Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tuota me and i hössötystä

Vierailija
11.08.2010 |

sähköposti, facebook ja textiviestit pukkaa kutsuja me and i kutsuille, kun on uusi mallisto tullut. Äidit ei muusta puhukkaan kuin uusista kuoseista. Persaikiset yh-äidit, joilla ei raha riittää edes kunnolla ruokaan, tilaa vauhkona uusia vaatteita tuolta.

Miksi???

Olen joskus kysynyt noilta faneilta syytä innostukseen niin ovat persoonallisia vaatteita eikä niitä kaikilla ole??? Täh? Anoppi osti lapsilleni t-paidat tuolta ja joka toisella lapsella on sellaiset paidat päällä, mutta kun lapsi on ollut Lindexin aletangosta 4€:lla ostamani Bamse-paita päällä ei yhtään samanlaista ole tullut vastaan.

Minä olen asettanut hintarajat joita kalliimpia vaatteita en lapsille osta, t-paita saa maksaa tuon 4€, hame/mekko 8€, farkut 10€ paita 8-9€. Vaikken kalliita vaatteita osta, on lapsillani aina kivat vaatteet päällä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi???

Siksi että ihmiset on lammassieluisia tyhmyreitä, noin kiltisti sanottuna.

Vierailija
2/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olleut kys kutsuilla 3x ja lapsillani jotka aloittavat nyt 1-ja 3-luokan on 1 housut ja 1 t-paidat heiltä.

En hirveästi niistä kuoseista ole tuon 1 kauden jälkeen pitänyt, värit ja kuosit kyllä kestävät pesusta pesuun ja kuivausrummun jne muuttumattomina.

Bamseja yms en ole ikinä ostanut enkä edelleenkään osta mitään marketti/ruotsalaisketjuvermeitä, en vain pidä niistä.

Ja housuja ei muuten saa kouluikäislle enää alle 15e kuin tuurilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kalliita ja rumannäköisiä.

Vierailija
4/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. retrobuumi: nyt on saatava kukertavan kirjavaa tai et ole muodikas

2. vaatteiden järjetön hinta antaa näennäisen illuusion laadusta > jokainen äiti haluaa lapselleen vain parasta

3. laumasieluisuus: tuntuu turvalliselta kuulua joukkoon ts. jos teet kuin muut, suoritat äitiyttäsi oikein

Vierailija
5/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä vapaasti kuin sinä saat ostaa niitä bamse-vaatteita tai jotka maksavat vain x euroo.

Vierailija
6/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa siitä vähintään omansa takaisin, kun myy sen.

Nyt varmaan ainakin se sienihaalari ja body on sellainen. Että ei muuta kuin hamstraamaan!

Vierailija
7/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät usein ole mun makuuni, mutta ei oo kaikki muukaan. Näistä vaan jotkut (Myyjät itse?) hössöttää niin hirveesti ja se ärsyttää eniten - ja siksi mä en noita edes haluais. Niitä taitaa olla kaikilla?

Joillain tuo lähentelee jo hysteriaa :(. Mä en ymmärrä, miten joillekin jotkut rätit voi olla henki ja elämä. Kyllä mäkin tykkään kivannäköisistä vaatteista, mutta ei ne mulle mikään uskonto ole :).

Mä ostan, mistä tykkään ja merkki saa olla ihan mitä vaan. Hyvännäkösiä, hyvänlaatuisia vaatteita on paljon ja ainakin meillä ne on yleensä vaihtelevan merkkisiä.

Vierailija
8/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

värikkyydestä, materiaaleista ja kuoseista, mutta nyt oon kieltämättä kyllästynyt. Ja lapset on jo kasvaneet, joten jotkut velourpökät näyttäisi hölmöiltä.

Hinnat on kyllä aika suolaiset, olen itse myynyt vanhat vaatteet huutiksessa ja tienannut hyvin. Mutta en tiedä maksetaanko niistä enää samanlaisia hintoja.

Vierailija
9/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niitä todella paljon.

Niitä alkaa olla muutenkin niin paljon erilaisia liikkeellä,

että ei ole mikään pakko pukea samanlaisia joka toiselle!

Suurimman osan olen ostanut käytettyinä.

Vierailija
10/53 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaa mä en oo kuullu koko jutusta mitään, inhoan kaikkea missä on sata väriä ym retrohommaa.

meillä on merkkejä ja laatuja laidasta laitaan:

lindexiä ja burberryä ym ym kunhan on käytännöllinen, kiva ja kaunis!

Vierailija
11/53 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meandin vaatteet ovat laadukkaita,hauskoja,joista lapset pitävät.ja mitä kutsuihin tulee olen itse aina iloinen saadessani kutsun ja on kiva rupatella muiden kanssa ja hypistellä vaatteita.Halpahallien vaatteet ei kestä aina edes yhtä pesua ja värit lähtee..ja lapset näyttävät näin rähjäisiltä.

Vierailija
12/53 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut keino saada pijille jotain kivoja vaatteita. Ei aina niitä masentavan värisiä pääkallo ja spidermanharmaita.

Laadusta sanoisin kyllä sen että se on vuosien aikana huonontunut järkyttävästi. Mun mielestä esim. H&M:n vaatteet kestää nykyään paljon enemmän kulutusta ja pesua kun meandi:n. Hinta noissa vaatteissa on järkyttävä mutta koska ite en tykkää katella alle kouluikäisiäni harmaassa, mustassa ja vihreässä pääkallokuosissa niin valinnanvaraa ei kauheesti ole...

Vierailija
13/53 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bamseja yms en ole ikinä ostanut enkä edelleenkään osta mitään marketti/ruotsalaisketjuvermeitä, en vain pidä niistä.

Ja mistä luulet ma and i'n tulevan..? ...juu RUOTSISTA.... Se on alkuperäisesti ruotsalainen vaateketju...

Taisi tulla ammuttua itseään jalkaan....

Vierailija
14/53 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, että joku ei vaan käsitä. Ja nää perustelut on välillä tosi ontuvia, ainakin tämän riemunkirjavuuden osalta. Mallistoissa on riemunkirjavaa ja hillittyä, jopa yksiväristä, että siitä vaan voi valita jokainen omansa. En mäkään pidä niistä turkoosilla pohjalla limen ja punaisen värisiä kuvia ja kanttaukset vihreällä, mutta sen sijaan esim. viime malliston eko-paidat raidallisina oli ihana raikkaat ja yksinkertaiset mutta silti reippaat. Hintaahan noilla toki on, mutta kyllä niistä tietää paremmin että mitä saa ja missä tehtynä, yleensä neljällä eurolla ei saa eettistä ja laadukasta..Sitten on erikseen jos tykkää enempi semmosesta pikkuaikuinen tyylistä ja haluaa Benettonia ja Gantia sun muuta, mutta ne taas maksaa myös.

Vierailija
15/53 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kukakin vaatteensa ostaa. Meandilla lienee ihan hyvä ajatus vaatteissaan:kestäviä, ekologisia ja eettisesti ongelmaton tuotanto. Lapsille tehty ja osa lapsista tykkää, niitä housuja meillä käytetään paljon kun taas paidat ja mekot ym. eivät niin innosta.

Kutsuilla käyn mielelläni; mikä tahansa sosiaalinen tapahtuma netin ulkopuolella on nykyään hyväksi!

Lapsillakin on eri mieltymyksiä ja aikuisen maku painaa paljon valinnoissa. Minustakin merkitsee yksittäisen vaatteen ominaisuudet enemmän kuin sen merkki tai ostopaikka. Ainoa mistä en pidä, on näkyvästi huonolaatuinen, saumoistaan vetävä ja muodoton halpisvaate tai sitten iänikuiset muotiprinttipaidat, joita lapset ikävä kyllä hinkuvat ja on meillekin pari Autot- ja Hello Kitty -paitaa eksynyt. Pitäkööt, jos tykkäävät :)

Huomaan, että pidän kivasti puettuna lasta, joka selvästi viihtyy vaatteissaan, vaatteet ovat puhtaat ja väreiltään sopivat toisiinsa. En osaa pitää erityisen ihanana pikkulasten pukemista joustamattomiin paitapuseroihin, farkkuihin, kelsiturkkeihin ym epämukavan näköisiin kuteisiin.

Vierailija
16/53 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan" ei tykkää miikkareista, mutta niitä myydään aivan älyttömästi.

Minä ainakin tunnustan rehellisesti, että mallistossa on (ja on ollutkin) sellaisia kamppeita joita en ikinä pukisi itselleni tai lapsilleni.

Toisaalta taas siellä on (ja on ollutkin) sellaisia ihanuuksia jotka on ollut ihan pakko saada.

Siispä meillä on paljon niitä vaatteita.

Ei se silti tarkoita, että pitäisin jokaisen malliston jokaisesta vaatteesta.

Varmaan jokaisella merkillä on jotain kivaa ja jotain rumaa (niin Cirafilla kuin Gantillakin).

En osta vaatetta pelkästään merkin takia, kyllä sen täytyy muutenkin miellyttää.

Meillä onkin lapsilla laaja valikoima eri merkkisiä vaatteita, mutta kyllä siellä painotus näkyy selkeästi muualle kuin Naperoon ja Baby Boomiin.

t: lastenvaatefriikki

Vierailija
17/53 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mamma-lapsipiireissä on aivan kamala Meandi-painostus.

Kutsuja ollut nytkin valehtelematta joka kuukausi syyskuusta saakka. Yhdet vielä ennen joulua... samat mammat käy toistensa kutsuilla...

Tunnen itseni oudoksi kun en ole hurahtanut näihin vaatteisiin.

ja ihmettelen nykyään tätä, millaista on olla pienten lasten äiti näinä päivinä.

Kun omat lapset olivat pieniä, ei ollut tällaista merkkihysteriaa ja rahaa ei poltettu merkkivaatteisiin ja tavaroihin silloin.

Kuinka paljon helpompaa oli silloin olla äiti. Kävimme lasten kanssa puistoissa ja ei silloin kukaan kytännyt, minkä merkkisessä puvussa lapsi leikkii. Osa hurautteli lasten vaatteet itse ja säästi isot rahat ja osa osti kirppikseltä. Ei silloin ollut edes tätä virikehoitoa tässä mitassa, mitä nykyään. Vanhimpien lasten aikaan ei sitä ollut ollenkaan.

Olen sitä mieltä, että nykyäitinä olo on rankkaa kun täytyy miettiä tällaisiakin asioita, että millaisiin kuoseihin lapset on puettu, että eivät näyttäisi rääsyiläisiltä muiden silmissä ja niitä ei kiusattaisi ja muut äidit eivät arvottaisi meitä kovin alas.

Elämä oli niin paljon helpompaa ennen.

Vierailija
18/53 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vaatemerkeillä DUNS, Metsola, Nirppanokka, P.O.P, LEGO, Maxomorra jne. on tarjolla kivoja vaatteita pojille. Pääkallokuosia ja spdermaneja ei löydy. LEGOssa tosin täytyy vähän valokoida, jos ei halua Tähtien sota -paitoja.

Ainut keino saada pijille jotain kivoja vaatteita.

Ap:lle vastaisin, etten ole kuullut koskaan kuullut kenenkään intoilevan livenä (palstalla kylläkin) ko. vaatteista. Mua ei myöskään ole koskaan kutsutta m&i -kutsuille.

Vierailija
19/53 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni oli kuuden vanhana 128 senttiä pitkä. Olin onnellinen, kun törmäsin silloin meandi-vaatteisiin. Pikkutyttö sai kivoja, värikkäitä mekkoja ja paitoja (vaikkakin hintaa oli) ja saa olla vielä pikkutyttö. Monissa ketjuissa mm. Lindex, Kapphal lastenvaatemallisto päättyy kokoon 122 ja sen jälkeen onkin tarjolla teiniriepuja, joiden aika ei mielestäni ole vielä eskari-ikäisellä. =)

Maxomorralla lapsekkaita ja värikkäitä vaatteita kokoon 152 asti. Puolta halvemmalla vähintään yhtä hyvää laatua, ovat mm. luomupuuvillaa.

Vierailija
20/53 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas siltä ei voi välttyä, uuden malliston mukanaan tuomalta hysterialta ja kutsujen tulvalta !!!!

Apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi