Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuljettaisitko sellaista lapsesi kaveria kouluun sadepäivinä jonka

Vierailija
12.08.2010 |

vanhemmat ei edes koskaan ole kiittäneet vaikka millaisella rajuilmalla tai paukkupakkasella tahansa heidän lapsi on haettu kyytiin kouluun mennessä?

Hyvä kaveri on lapselle mutta aina se on ylimääräinen vaiva sopia se ja hakea kyytiin, niin voisi edes vanhemmat joskus kiittää. Vai lopetanko vaan kuljettelun? Eihän sitä tietysti tiedä haluavatko he edes että kuljetetaan, mutta luvan ovat aina antaneet lapselle tulla. Itse ainakin olisin tosi kiitollinen jos joku vaivautuisi kaatosateella lapseni ottamaan kyytiin jos itse en voi viedä.

Tuntuisi ikävältä lasta kohtaan etten ottaisi kyytiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeräähän se on olla kiittämättä, mutta on ehkä turhan pikkusieluista jättää auttamatta lasta vain sen vuoksi.

Vierailija
2/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kiittävät, vanhemmilta en kiitosta kaipaa. Minähän sen valinnan teen olla ystävällinen, ei siitä pidä moneen kertaan kiitellä. Ei meillä mies soittele töihin ja kiittele työkaveria siitä, että tarjosi minulle kahvipullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun pieni koululainen kyseessä niin minusta vanhemmat voisi oikeasti joskus kiittää kun nähdään.

ap

Vierailija
4/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kolmonen, just samalla tavalla näen asian. Ihmettelen yleensäkin tätä kiitollisuuden vaatimusta. Jos palvelus ei kuitenkaan mikään iso ole ja lapsi saa siitä hyvän mielen, riittää se kyllä itsellenikin hyvän mielen aiheuttajaksi.

Vierailija
5/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en erikseen pojan kaverin äidille soittele ja kiittele kyydistä. Olen kyllä sanonut pojalle että toivottavasti muistaa aina kiittää kyydistä. Samoin kun minä kuljetan lapsia, niin toivon että lapsi itse kiittää, vanhemmilta en kiitosta odota.

Meillä tosin vielä sellainen tilanne, että oma poika tykkäisi kävellä/pyöräillä kouluun lähes kelillä kuin kelillä, kun matkaa ei ole kuin reilu kilometri. Kaveri on vaan aika sohvaperuna, joka nukkuu aamuisin liian pitkään ja vanhempansa sitten vie autolla. POika ei viitsi yksin kävellä, mutta pyörällä saattaa mennä yksinkin, jotta ei tarvitse kävellä kotiin, kun sitä paluu kyytiä ei kuitenkaan aina ole. Itsekin olen sitä mieltä että autolla mennään vain, jos on jokin muu perusteltu syy kuin sää.

Vierailija
6/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja kun pieni koululainen kyseessä niin minusta vanhemmat voisi oikeasti joskus kiittää kun nähdään. ap"

Tottahan tuokin, mutta mitäs jos asia ei olekaan niin että vanhemmat tietoisesti jättäisivät kiittämättä? Luulenpa että hajamielisyyttään tai huomaamattomuuttaan itse kukanenkin tulee tehneeksi/jättää tekemättä elämässään tuommoisia juttuja, joita jollakin osapuolella on aihetta ihmetellä. Aika armotonta heti ajatella pahimmin päin, eikö voisi ajatella jo etukäteen anteeksi antavasti lapsen vanhemmista, että ehkä heillä on sen verran muita mietittäviä asioita, että eivät vain ole huomanneet kiitellä?

Vierailija
7/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pieni sana kuin KIITOS? Eikö se kuulu jo alkeellisimpiinkin käytöstapoihin?

Ei se mulle nyt niin kauhean suurta iloa tuota että sitä lasta kuskaan. Velvollisuudesta otan kun en viitsi antaa kaatosateessa mennä jos kerran autoon mahtuu.

En ymmärrä siksi kun itse aina haluan kiittää jos joku auttaa. Ei sitä sataan kertaan tarvi kiittää ja lahjoa mutta kun sanoo nyt edes kerran kiitos niin huomaa että toinen edes arvostaa sitä saamaansa apua.

Mielelläni autan ihmisiä mutta epäkiitollisia moukkia en halua auttaa.

ap

Vierailija
8/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole minusta liikaa vaadittu, että nähdessä sanotaan, että kiitos kun kyyditset.

Mutta kyllä se 'kiitos' on yllättävän monelle ylivoimaisen vaikea sana.

Vierailija
9/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus näitä hurskastelijoita.

Vierailija
11/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsilleni ei ole tuottanut mitään vaikeuksia kulkea itse reilun 1,5 km:n koulumatkaa niin kaatosateessa kuin paukkupakkasessa. En näe, että minulla olisi velvollisuutta ruveta kiittelemään, jos jonkun heidän kaverinsa äiti rupeaisi lapsiani autolla kyyditsemään, koska en näe koko kyyditsemiselle mitään tarvetta. Tietenkin olen lapsille opettanut, että on kohteliasta aina kyydin jälkeen kiittää.

Tilanne on toki eri, jos kysymys on noin 3 km:n koulumatkasta tai pitemmästä.

Vierailija
12/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon olen kuljettanutkin. Jotkut lapset kiittävät, jotkut eivät. Vanhemmat eivät ole koskaan kiittäneet. En tosin minäkään ole erikseen vanhemmille soitellut ja kiitellyt jos omani ovat joskus kyydissä päässeet. Terottanut olen omilleni, että heidän pitää aina kiittää, jos jonkun kyydissä pääsevät. Vähän hassua minusta vanhempien moisista soitella ja kiitellä erikseen. Jos johonkin uimahalliin tai huvipuistoon tms. on kaverin perhe lapseni hakenut mukaan, olen toki minäkin kiittänyt.

Vierailija
13/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, että minulla olisi velvollisuutta ruveta kiittelemään, jos jonkun heidän kaverinsa äiti rupeaisi lapsiani autolla kyyditsemään, koska en näe koko kyyditsemiselle mitään tarvetta.

Hitto että onkin vaikea sana! Ja rasittavaa, kun pitää huulia liikutella vaivaisen kuuden kirjaimen takia, kun ei ole edes tarvetta kyydille.

Kyllä ihmiset on sitten vaativia!

Aikanaan kun menin asiakaspalveluhommiin, hämmästelin sitä, kuinka paljon on niitä, jotka eivät viitsi sanoa myyjälle kiitos. En vain tullut ajatelleeksi, että se on näin vaivalloista! Mitäpä sitä myyjääkään kiittämään. Työtäänhän se vaan tekee.

Vierailija
14/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät vanhemmat edes tiedä, että lapsi on toisinaan saanut kyydin? Vai oletko ihan varma, että lapsi on luvan kysynyt? Lapset eivät kokemukseni mukaan välttämättä illalla muista kertoa, jos ovat jonkun kyydissä päässeet.

Vierailija
15/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe, että minulla olisi velvollisuutta ruveta kiittelemään, jos jonkun heidän kaverinsa äiti rupeaisi lapsiani autolla kyyditsemään, koska en näe koko kyyditsemiselle mitään tarvetta.

Hitto että onkin vaikea sana! Ja rasittavaa, kun pitää huulia liikutella vaivaisen kuuden kirjaimen takia, kun ei ole edes tarvetta kyydille. Kyllä ihmiset on sitten vaativia! Aikanaan kun menin asiakaspalveluhommiin, hämmästelin sitä, kuinka paljon on niitä, jotka eivät viitsi sanoa myyjälle kiitos. En vain tullut ajatelleeksi, että se on näin vaivalloista! Mitäpä sitä myyjääkään kiittämään. Työtäänhän se vaan tekee.

Ja myyjähän saa siitä vielä palkkaakin!! Saisikin itse asiassa se myyjä kiittää, että saa siinä istua ja minun kustannuksellani tienata!

t. asiakaspalvelija, joka on juuri tuollaisen repliikin saanut kuulla =)

Vierailija
16/16 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kun menin asiakaspalveluhommiin, hämmästelin sitä, kuinka paljon on niitä, jotka eivät viitsi sanoa myyjälle kiitos. En vain tullut ajatelleeksi, että se on näin vaivalloista! Mitäpä sitä myyjääkään kiittämään. Työtäänhän se vaan tekee.

niin minun pitäisi sitten seuraavan kerran myyjän nähdessäni kiitellä häntä siitä, että hän palveli lastani. Se ei siis riittäisi, että lapseni itse kiitti myyjää silloin, kun sai palvelua.