Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidotonta ja munatonta tarjottavaa lapsille?

Vierailija
12.08.2010 |

7-9-vuotiaille lapsille pitäisi keksiä sekä suolaista että makeaa tarjottavaa, joka olisi maidotonta ja munatonta. Mielellään valmista/nopeatekoista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa on ihan helppo tehdä munattomana vaikka omenamehuun. Tai etsi pakastealtaasta. Pieniä voileipiä voi olla erilaisia, margariini sinistä keijua ja päällä sitten kinkkua tms joka ei ole lehmää nähnytkään

Vierailija
2/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa isommissa kaupoissa on Farinan (vihreä paketti) lettujauhoja, joista voi tehdä munattomia ja maidottomia lettuja.

Kaura- tai riisijäätelö

Mehujäät (lue tuoteseloste)

Rusinat, pähkinät, hedelmät, marjat

Sipsit (jälleen tuoteselosteen tarkastelua)

Maidotonta ja munatonta ruokaa on helppo tehdä, kerman korvikkeena kaurakerma on ihan mainio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehujää

Vierailija
4/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja karjalanpiirakoita, einestiski vai mikä lie nimeltään.

Monet piparit käy. Vesimelooni ja muut hedelmät.

Kaura/soijajäätelö ja mehujäät.

Popparit, perunalastut.

Parempia lettuja, kuin Farinan paketista, saat ihan vehnäjauhoista tekemällä. Tee letut vaikka kauramaitoon, jätä muna pois ja vähän enemmän vehnäjauhoja kuin ohjeessa.

Vierailija
5/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:5

Vierailija
6/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydät myllynparas.fi sivustolta. Munaton täytekakun pohja. Saa tehtyä myös maidottomana ja on hyvää.. =P

Vierailija
7/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeen oon googlettanut,siis maidoton munaton muffinsi" googleen ja johan löytyy.

Päälle teen/pursotan margariini-sokerimömmöä/"vaahtoa",en muista virallista nimeä tälle,on muuten todella herkullista!! (eli sin.keiju+sokeri vaahdotetaan,lisätään 1tl vettä ja 1tl vaniljasokeria) Värjään tuon päällysteen juhlien teemaan sopivalla värillä,pojille sininen tai turkoosi,oon käyttänyt mustaakin :D ja tytöille oon tehnyt vaaleanpunaisia ja kirkkaan pinkkejä joissa niitä sydän nonparelleja :) Nää on olleet todella suosittuja!!

Lisäksi oon tarjonnut yleensä vain itsetehtyjä pursotinpikkuleipä,teen valmiista Sunnuntain murotaikinasta (maidoton,munaton,kuten kaikki Sunnuntain valmistaikinat) ja Sunnuntain lehtitaikinasta tehtyjä "pasteijoita",sisällä riisi-jauheliha-tomaattimössöä,voideltuna kevyesti vedellä.

Ja sit oon tehnyt hedelmävartaita

Vierailija
8/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://krisse-69.vuodatus.net/blog/1798901/munattomat-marjaruudut/#comm…

Tämä siis omenamehulla ja Keiju-kasvimargariinilla. Ja olen tehnyt ihan pyöreään piirakkavuokaan mustikkapiirakkana. Sai kovasti kehuja myös ei-allergisilta. Itse asiassa teen tällä ohjeella nykyään normaalistikin, vaikkei olisi allergisia syömässä.

Vierailija
9/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu järkyttävän hyvältä sinällään ja vielä paremmalta vaniljajäätelön kanssa.

Suklaapiirakka (tarvittaessa maidoton, aina munaton)

8,25dl jauhoja

5,5dl sokeria

1 tl suolaa

2tl soodaa

6rkl kaakaojauhetta

2rkl etikkaa

2tl vaniljasokeria

n. 1,2dl öljyä

n. 5,5dl vettä

Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää nestemäiset. Paista 200 asteessa 35 minuuttia. Sopiva annos pellille.

4,5rkl maitoa (kaurakermaa)

225g voita (maidotonta margariinia)

2,25rkl kaakaojauhetta

525g tomusokeria

Kiehauta kattilassa ja levitä pohjan päälle.

Vierailija
10/10 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Sunnuntai lehtitaikinasta valmistetut viinerit. Esim. joulutortun muotoisia, uuninkestävää marmeladia ja raesokeria päälle (vedellä voi voidella, jotta sokeri tarttuu).

Pasteijat tai piirakat samasta taikinasta niin kuin joku olikin aiemmin jo maininnut. Useat nakit ovat myös maidottomia(siis coctail tikkuihin niitä).

Oatly kaurajäätelöt ovat tosi hyviä!

Todella vaivattomia herkkuja ed.mainittujen lisäksi ovat myös ne pakastetut karjalanpiirakat ja Pirkka vehnäpullat. Pullat voi voidella ennen paistamista sinisellä keijulla tai floralla ja ripotella raesokeria päälle. Jäähdytyksen jälkeen voi myös laittaa soijavaahtoa ja hilloa väliin(=laskiaispullia). Lapset tykkää!

Googlettamalla löytyy myös vaikka mitä kakkujen ohjeita, mutta nämä ovat kaikkein yksinkertaisimpia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi