Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle olette aloittaneet tavan maidon?

Vierailija
12.08.2010 |

Eli tuossahan tuo kysymys tulikin. Minulla on hieman yli 10kk:n vauva ja hapanmaitotuotteita ollaan maisteltu, menee hyvin. Olen myös omalta lautaseltani antanut tytön maistaa jäätelöä, tykkää, söisi sitä niin paljon kun antaisin. On myös syönyt hieman maitoon tehtyä perunamuussia. En ole huomannut että olisi tullut mitään vatsavaivoja.

Neuvolassa kun kerroin nämä maistatukset, niin niiden mielestä oli ehdoton ei. Miten ja milloin teillä on siirytty vastikkeesta tavallisen maidon juontiin? Onko ollut hankaluuksia? En ole tosiaan vielä siirtymässä vastikkeesta kokonaan maitoon, vasta totutellaan. Mutta jäi tuo neuvolan mielipide vaivaamaan. Teenkö pahastikkin hallaa lapselleni, ja olenko mielestänne liian aikaisessa??

Kirjotin tämä nyt tähän av:lle kun en kehtaa alkaa rekisteröitymään. Näköjään vauvapalstalle pitäisi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavan" Se on TAVALLISEN. Ja "alkaa rekisteröitymään". Huoh.

Vierailija
2/6 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku erikoisruokavalio kyseessä. Tavan maito voi tietysti sopia niille, joille tavallinen maito ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin 9kk iästä asti hapanmaito tuotteita ja 10kk iässä ruuat tein tavalliseen maitoon. Kun ei niistä mitään tullu niin pistin eka pulloon puolet normimaitoa ja puolet korviketta. Ja ei tullu mitään niin siitä sit siirryttiin normaaliin maitoon. Meillä tampereella sanotaan neuvoloissa, että tavalliseen maitoon voi huoletta siirtyä 1kk iässä, jos ei hapanmaito tuotteista oo tullu mitään

Vierailija
4/6 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut, että 8-12kk iässä maitoyliherkkyys katoaa, kaikillahan sitä ei niin voimakkaana olekaan, mutta toisilla voi kestää sinne vuoden ikään, että voi juoda ihan tavallista lehmänmaitoa.

Vierailija
5/6 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: äidinmaidon seassa n. 8-9kk ja kokonaan 11kk (asutaan eri maassa, jossa on eri suositukset, ja hapanmaitotuotteita söi hyvin jo 7kk iässä).

Vierailija
6/6 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisittepa kun minä puhun omalla murteellani, niin varmaan nauraisitte partaanne nurkan takana. Hitto kun täällä ei ikinä muista että kaikki pitää vääntää rautalangasta niin että tollommatkin ymmärtää. Oikeastaan tavallinen maitokin on väärin sanottu, tai siis saivarteluahan se on, kun sitä tavallista maitoa kuitenkin yleensä juodaan, yritin korostaa asiaa että menisi ymmärrykseen :)

Kiitoksia vastaajille. Kyseessä kun on ensimmäinen lapseni, niin aina ei osaa joka asiassa käyttää omaa harkintakykyään siihen mitä neuvolasta sanotaan. Taidan siis ALKAA vastikkeen sekoittamisen TAVAN maidon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi