Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotusajan "akne", hoito?

11.08.2010 |

Hei Kaikille :)

Onko kellään kokemuksia odotusajan runsaasta finnien puhkeamisesta kasvoille?

Itselleni on tullut nyt odotusaikana tälläinen "akne", ennen raskautta ja myöskin teini-iässä minulla on ollut aina hyväkuntoinen iho.

Olen aivan pulassa tämän asian kanssa..

Neuvolassakaan minua ei osattu auttaa, täti vain sanoi.. että se voi kestää koko raskaudenajan.. Ei muuta. Eli apuja sieltä suunnalta ei tullut, kun asian otin puheeksi.

Olisko kellään apukeinoja.. vois vaikka kokeilla :)

Kiitos tosi paljon vastauksista jo etukäteen, hyvää odotusta kaikille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma tyttöä odottaessani. Sain eräältä vanhalta rouvalta vinkin "luomukonstista". Eli iho pestiin hyvin ja hierottiin merisuolaa kasvoihin ja sitten saunaan. Saunan lämmössä suola vaikuttaa puhdistavasti ja hoitavasti. Minulla tämä ainakin auttoi. Kaikki näpyt ei hävinneet, mutta ne suuret punaiset mollukat asettuivat, kun n. 2x viikossa tein tämän hoidon. Niin, ja tyttöhän siitä sitten tuli :) Mutta se siitä hehkeästä ja kauniista raskausajasta!

Vierailija
2/5 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin tuntuu olevan vähän samaa ongelmaa. normaalisti iho on tosi hyvä, mutta ennen kuin edes tein raskaustestiä, ihmettelin kun naama kukki niin kamalasti. pistin sen ensin kesän ja hikoilujen piikkiin ,mut nyt tajusin sen tietenkin johtuvan hormooneista :)

itse kävin ostamassa apteekista Neutrogenan Visibly Clear-puhdistusainetta ja se tuntuu rauhoittaneen ihon näppyisyyttä ja rasvaisuutta. jos on kuiva iho, en kuitenkaan suosittele mitään kovin vahvoja pesuaineita, mutta käypä apteekissa kysymässä niin osaavat suositella sieltä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samankaltainen ongelma, tässä kolmannessa raskaudessa kuten kahdessa edellisessäkin. Minulle on auttanut Skinoren -niminen aknevoide, jota saa käyttä koko raskauden ajan, reseptin olen saanut ihotautilääkäriltä. Myös teratologisesta tietopalvelusta olen varmistanut, että voide on varmasti turvallinen.

Kuten edellinen kommentoija sanoi, apteekista saa varmasti myös hyviä ihonhoitovinkkejä, itse olen saanut hyviä neuvoja myös kosmetologilta. Akneongelma on näillä konsteilla helpottanut, vaikka ainakin minulla ihon epäpuhtaus on poistunut "lopullisesti" vasta raskauden, tai oikeastaan imetyksen lopettamisen jälkeen.. tsemppiä :-)

Vierailija
4/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös sama ongelma ja paha sellainen. Eli ei mitään iho-ongelmia teininä, mutta raskauden alussa kasvoilleni pamahti järkyttävä akne. Mikään ei auttanut ja rahat alkoivat olla lopussa kaikkien kalliiden ihonhoitotuotteiden ostamisesta. Aloin pestä ihoani hajustamattomalla saippualla 2x/pvä ja kosteusvoidetta en käytä kuin silloin kun iho tuntuu tosi kireältä. Ihme kyllä akneeni on tällä hetkellä lepotilassa ja uusia näppylöitä ei ole pompsahdellut enää kuukauteen. Tosin saattaa myös johtua raskausviikoista. Mulla nyt täynnä 20+5. Esikoisen kanssa oli ihan sama juttu alusta loppuun saakka ja myös imetysaikana.

Vierailija
5/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan huomannut lapsen sukupuolella olevan tähän merkitystä? Sanonta "Tyttö vie äidiltä kauneuden" pitää minun kohdallani paikkansa. Vain tyttöä odottaessa on naama kukkinut ja leukapielet kasvaa pitkää hentoa karvaa. Yök!

Toinen vaihtoehto on ikä. Toisen (poika) ja kolmannen (tyttö) välissä oli 9 vuotta. Nyt taidan taas odottaa tyttöä...