisa Cacciatore/Samuli Koiso-Kanttila.

Kyseessä on roolileikki, tytöillä vastaava on keijut ja prinsessat.

Miksi poikien länkkärit, robootit olisi yhtään pahempi? Perhostako poikien pitää leikkiä?

Vierailija
52/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan "anna" leikkiä. Kotona EI ole leikkipyssyjä, mulla on oikeus kieltää niitä tuomasta kotiini. Pojat kuitenkin keksivät pyssynsä vaikka kepistä, sille en voi mitään. Mutta olen selvästi sanonut, että jos leikkii pyssyleikkejä, niin ihmistä päin ei osoitella. Tottelee ainakin minun läsnä ollessani, mutta sitähän mä en voi tietää mitä muiden poikien kanssa tapahtuu, luulen että se sääntö unohtuu... (Millainen pyssysankari se on, joka osoittelee vain taivasta kohti...? :p )

On kysynyt miksei osteta leikkipyssyä, ja olen sanonut ihan suoraan, että en pidä siitä ajatuksesta, että leikitään jollain, joka voi oikeana tappaa ihmisen. Näin yritän ainakin omia arvojani tuoda vahvasti esiin, mutta kiinnostaahan ne pyssyleikit silti.

Luulen että pyssyleikeissä enemmän on kyse sankaruudesta, voittamisesta, mittelöstä, jännityksestä jne., eikä ajatella niin pitkälle että oikeasti tapettaisiin joku.

Myöskään väkivaltapelit eivät ole meillä sallittuja. Jos ei tylsät opettavaiset pelit kelpaa, niin mikään pakko ei ole pelata!

Yritän opettaa kunnioittamaan elämää sen kaikissa muodoissaan; yhtäkään ötökkää ei rääkätä, siipiä ei revitä irti, niitä ei pyydystetä kippoihin tutkittavaksi jne.

Olen miettinyt ihan samaa, mikseivät vanhemmat puutu asiaan...? Joku tappamisella uhkailu kuulostaa NIIN kamalalta! Itse olen kyllä ehkä vähän liiankin tiukkis ja piipertäjä-äiti, mutta tiedän että pojan 2 v. vanhempi kaveri kyllä opettaa näitä juttuja ulkona... Siltä seikalta yritän sulkea silmäni ja nähdä siinä jotain hyvääkin, kai sen jotain "poikien juttuja" pitää nähdä, oppia ja kokea, haluan kuitenkin uskoa että omat opetukseni tulevat kaiken edelle ja se peruskunnioitus toisia kohtaan säilyy.

Vierailija
53/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin poikien kanssa, leikit ovat leikkejä, eivät totta. Olen kieltänyt osoittelemasta aseella muita ihmisiä muuten kuin leikin yhteydessä ja totta kai lapselle on selitetty, miten vakavasti oikeassa elämässä käy jos aseilla leikitään.

Vierailija
54/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sotimista pienestä lähtien. Ihan samalla tavalla kuin pikkutytöt haluavat naisellista kynsilakkaa jo vuoden ikäisestä. Se on synnynnäistä.

Vierailija
55/55 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pojat sano tappavansa ihmisiä, suurimmalle osalle riittää ihan se taistelu, olisin huolissani jos lapsi puhuisi usein kaikkien tappamisesta.