Kaverin lahjoihin 320 euroa vuodessa
Tajusin just, että mulla menee vuodessa yhden kaveriperheen lahjoihin 320 euroa. Heillä 3 lasta ja viettävät joka ikisen kakrun nimi- ja syntymäpäivät ja lisäksi pitää emäntää muistaa lahjoin yhtä lailla. Ja lisäks kaikille joululahjat. Ostaa ite kalliita lahjoi, joten ei sinne voi ilmestyä halvan paketin kanssa.
Ne olettaa et aina tullaan juhliin ja loukkaantuu jos ei tulla. Niitä on sitten vuodessa 6 kpl + joululahjojen toimitus. Asuu kaukana, joten bensoihin menee jotain 200 egua. En haluais myöskään olla heidän juhlissaan kuutta kertaa vuodessa. Vuodessa menee vähintään 520 euroa mun rahaa heille.
Kommentit (28)
Eikä lapset edes osaa arvottaa lahjoja hinnan suhteen.
Niin ja mä en todellakaan vietä suurisuuntaisesti lasten nimppareita.
ap
Tulee halvemmaksi kuin ajella joka kerta jokaiseen kissanristiäiseen.
Keksi itsellesi joku sellainen sairaus, minkä johdosta alat vältellä pitkiä matkoja.
ja peruuttanut tulemisen, mutta sitten emäntä loukkaantuu ihan kamalasti.
ap
meillä on mummolaan 400 km ja reissuun menee noin sata euroa...
kuinka monta kuppia kahvia (kahvilassa 2€) tai kakkupalaa (3,5€) kylässä ollessanne nautitte? Tai ehkä siellä tarjotaan jopa salaattia ja patonkia (9€ - halpa lounassalaatti) tai jopa lasi viiniä (6€/12cl vaikka olisi kuinka paskaa) jne...
Siis kyllä! Tässä elämässä kaikki mitataan rahassa!
ja varsinkin jos olettavat että kaikki aina tulevat. Meilläkin vietetään lasten nimppareita mutta ihan omalla porukalla.
Jos et ole lasten kummi niin ei sinulla minusta ole mikään velvollisuus osallistua heidän kaikkiin juhliin(varsinkaan nimpparijuhliin) ja vaikka olisitkin niin kyllä heidän tulisi ymmärtää.
käy harvemmin. Ihan turha kaveri ilmeisesti.
tajusin yhtäkkiä kuinka paljon oikeasti multa menee rahaa pelkästään tämän yhden perheen juhliin. Mielestäni kohtuuton vaatimus tältä perheen emännältä, että heidän juhliinsa on käytännössä pakko osallistua ja pitää olla vielä viimeisen päälle paketit mukana.
Lisäksi kun asuvat kaukana, on pakko melkein aina olla myös yötä (tietenkin olen kiitollinen, että saamme olla yötä), mutta hän olettaa, että kiitokseksi tästä yökyläilystä pitää heille tuoda hirmuiset ruokakassit kiitokseksi.
Eli voi oikeastaan lisätä vielä ruokaostoksia joka kertaa varten 50 euroa. Jos käymme vaikka 6 krt vuodessa, ovat nämä ruokakiitokset sitten 300 euroa lisää rahan menoa.
ap
sillähän saa jo kahdelle hengelle mukavan etelänmatkan!
tuo esille sen, että hän haluaa vielä teiltä ruokakassit?? Minusta se on jotenkin törkeetä...
tajusin yhtäkkiä kuinka paljon oikeasti multa menee rahaa pelkästään tämän yhden perheen juhliin. Mielestäni kohtuuton vaatimus tältä perheen emännältä, että heidän juhliinsa on käytännössä pakko osallistua ja pitää olla vielä viimeisen päälle paketit mukana.
Lisäksi kun asuvat kaukana, on pakko melkein aina olla myös yötä (tietenkin olen kiitollinen, että saamme olla yötä), mutta hän olettaa, että kiitokseksi tästä yökyläilystä pitää heille tuoda hirmuiset ruokakassit kiitokseksi.
Eli voi oikeastaan lisätä vielä ruokaostoksia joka kertaa varten 50 euroa. Jos käymme vaikka 6 krt vuodessa, ovat nämä ruokakiitokset sitten 300 euroa lisää rahan menoa.
ap
Joskus menin ilman ruokakassia sain myös kuulla siitä rivien välistä. Hänen mielestään on tapana ja hyvien tapojen mukaista, että viedään tälläiset ruokakassit vielä muiden lahjojen ja tuliaisten lisäksi.
ap
Ruokaakin pitää vielä tuoda. Uskomatonta!!!
että pitää lahjoa noin paljon joka vuosi?
jää yöksi. Varsinkin jos isäntäperhe on tiukoilla. Sillonkaan ei kyllä mitään eliittiruokaa tarvi viedä vaan sellaiset eväät, joista saisit taiottua omalle väellesi tarvittaessa parin päivän ruoat.
Esim jogurttia, leipää, leikkelettä, kuviopastaa, pastakastiketta & jotain lihaisaa joukkoon. Lisäksi vielä vaikka pari mehua ja maitoa. Ihan tavisruokaa.
Jos olisin nyt ap, enkä enää kehtais sairauksia keksiä, niin sitten veisin ensi kerralla halpislahjan päivänsankarille (max 10 €) + suunnilleen tolla sisällöllä olevan ruokakassin. Jos emäntä kehtaisi rivien välistä kysellä, niin sanoisin suoraan muiden vieraiden kuullen, että nyt on sen verran tiukkaa, että enempään ei valitettavasti ollut varaa.
Ihan sama oikeasti loukkaantuuko tollanen ystävä. Kaikki normaalit ihmiset ymmärtää sen että rahasta on tiukkaa.
Kuuluu hyviin tapoihin.
Jos kyläillään puolin ja toisin niin ei todellakaan mitään ruokakasseja tarvita..
yökyläpaikkaan. Eikä meille kukaan tuo ruokaa mukanaan.
Meiltä saa ruoan ja me saadaan muualta.
Pidemmät mökkikyläilyt on sitten eri asia, mutta todellakaan 1 yön kyläilyihin ei ruokaa kanneta.
Itse en vastavuoroisesti kutsu kylään, kun sitten ei muuta ehtiskään kuin kyläillä heillä tai kestitä heitä omassa kotona. Kun kerran he pitävät juhlia niin paljon.
En myöskään itse pidä juhlien järjestämisestä yhtään, enkä oikeastaan siitäkään, että joku on yhtämittaa kylässä.
ap
Kyllä sullekin näyttää kelpaavan kaverilta tulleet kalliit lahjat.