Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaapa miksei meidän lapsia saa nukkumaan suosiolla?

Vierailija
11.08.2010 |

Iltapuuhat aloitetaan ajoissa ja aina samalla lailla. Lapsia 3 joista nuorin (3v) menee nukkumaan tosi nätisti. 6 ja 8 vuotiaat nousevat ylös monta kertaa ja alkavat touhuilemaan omiaan, monta kertaa pitää mennä komentamaan. Mitä me tehdään väärin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset siis väsyneitä sänkyyn mennessään? Jos ei nukuta niin kai sitä alkaa mieli tehdä puuhata jotain!

Vierailija
2/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huone siivottu päivän sotkuista, eli lelu-ja rojukasoista ympäri huonetta. Nämä voivat myös aktivoida lasta ylös sängystä.

Onko ympäristö tarpeeksi hiljainen ja rauhallinen käydä nukkumaan? Ei mitään tv:n taustahälyä tai välkettä näkyvillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mihin aikaan menevät?

Vierailija
4/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isoimmat menee nukkuun samaan aikaan pienimmän kanssa jos ovat selvästi väsyneitä.

Muuten se on voi, voi pikkuselle: isoimmat saa jäädä keskenään pelaamaan lautapeliä vaikka kun pienin menee nukkumaan.

Meillä ipanat tulee sisälle seitsemän aikaan iltapalalle.

Sitten hiukan oleskellaan ja valutaan tekeen iltapesuja. Nukahtaminen kasin jälkeen. Yleensä uutiset menee meillä jo pienimmän nukkuessa.

Jos isoimmat lapset ei ole ihan rättejä niin saavat jäädä hissukseen pelaamaan (ei tietokonetta, eikä katso videoita).

Menee ihan mielellään sitten myöhemmin nukkumaan.

Minusta laitat isommat lapset nukkumaan väärään aikaan. Miksi heitä tarttee väkisin pitää hereellä jos ei väsytä tuntiin, pariin?

Jos lapset ei nuku samassa huoneessa niin isoimmille voisi antaa kirjat luettavaksi?

Minusta isoimmille voi antaa vastuuta ja velvollisuuksia ja samassa suhteessa alkaa arvostamaan kasvua ja lapsien eroa.

Pienet tarttee enempi unta ja isoimmat tarttee enempi lököttelyä.

Vierailija
5/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltahommiin n. 8 ja sängyissä ovat 9:ltä. Heräävät aamuisin klo:7.00 eikä päikkäreitä nuku muut kuin nuorimmainen. Nuorin nukkuu vanhempien huoneessa, isommat yhteisessä huoneessa. Ikkunoissa ei ole mitään pimennysverhoja, kaihtimet kyllä.

8v lukee kirjoja ja nuorempi kuuntelee satu cd:itä, mutta ei tule kuulemma uni. Yritänpä huomenna laittaa lapset nukkuun vaikka tuntia myöhemmin.. -ap

Vierailija
6/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan 9v menee itse nukkumaan klo 21-22 nyt kesällä, muiden kanssa ei onnistu!!!Vitkuttelevat ja on jano ja pissahätä ja nälkä ja kaikkee. Arkena kaikki menevät pakolla sänkyihin viimeistään klo 22.00. Aamut ovat siksi taas vaikeita koska valvovat liikaa.

Oon ollut itse liian lepsu ton nukkumisen kanssa, tunnustan!

Vierailija
7/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat minusta vain sitkeitä eli tyyppiä ,jotka pysyvät hereillä vaikka kuinka väsyttäisi. Itse olen tiukasti pitänyt kiinni rytmistä ja minusta se on auttanut. Nyt kun vanhin jo jo 14 ja keskimmäinen 11 olen kesäaikana lipsunut nukkumaanmenoista (ennen en kesälläkään), mutta kouluaikana palataan taas ruotuun.

Vierailija
8/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.

1) iltapala ½ - 1 t ennen seuraavaa

2) iltapesu ja sen jälkeen rauhoittumishetki vanhempien kanssa (ennen nukkumaanmenoa), jolloin lapset voivat kertoa päivästä ja purkaa hyvät ja pahat! Ennen nukkumaanmenoa on tärkeää luoda lapselle turvallinen olo, jolloin hän "uskaltaa" myös nukahtaa

3) lapset sänkyyn (tarvittaessa iltapisulla käynti juuri ennen), vanhemmat peittelee&halaa ja toivottaa hyvää yötä - velvollisuus ja lupa nukahtaa

4) aamuksikin voi sopia jonkin yhteisen tavan, joka varmistaa että lapset heräävät turvallisin mielin.

Huom! pohtikaa myös, miten toimitte, jos lapsi herää kesken unien