En ymmärrä tuota me and i hössötystä
sähköposti, facebook ja textiviestit pukkaa kutsuja me and i kutsuille, kun on uusi mallisto tullut. Äidit ei muusta puhukkaan kuin uusista kuoseista. Persaikiset yh-äidit, joilla ei raha riittää edes kunnolla ruokaan, tilaa vauhkona uusia vaatteita tuolta.
Miksi???
Olen joskus kysynyt noilta faneilta syytä innostukseen niin ovat persoonallisia vaatteita eikä niitä kaikilla ole??? Täh? Anoppi osti lapsilleni t-paidat tuolta ja joka toisella lapsella on sellaiset paidat päällä, mutta kun lapsi on ollut Lindexin aletangosta 4€:lla ostamani Bamse-paita päällä ei yhtään samanlaista ole tullut vastaan.
Minä olen asettanut hintarajat joita kalliimpia vaatteita en lapsille osta, t-paita saa maksaa tuon 4€, hame/mekko 8€, farkut 10€ paita 8-9€. Vaikken kalliita vaatteita osta, on lapsillani aina kivat vaatteet päällä.
Kommentit (53)
saa siitä vähintään omansa takaisin, kun myy sen.
Nyt varmaan ainakin se sienihaalari ja body on sellainen. Että ei muuta kuin hamstraamaan!
ristus mitä pässejä.
se kuluttaminen on elämäntapa. Varsinkin kun on saavutettu tietty elintaso, niin on helppo vaan kuluttaa kyseenalaistamatta sitä, onko tässä mitään järkeä.
Erään sukulaiseni (joka muuten on ihana ihminen, joten tarkoitukseni ei ole tässä häntä haukkua) on mennyt tällaiseen lapsiperhekulutuksen uraputkeen mukaan. Ei sillä, heillä on rahaa. Hänen miehensä on aika kovapalkkainen, eikä hänellä itselläänkään mitenkään huonot tulot ole (tosin nyt on hoitovapaalla). He ovat pohtineet talon hankkimista, mutta rahat eivät ihan riitä - minun näkökulmastani heillä olisi tuhat ja yksi kohtaa, joissa säästää, mutta luulen, että he itse ovat tavallaan sokeita tälle: lapsiperhekulutuksesta on tullut niin tärkeä osa heidän elämäänsä.
ovat liian värikkäitä ja yök,ennemin ostan benettonia,name it ja esprit vaatteita.
mutta en kyllä ikinä ostaisi noin kalliita lastenvaatteita, mitä ko. merkki myy!
Olen lapsilleni ostanut paljon vaatteita "tavallisista" kaupoista ja siiteinä ovat kestäneet lukuisista pesuista huolimatta! Milläköhän pikkukivillä Av-mammat vaatteitansa pesee jo värit haalistuu jo eka pesussa?!!
Monesti myös kirppareilla huomaa näiden ns. haluttujen merkkien hinnoissa ylihinnoittelua ja jotkut hullut vielä sen maksaa niistä vaatteista..
Kirppareillakaan en ole huomannut eroa "tavisvaatteiden" ja merkkivaatteiden laadussa.
mä käyn kutsuilla kerran kaudessa ja ainakin ne niiden housut olen todennu tosi kestäviksi. Meillä pitkät ja hoikat lapset ja istuvat heille hyvin. En pidä 20-25e hintaa kunnon housuista pahana, saman verran maksaa kunnolliset housut (ja enemmänkin) missä tahansa.
Minä sivistymätön ihminen kuulin koko Me&I:sta vasta alle vuosi sitten. Vanhin lapseni on kuitenkin 3v, joten ei niistä vaatteita nyt ihan joka puolella pyöri.
Ensimmäisillä kutsuilla totesin vaatteet näteiksi, mutta kieltämättä arvokkaiksi. Yhden t-paidan ostin. Silti olen nykyisin erittäin innostunut ME&I:sta. Kyse on minulle ainakin paljon muustakin kuin vaatteista. Kutsuilla on yksinkertaisesti kivaa!!! Herkkuja, juoruilua ja shoppailua samalla kertaa.
että niiden vaatteet ois laadukkaita, mutta meillä ainakin bodysta lähti värit muutaman pesukerran jälkeen. maksaa 20e sellasesta, kun halvemmallakin saa laadukkaampaa.
On kai osa uusina ihan kivan näköisiä, mutta näyttävät kulahtavan pesussa pahasti, siis printtikuosit.
mammapiiri pitää näitä kutsuja vuorotelle, mua painostetaan emännäksi. Pahinta on, että näitä kutsuja on ainakin kerran kuussa ja olisi sosiaalinen pakko osallistua ! En halua ja voi tuhlata vähiä rahojani esim. 35 euron paitaan! Enkä pidä kuoseista ko. vaatteissa !
Esittelijä on tietenkin samassa mammaringissä ja pommittaa jatkuvasti näillä vaatekutsuasioilla.
Tympii.
Saanko vertaistukea :)
ja ihmettelen nykyään tätä, millaista on olla pienten lasten äiti näinä päivinä.
Kun omat lapset olivat pieniä, ei ollut tällaista merkkihysteriaa ja rahaa ei poltettu merkkivaatteisiin ja tavaroihin silloin.
Kuinka paljon helpompaa oli silloin olla äiti. Kävimme lasten kanssa puistoissa ja ei silloin kukaan kytännyt, minkä merkkisessä puvussa lapsi leikkii. Osa hurautteli lasten vaatteet itse ja säästi isot rahat ja osa osti kirppikseltä. Ei silloin ollut edes tätä virikehoitoa tässä mitassa, mitä nykyään. Vanhimpien lasten aikaan ei sitä ollut ollenkaan.
Olen sitä mieltä, että nykyäitinä olo on rankkaa kun täytyy miettiä tällaisiakin asioita, että millaisiin kuoseihin lapset on puettu, että eivät näyttäisi rääsyiläisiltä muiden silmissä ja niitä ei kiusattaisi ja muut äidit eivät arvottaisi meitä kovin alas.
Elämä oli niin paljon helpompaa ennen.
Minä sivistymätön ihminen kuulin koko Me&I:sta vasta alle vuosi sitten. Vanhin lapseni on kuitenkin 3v, joten ei niistä vaatteita nyt ihan joka puolella pyöri.
Silti olen nykyisin erittäin innostunut ME&I:sta. Kyse on minulle ainakin paljon muustakin kuin vaatteista. Kutsuilla on yksinkertaisesti kivaa!!! Herkkuja, juoruilua ja shoppailua samalla kertaa.
Musta tää ME&I on taas jo aika vanha juttu, itse kävin ekoilla kutsuilla 2007, enkä varmasti ollut ekojen joukossa. Silloin ostin pari juttua, mutta ei ole kyllä kovin erityinen juttu. Mielestäni vastaavaa laatua saa halvemmalla, eikä kuosit niin miellytä.
Mutta kälyni, vähän pohjoisemmasta Suomesta on nyt ihan villinä näihin. Ilmeisesti jossain päin maata on vasta tulossa ja siksi ihan täpinöissään.
en ole koskaan nähnyt noita merkkejä kenenkään lapsilla. kaikilla aina meandi tai markettikamaa jos menee jonnekkin missä paljon lapsia. kyllä omat lapset erottuu massasta. tiesin että meandin ominaisuudet samoja mut mainitsemani merkit edullisempia ja vähän laadukkaampia. paidat esim maxomorralla reilusti alle 20 e. Housut 15 e jne.