Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on maailman ihanin mies! Antoi jäädä mun kotiin vuorotteluvapaalle

Vierailija
11.08.2010 |

ja lupas elättää mut. Tosin tienaakin ihan hyvin ja on aina kannustanut mua työn tekoon, mut nyt sanoi että otahan aikaa itelles, kodille ja perheelle. Voi että mä rakastan sitä!! (pakko hehkuttaa kun täällä yleensä miehet lytätään..)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä joka sanot että tulot ovat perheen riippumatta kuka ne kulloinkin tienaa.....jos sinä olet ollut pitkään kotona niin koska SINÄ ne yhteiset tulot olet tienannut??? Särähti vaan valitsemasi sanamuoto ettet ole elätettävä mutta sullahan ei ole tuloja???

Vierailija
22/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ap iloinen puolestasi, on hienoa, että osataan ottaa aikaa itselle ja perheelle, kyllä töitä ehtii tehdä.

Tämä tulee nyt järkyttämään arvon av-raadin, mutta mua mies on elättänyt koko yhdessäolon ajan yli 10 vuotta!!! Ja kyllä elättänyt. Opiskelin, kun tapasimme ja muutimme pian yhteen ja hän oli jo töissä. Maksoi vuokrat, ruoat ym. mun opintotuki meni itseeni ja juhlimiseen. Sitten ostimme talon ja hän perusti yrityksen ja tienaa niin hyvin ,että minun ei ole tarvinnut tehdä kuin muutamia kuukausia kerrallaan töitä, jotta olen tienannut ns. extraa esim. keittöremppaa varten tms. Samalla olen toki saanut vaihtelua arkeen itsellenikin.

Kolmas lapsemme syntyi jokin aika sitten ja nyt on sovittu, että enempää vauvoja ei tule. Saa nähdä joutuuko tässä 3 vuoden päästä luopumaan kotirouvan osasta :) Kivittäkää, ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuin av.lla alkaisi arvot muuttumaan. Täällähän on ollut muotia ja hienoa lytätä aina kaikki. Kun tulee joku aloitus, 10 katkeraa kanahaukkaa aina hokee niitä samoja katkeria hokemia ja yrittää kaivaa aloitukselle oikein vittumaisen vastauksen.

Hienoa naiset, että ette enää suostu tähän negatiiviseen ajatteluun vaan näette asioissa hyvät puolet ja osaatte olla onnellisia toisten puolesta.

Nämä katkerat ja kateelliset eukot on saaneet hillua ja ilkeillä täällä jo ihan tarpeeksi. On hienoa huomata, että on tullut uusi sukupolvi, joka osaa nähdä valoa risukasassa ja myötäelää ja myötäiloita toisten hyvistä asioista.

Tervetuloa nuorempi sukupolvi palstalle. Teitä ja teidän positiivisuuttanne jo kaivataankin tänne vanhojen, katkerien eukkojen sijaan. Jos ihmisellä itsellä menee hyvin, hänellä on varaa olla onnellinen toisen puolesta.

Vierailija
24/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lupasi elättää meitä pääasiassa yksin ensi syksyyn asti, jään nyt vuorotteluvapaalle kun lapsi aloittaa koulunkäynnin. (No, itse asiassa kun naimisissa ollaan, niin lainkin mukaan puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden...) Tokihan saan vuorottelukorvausta, joten ihan yksin ei mies perhettä joudu elättämään, tuskin ap sunkaan mies siis niin tekee :-) Hyvää vuorottelua vaan ap, nautitaan joka hetkestä!

Vierailija
25/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy on opiskeluiden ohella matkustelu ja itsensä kehittäminen. Vuorotteluvapaan päättää työnantaja ei mies.

Kaipa aika harvassa työpaikassa työnantaja kieltäytyy myöntämästä vuorotteluvapaata. Ajankohtaa voi ehkä suositella. Halveksin NIIN teitä ap:n haukkujia, koska olette vaan NIIN kateellisia! Oon tosi onnellinen ap sun puolestasi. Miehesi näkee perheen hyvinvoinnin tärkeyden ja haluaa, että olet kotona ja annat aikaa itsellesi ja perheellesi. Mä menin töihin myös esikoisen syntymän jälkeen heti äitiysloman loputtua. Mutta kun lapsi oli reilun vuoden, totesimme miehen kanssa YHDESSÄ, että lapsi ja perhe on nyt tärkein, joten jäin kotiin hoitamaan lasta siihen saakka, kunnes lapsi on kolme. JA MIES ELÄTTÄÄ MINUT JA PERHEEMME!

Yleensä sen saa parhaiten yli 40v, joka joko haluaa opiskella tai jolla lähiomainen on sairastunut. Aika vähän sitä tarjotaan nuorille perheille, harvalla riittää työvuodet.

Minun työpaikassani (joka on iso julkinen laitos) ei todellakaan tarvitse olla mitään syytä, kuten opiskelu tai lähiomaisen sairastuminen, jäädäkseen vuorotteluvapaalle. Työnantajan ei tarvitse edes tietää "syytä". Mun työkaverikin vetää parasta aikaa vuoden verran ihan vaan lonkkaa kotonaan! Otapa vähän paremmin asioista selvää!

tutkimukset (mol.fi -sivulla) eivät pidä paikkaansa? Työnantajan ei tarvitse antaa sitä vapaata eikä työkkäristä välttämättä löydy sijaista.

Vierailija
26/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen puolestasi. :)

t: miehensä elätti

Vierailija
27/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis sama tilanne, mies kannattaisi ideaa lämpimästi.

Valitettavasti mun työnkuva on sellainen, ettei siihen kovin helposti löydy työkkäristä sitä vuorottelijaa ja mulla on lisäksi epäonnekseni todellä epäperhekeskeinen ja suoraan sanottuna mulkero esimies (=yrittäjä ja työnantajani, nainen ja äiti. viisikymppinen kotka), ettei puolla mitään tuollaista - varmaan arvaa mun harkitsevan, kun kahvipöytäkeskusteluissa julkisesti aina lyttää kaikki tällaiset "sosiaalietuudet joilla laiskat sitten pääsee lepäämään". Sain oikein lakipykälillä perustella oikeuteni osittaiseen hoitovapaaseen ja siksikin olen varmaan mustalla listalla :( Alempaan kastin kuuluu varmaan vaan juuri viime viikolla raskaudestaan ilmoittanut nuori nainen.

Ei varmaan vaikea arvata, että etsin uutta työtä -ei vaan todella mikään helppo tehtävä ja harkitsen vakavasti alan vaihtoa, eli opintojen aloittamista :) Silloinpa vasta miehen elätti olisinkin - eikä hänellä olisi mitään sitä vastaan. Itse vaan yhä emmin, enkä taaskaan keväällä hakenut...En elättinä oloa vaan opiskelijaksi heitäytymistä yli 30-vuotiaana.

Vierailija
28/28 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun miehesi tarvitse sua elättää, teet sen itse. Korvaus ei ole ruhtinaallinen, mutta kyllä sillä yleensä pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän