Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan pituus ja paino

Vierailija
12.08.2010 |

Pitäisiköhän huolestua, poika on koko ikänsä mennyt pituuden puolesta (+10?) käyrällä ja painonsa puolesta (-10?) käyrällä.

Nyt hänellä on pituutta 138 cm ja painoa 32,6 kg - ikää 8v9kk. Viimeisen reilun puolen vuoden aikana on kerännyt aika paljon painoa vaikka onkin urheillut ja liikkunut paljon.

Tuo nyt taitaa olla kuitenkin aika "normaali" paino pituuteen nähden, hiukan kuitenkin huolestuttaa tuo suunnanmuutos painokäyrällä.

Mitä mieltä olette, pitäisiköhän mennä vaikka kouluterkkarin juttusille? Mietityttää kun suvussa (itsellänikin) menee kilpirauhasen vajaatoimintaa, pojalla ei sen sijaan ole muita oireita vielä näkynyt.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään +10 käyrällä, mun poika menee +4 käyrällä ja on 150cm pitkä 8vee. mutta toi paino/pituushan kuullostaa hyvinkin normaalilta. mun poika painaa hyvin paljon liikaa.

Vierailija
2/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vain ulkomuistista muistelin. Kun nyt katselin kasvu- ja painokäyriä niin näytti suurin piirtein +2 -käyrällä olevan pituuden suhteen.

Se pointti mitä mietin oli se, että yleensä terkat sanoo ettei niin pituudella tai painolla ole väliä, vaan se että "pysyy käyrälllä". Nyt poika on vetäissyt painonsa kesän aikana ilmeisesti -2 käyrältä +2 käyrälle.

Mietin pitäisikö asiasta huolestua, vai onko vain tyypillistä kerätä hiukan "skrodeutta" tuossa iässä...

t. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se haittaa, kunhan se pysyy normaalin rajoissa niin kuin teillä on.

Vierailija
4/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sen verran sanon, että toi pituus ei ole kyllä missään +10 käyrällä, mun poika menee +4 käyrällä ja on 150cm pitkä 8vee. mutta toi paino/pituushan kuullostaa hyvinkin normaalilta. mun poika painaa hyvin paljon liikaa.

Kyllähän tuo pituus on hyvinkin sen +1 käyrällä. Useimmissa neuvoloissa käyrät ovat +10, +20 jne, jolloin sinun poikasi pituus on +40 käyrällä.

Paino näyttäisi olevan jo vähän päälle +20, mutta siis aika sopusuhtainen. Seuraa vielä tilannetta tai jos arvelet että jotain häikkään on ota yhteys suoraan lääkäriin.

Vierailija
5/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä missään +40 käyrällä. tosin emme enää neuvolassa käy, ikää 8vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi