Ärsyttää Huutismyyjien nykyinen meno. Tekisi mieli vaihtaa kokonaan Ebayhin. Ov
Viime aikoina tuolla on ollut tosi idiootti myyjiä.
Esim.
Yksi kohde sulkeutui lauantai iltana ja myyjä laittoi viestin yöllä, että tuletko hakemaan vai postitanko (meillä välimatkaa tollaset 300 kilsaa). Sunnuntai aamuna vastasin vähän ärsyyntyneenä (se kysymys oli niin töykeeseen tyyliin kirjoitettu), että mitäs kuule luulisit :D?
En ollut koneella ma-ti, koska taapero joutui tiputukseen (isommat sairastuivat vatsatautiin pe-la ja kuopus sunnuntaina ja kuopuksella tauti oli pahempi, mikään ei pysynyt sisällä) ja olin hänen kanssaan sairaalassa. Tultiin eilen kotiin ja tarkistin meilit illalla, kun lapset oli saatu nukkummaan (onneksi isommilla pöpö meni jo su-ma ohi ja taaperokin on jo paremmassa kunnosa, tänään on jo ruokakin maistunut entiseen malliin). Noh, tämä myyjä oli sitten su iltana laittanut viestin, että hän voi tuoda tavaran heidän kaupungin keskustaan.
Ma tuli viesti, että sopiiko huominen ja laita viesti numerooni xxxxx. Ti tuli viesti, missä tivaa, miksen vastaa ja eilen oli tullut viesti, missä sanoo antavansa negan huomenna (=siis tänään), jos en vastaa tai maksa postitusta!
Selitin tilanteen ja maksoin, mutta vituttaa tuollainen käytös. Nuo viestit olivat todella töykeitä ja varsinkin viimeinen viesti oli todella töykeä.
Noh, tuo ei ollut ainoa hiiltynyt myyjä. Toisen myyjän kohde sulkeutui sunnuntai aamuna. myyjä lähetti tilitietonsa maanantai aamuna ja jo keskiviikkona oli töykeä viesti, että lunastatko?? Jos maksa, niin annan sulle negaa!
Ja kolmas myyjä. Kohde sulkeutui tiistaina ja jo keskiviikkona oli viesti, että lunastatko vai laitanko uudestaan myyntiin??
Ja yksi myyjä antoi negan, kun en maksanut heti. Kohde sulkeutui maanantaina ja myyjän vakioviestissä oli, että maksathan huutosi heti, koska olemme lähdössä 11. päivä lomalle! Ei sitten voinut mainita tuosta kohteessa tms. Koska olin kuitenkin tehnyt tuon huudon 9 päivää sitten. Eipä se kyllä olisi asiaa auttanut tässä tilanteessa. Yleensä kyllä maksan huutoni heti tai seuraavana päivänä, kun saan myyjän tilitiedot.
Ja yksi myyjä antoi pari viikkoa sitten negan, kun en heti (ja tarkoitan HETI) vastannut hänen viestiinsä vaan erehdyin maksamaan hänelle vasta seuraavana päivänä. Myyjän vakioviestissä sattuikin sitten lukemaan: yhteydenotto HETI ja maksu kolmessa päivässä..
Ja toinen myyjä laittoi neutraalin hitaasta maksusta ja yhteydenotosta (=kohde sulkeutui muistaakseni perjantaina, myyjä laittoi heti tilitietonsa ja lauantaina tylyn muistutusviestin, missä tivasi, että lunastanko vaiko en. Maksoin lauantai iltana ja rahat olivat myyjän tilillä vasta keskiviikkona (tai ainakin myyjä väittää niin), koska meillä oli eri pankit.
Ja yksi huutaja alkoi tivaamaan hinnanalennusta tai kaupanpurkua, kun myin lastenkirjan. Kohteessa oli selvästi mainittu, ettei kirja oli enää priima vaan selkämys on löystynyt ja sidos samaten ja vikalla sivulla on joku kaatanut kaakaot tms. sivulle. Suostuin tuohon pitkin hampain ja ostaja kehtaisikin haukkua mut pataluhaksi, ei sentään antanut negaa tai neutraalia (eikä kyllä positiivistakaan palautetta).
Ja kaikki nuo myyjät ovat olleet lastenvaate tai -tarvike myyjiä. Ja kaikilla on suht pienet palautteet eli taisivat olla ekoja kertoja myymässä jotain.
Kommentit (11)
noin 2000 kauppaa tehnyt ja ehkä parin kanssa ollut ongelmia.
Tosin kyllä muuten olen nykyään siirtynyt eBayhin, sieltä löytyy poikien vaatteita sentään hiukan paremmin kuin Suomesta, tai järkevämmillä hinnoilla ainakin, lisäksi olen jotain siellä myynytkin ja ihan sujuvaa. PayPal on tosi kätevä ja nopea.
Itse olen tehnyt huutiksessa kauppoja vuosia, takana kohta 4000 kauppaa, eikä kamalasti ole ongelmia ollut. Aloittelijat ovat useimmiten ärhäkkäimpiä tai sitten hitaimpia/epävarmimpia, mutta on heidänkin sääntöjä noudatettava.
Tuo nykytyyli tivata maksua/yhteydenottoa heti on kieltämättä ärsyttävää, vaikka myyjänä itseäkin sapettaa jos joku huutaa kohteen ja sitten panttaa maksua/yhteydenottoa viikon tai ylikin. Varsinkin jos ostaa osta heti -kohteen. Itse maksan aina samana päivänä. Mutta sinulla on ollut tuossa hyvät perusteet.
Toivottavasti kauppasi sujuvat jatkossa paremmin!
esim. ekalle myyjälle olisit voinut ihan hyvin pistää viestiä, etkä jättää vastaamatta.
Uskomatonta selostusta ap:n lasten sairasteluista ja sun muista tossa viestissä.. Anteeksi mutta niin hullua lukea koko stoori tyyliin syömisistä lähtien ;)
esim. ekalle myyjälle olisit voinut ihan hyvin pistää viestiä, etkä jättää vastaamatta.
Sattumoisin en ollut enää sunnuntai iltana koneella. Oli kuules vähän muutakin tekemistä kuin istua koneella.
Mulla on yhteensä 200 Ebay kauppaa takana (rekkauduin tuonne joskus 8 vuotta sitten) ja ei tuolla kukaan myyjä laita jo seuraavana päivänä tylyjä viestejä, että etkö lunasta??!!
Huutiksessa on tullut tehtyä n. 500 kauppaa 8 vuoden aikana, sekä ostajana että myyjänä. Ja vasta nyt n. puolen aikana nuo töykeät myyjät ovat tuntuneet lisääntyneen (ja hupihuutajat).
Ihan kuin Huutis olisi jollekkin henki ja elämä ja jotka luulevat, että kaikki muutkin asuvat netissä.
ap
Vaikka kirjoitus onkin vähän tajunnan virtaa :) Raivon saa luettua rivien välistä :)
Mutta siis: Ei ole osunut VIELÄ omalle kohdalleni, mutta olen huomannut että ihmeelliset toimitusehdot ovat yleistyneet. Just tyyliin "maksun tulee näkyä tililläni kolmessa päivässä tai lähtee automaattisesti nega. Odotan yhteydenottoa seuraavaan päivään ja jos ei kuulu, lähtee automaattisesti nega ja kohde uudestaan myyntiin"
Näissä tapauksissa: Pitäkää lumppunne, kyllä siellä kohteita riittää. En edes huuda tällaisia kohteita ja jos toimitusehdot ovat vasta siinä kuuluisassa vakioviestissä, laitan yleensä ystävällisen viestin että nämä voisi laittaa kohteeseen.
Minä taas olen huomannut, että just monen tuhannen kohteen myyjillä on näitä ihme ehtoja, ei niinkään uusilla.
Kun ihmisillä on todellakin muutakin elämää kuin nettihuutokauppa. Jos kohde esim. sulkeutuu perjantaina ja voitan kaupan, saatan olla mökillä ja lukea meiliä seuraavan kerran sunnuntai-iltana tai vasta maanantaina aamupäivällä. Siitä kun maksaa eri pankista, niin menee kyllä väkisinkin tuon nyt yleistyneen 3 päivää yli.
Samoin tuo vakioviesti. Muistan kun tosi pitkän tauon jälkeen en tiennyt moisesta vakioviestistä ja jostain kohteesta tuli meklarin ilmoitus sulkeutumisesta. No, myönnän, en lukenut sitä kovin hyvin, katsoin vaan myyjän tiedot kuten ennenkin ja laitoin viestin niin jopa tuli vihainen viesti että se on siellä vakioviestissä. Meni hetki kun tajusin sen vakioviestin olevan siellä sulkeutumisviestin lopussa...
tonni myyjillä on nuo maksu heti säännöt kohteissaan ja sitten posittetaan, kun jaksetaan. Ja se voi olla joskus viikon päästä tai kahden tai siltä väliltä, ei ikinä HETI, kun rahat on tilillä.
Ja yleensä nuo uudet myyjät ovat noita, jotka laittavat tylyn viestin perään, kun eivät saa heti vastausta (=kaitpa sen takia, kun itse ovat nopeita, niin luulevat kaikkien muidenkin olevan samanlaisia).
Ja itsekkin kyllä ystävällisesti huomautan noille myyjille, jotka mainitsevat tuon maksu kahdessa-kolmessa päivässä tms. sääntönsä vaan vakioviestissä eikä kohteessa. Joskus olen saanut pelkkää paskaa niskaani, mutta yleensä myyjät ovat laittaneet tuon sääntönsä kohteisiinkin.
Ja myös mä olen saanut tylyjä ja kiukkuisia viestejä myyjiltä, kun olen erehtynyt kysymään tilinumeroa, joka on ollut vakioviestissä. Vakioviesti oli vasta silloin tullut ja harva myyjä oli sitä käyttänyt.
ap
Sunnuntai aamuna vastasin vähän ärsyyntyneenä (se kysymys oli niin töykeeseen tyyliin kirjoitettu), että mitäs kuule luulisit :D?
ilmankos sait vihaisia viestejä. Oma moka, lisäksi minulta olisit saanut nnegatiivisen palautteen
Sunnuntai aamuna vastasin vähän ärsyyntyneenä (se kysymys oli niin töykeeseen tyyliin kirjoitettu), että mitäs kuule luulisit :D?
ilmankos sait vihaisia viestejä. Oma moka, lisäksi minulta olisit saanut nnegatiivisen palautteen
Todella töykeään sävyyn kirjoitettu, joten sitä saa mitä tilaa! Ei kukaan kuule ala kyselemään, että noudatko vai postitanko, jos toinen asuu toisessa kaupungissa, varsinkin kun välimatkaa on näinkin paljon! HALOO! Järjen käyttö on sallittua!
Mä en muutenkaan ole ikinä ymmärtänyt sitä, että miksi pitää kysyä, että haetko vai postitanko, jos ostaja ei asu samassa kaupungissa. Jos kyse ei siis ole mistään huonekalusta tms. painavasta tavarasta, jolloin nouto olisi ehkä se paras vaihtoehto (ja halvin).
Toivottavasti ei muuten ikinä törmätä Huutiksessa! Tunnut olevan todella vittumainen myyjä.
ap
että ostajiin.
Eräs ostaja kävi noutamassa tuotteen ja vietyään sen kotiin, alkoi lähettelemään viestejä tuotteen huonosta kunnosta. Olin kuulemma esitellyt paria pikkutahraa TAHALLANI HARHAUTUSTARKOITUKSESSA ja näin vienyt huomion siitä että tuotteessa oli todellisuudessa litroittain hikeä. Ei tarvitse varmaan erikseen mainita että kyse oli puhtaasta, siististi käytetystä ja pestystä tuotteesta, jossa hikeä tai hikitahroja ei ainakaan minun silmilläni voinut havaita :) Tätä jatkui pitkään tuotteen noudon jälkeen ja lopulta olin pakotettu maksamaan ostajalle osan rahoista takaisin. Ei olisi pitänyt, mutta pelkäsin negaa.
Viime viikolla selasin huutista ja yritin löytää tiettyä tuotetta kohtuuhintaan. Löysinkin yhden, mutta myyjällä oli erilaisia ehtoja ehkä viisi kertaa sen verran kuin muuta tekstiä ilmoituksessa, joten päätin jättää huutamatta ja säästyä mielipahalta ja mahdolliselta negalta.
samanlaisiin myyjiin huutiksessa. Eli kova kiire saada rahat ja aletaan tivata niitä HETI ja kysellä miksi ei kuulu...postituksen kanssa sit ei olekaan mitään kiirettä.