Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille omat huoneet, vanhemmat olohuoneeseen

Vierailija
12.08.2010 |

Meillä 3h ja keittiö, lapset 7 ja 10v. Halusivat nyt omat huoneet joten vanhemmat siirtyi sit olkkariin. Onko muita ketkä näin ovat toimineet? Hyviä sisustusvinkkejä ja ideoita toimivuuteen kaipailisin kiitollisena. Sohvat on menossa uusiksi, joten jolu vuodesohva varmaan tilalle, mut kaikki ideoinnit otan mielelläni vastaan. Olohuoneemme on onneksi tosi tilava.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.clei.fi ratkaisin oman ongelmani noilla tuotteilla

Vierailija
2/31 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ex lähti, oli tyttö vajaa 1,5 v ja hän oli siihen asti nukkunut meidän kanssa samassa huoneessa.

Eron jälkeen tehtiin kunnon suursuivous ja tyttö sai makkarinnja mä muutin olkkariin.

Nyt olkkarissa on vain sohva, tv taso, jonka päällä telkkarimja sennyläpuolella 2 irtohyllyä, elimtilaa on. Ex lähti kodistamme, eli mulle jäi kaikkimirtaimisto, hän sai auton.

Siirsin meidän parisängyn olohuoneen nurkkaan, mutta kun valtaosa huonekaluista lähti, siellä on tilaa. Keväällä näinnjossain blogissa kuvan, jossa oli sängyn yläpuolelle laitettu verhotanko. Verhoiden yläpuolelle oli vedetty ketjut, eli verhot eivät lähde katosta alkaen.

Eimaikaakaan niin tein mulle vastaavan.

Nyt mulla onmperiaatteessa oma rauha. Paitsi meillä on viikko viikko systeemimja kun lapset tulevat pe mun luo yleensä tytär ilmoittaa heti haluavansa nukkua mun vieressä ja välillä poikakin yön aikana kysyy saako tulla viekkuun.

Seuraavalla viikolla kun olen yksin, ei verhoilla tavallaan ole mitään merkitystä, mutta itse olen ratkaisuusån hyvin tyytyväinen. Ja oli erittäin edullinen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä on itsestään selvää, että vanhemmilla on makkari ja lapset jakavat huoneen.

Vierailija
4/31 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat muuttavat olohuoneeseen antaakseen lapsille omat huoneet, viestittävät he lapsilleen että vanhemmat eivät ansaitse omaa rauhaa vaikka lapset ansaitsevat -> lapset ansaitsevat enemmän kuin aikuiset. Aika hurjaa.

Kun minä olin lapsi, mun vanhemmat tekivät juuri tuon että muuttivat olkkariin jotta minä 11v ja pikkuveljeni 8v saatiin omat huoneet. He halusivat antaa meille sen ja paljon muuta. Mutta kyllä me kohdeltiinkin heitä aivan hirveästi, ei tippaakaan kunnioitusta.

Meillä on nyt lapsia kuusi ja asuvat huoneissa 2+2+2. Tilanne muuttuu vasta sitten kun esikoinen muuttaa pois kotoa joskus miljoonan vuoden kuluttua. Väliaikaisesti asuttiin välillä kaksiossa, jolloin vanhemmat nukkuivat olkkarissa. Silloin kyllä lapsetkin asuivat yhdessä huoneessa (3 kpl). Sopu sijaa antaa ja se on syytä opetella.

Vierailija
5/31 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin niihin, kun itse nukutaan olkkarissa, että lapsille saatiin omat huoneet. Ovat vain hiukan hintavia meille, mutta aivan ihania ratkaisuja löytyy...

Ja lisääkin ihanuuksia ihan vain googlaamalla murphy beds... :)

Vierailija
6/31 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vanhempien makuuhuone on vanhempien makuuhuone. Lapset voivat jakaa.

kun meillä ainakin lapsilla usein kavereita kylässä ja yökylässä, ymmärrän että haluavat olla omassa rauhassa, eikä pikku- tai isosisarus ole koko ajan seurana. Ap

Mutta tulevaisuudessa toimitaan sitten niin, että jos jommalla kummalla on kaveri yökylässä, toinen muuttaa siksi yöksi meidän makkariin. Mielestäni perheessä ei voida olla tasa-arvoisia kaiken suhteen vaan vanhemmilla "kuuluu" olla oikeuksia tiettyihin asioihin, vaikkapa intiimiin kanssakäymiseen.

kanssakäyminen onnistuu, vaikka sänky olisi olohuoneessa.

Meillä muksuilla (tyttö 2v. ja poika 6v.) on omat huoneet, me vanhemmat nukumme olohuoneessa. Mitään ongelmia ei ole ikinä ollut. Saamme ihan tarpeeksi yksityisyyttä kun lapset ovat menneet nukkumaan.

Vierailija
7/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kahestaan kaksiossa tytön kaa. Tytöllä on makuuhuone itellään ja mä nukun keittiössä. Ruokapöytä on olohuoneessa. Keittiö on sen mallinen, että siitä sai käteväsi eristetyksi pienen sopin verhoilla ja kaapeilla. Tuntuu ihan kuin olisi oma huone. Siis meillä on sellainen olohuoneeseen avautuva keittiö.

Olohuoneessa nukuin aiemmin ja kyllä tää on paljon parempi ratkaisu, kun muut voivat olla olohuoneessa iltaisin ja mä oon näkösuojassa omassa pienessä "huoneessani".

Vierailija
8/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 h, keittiö, vessa ja parveke. lapsia on kolme ja kaikki haluavat omat huoneet, jee. muuttamaan ei ryhdytä, tämä on oma ja jo maksettu ihana koti. vanhemmat vain olohuoneeseen, ostetaan hyvä vuodesohva ja lapset saavat omat huoneet. suurimmassa lastenhuoneessa säilytämme myös vanhempien vaatekaappeja!

Vierailija
9/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vanhempien makuuhuone on vanhempien makuuhuone. Lapset voivat jakaa.

Vierailija
10/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla esim. tämäntyylinen kämppä, purkivat noiden kahden makuuhuoneen välistä seinän ja rakensivat kaksi seinää tilalle, näin tuli näppärästi kolme huonetta. Kaikissa asuntopohjissa ei tietty onnistu.

Ja vaikka keskimmäisessä huoneessa ei ole ikkunaa, laittoivat uusien seinien yläosaan lasit jotta valo pääsee keskimmäiseen huoneeseen

http://asunnot.oikotie.fi/card/6201891

Vierailija
11/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä ainakin lapsilla usein kavereita kylässä ja yökylässä, ymmärrän että haluavat olla omassa rauhassa, eikä pikku- tai isosisarus ole koko ajan seurana. Ap

Vierailija
12/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesimme, ettemme voi harrastaa seksiä mihinkään vuorokauden aikaan sängyssä, sillä aina jompikumpi lapsista meni vessaan/juomaan tms. Molemmista makkareista suoraan ovelta näköyhteys sänkyymme, joka oli olkkarissa. Kun noin kymmenennen kerran jouduimme keskeyttämään seksimme, sen takia, että jompikumpi lapsista heräsi ja käveli olohuoneen poikki vessaan, niin laitoimme lapset takaisin yhteiseen huoneeseen ja muutimme toiseen makkariin takaisin.

Siitä meni jonkun aikaa ja muutimme isompaan asuntoon, että kaikki saivat omat huoneet.

Vierailija
13/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tulevaisuudessa toimitaan sitten niin, että jos jommalla kummalla on kaveri yökylässä, toinen muuttaa siksi yöksi meidän makkariin. Mielestäni perheessä ei voida olla tasa-arvoisia kaiken suhteen vaan vanhemmilla "kuuluu" olla oikeuksia tiettyihin asioihin, vaikkapa intiimiin kanssakäymiseen.

Vierailija
14/31 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni perheessä ei voida olla tasa-arvoisia kaiken suhteen vaan vanhemmilla "kuuluu" olla oikeuksia tiettyihin asioihin, vaikkapa intiimiin kanssakäymiseen.

[/quote]

joten samalla lailla voidaan olla intiimisti olohuoneessa kun lapset nukkuu omissaan.

Vierailija
15/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aina inhonnut olohuoneessa nukkumista. Mieluummin nukuin lapsen kanssa hänen huoneessaan. Enkä ainakaan miehen kanssa haluaisi olla ilman omaa makuuhuonetta. Onneksi nyt on kolmio.

Vierailija
16/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä olohuone kuin lähtevä laiva, erittäin hankala sisustettava. Meillä lapsilla on ollut omat huoneet jo hyvin pienestä, nuorimmainen sai oman huoneen 2-vuotiaana, esikoinen 1,5-vuotiaana. Että on tässä ehditty jo tovi olohuoneessa nukkua. Omaa rauhaa ei juurikaan ole, se on olohuone-nukkumisessa se huonoin asia. Olenkin jatkuvasti väsynyt ja stressaantunut siitä kun lapset nukkuu yläkerrassa ja me alakerrassa. Lapset tykkää, mies tykkää mutta minä en...en osaa katkasta napanuoraa lapsiin, hölmöä? Pelottaakin vähän nukkua ihan eri kerroksessa kun lapset.

Vierailija
17/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinne voi olla ikävä kiivetä? Meillä oli joskus tuollainen ratkaisu, mutta olkkari olikin aina pieni.

Vierailija
18/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten huoneet suht lähellä olohuonetta. Meille tämä muutos tuo oikeastaan lisää rauhaa kun aiemmin lapset usein halusi nukkua meidän sängyssä, mut nyt haluavat olla huoneissaan ja myös nukkua siellä. ap

Vierailija
19/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan kaksiossa ja olkkarissa on kyllä ihan kunnollinen parisänky. Ihan hyvin toimii. Kaksio on iso(65m2?) ja olohuone tilava. "Naamioin" sängyn toiseksi sohvaksi kun vieraita tulossa, yksivärinen iso päiväpeitto ja paljon saman värisiä + toista väriä olevia isoja tyynyjä. Kyllä kaikki sen tietävät että sänky siinä on mutta uskaltavat istua kuin sohvalla konsanaan eikä ainakaan kukaan ole valittanut.

Vierailija
20/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli kaksi kunnollista runkopatjaa jotka olivat päivisin "kulmasohvana" isoilla tyynyillä (tai ainakin silloin kun tuli vieraita) ja yöksi ne laitettiin yhteen. Ihan ok ratkaisu, etenkin kun miehen selkä ei olisi kestänyt vuodesohvalla nukkumista. Ihan kivan näköinenkin se oli kun molemmissa oli tumman ruskeat päiväpeitot ja isot tyynyt "selkänojina". Yöksi laittoivat kuulemma runkopatjojen jalat vyöllä yhteen niin että pysyivät hyvin yhdessä. Olisivat varmaan näyttäneet vielä enemmän sohvalta jos olisivat ommelleet päiväpeitot muotoon ja kiristys/kumilanka alas. He olivat ottaneet runkopatjoihin vielä kivat kromatut jalat joka vain lisäsi sohvamaista vaikutelmaa eikä niitä normi puisia jalkoja. Heillä oli myös pikkusohva ja pari tuoliakin joita kai eniten käytettiin mutta isommilla kutsuilla istumapaikkoja oli tosi reilusti :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan