Olen kotiäiti ja korkkaan päivän ensimmäisen siiderin yleensä kolmeen mennessä
Kommentit (15)
Lopeta ryypiskely ja ryhdy turvalliseksi ja välittäväksi vanhemmaksi lapsellesi/ lapsillesi.
Ja miksi juot tuolla tavalla? Oletan siis, että ei jää yhteen siideriin..
Ja miksi juot tuolla tavalla? Oletan siis, että ei jää yhteen siideriin..
en mitään perskännejä vedä, vaan 1-3 siideriä/pari lasia viiniä joka päivä. Pakko, että jaksaa tätä arkea.
että on alkoholismin oire juoda johonkin "syyhyn", vaikka sitten arjen kamaluuteen? En tiedä oletko noilla määrillä vielä alkkis, mutta suunta on selvillä.
sitä mieltä että toi 1-3 ei ole paha / pari lasia viiniä.
(itse en juo päivittäin, en tuota siksi nyt sano)
minä en oo kukaan enkä mikään sanomaan kuka tekee missäkin asiassa oikein, onhan se harmi jos jollain menee niin huonosti että kännejä pitää joka päivä vetää... mutta ei 1 tai 2 paha oo.
vaikka parempihan se olis ilman tietysti.
ei ole mielestäni edes kännissä, vaan hymyilen vähän enemmän kun pohjalla on se pari siideriä. Ne hyvän viinin kanssa nautitut illalliset ovat arjessani se pieni juhlahetki, kruunaavat päivän. Pienet pohjat myös helpottavat unen tuloa, muuten joutuisin ottamaan pilleriä. Olen huono nukkuja ja kärsin unettomuudesta.
joku kerta saattaa lähteä auton rattiin kun ei muista juoneensa, olo on niin perustavallinen.
vein tuttavani sairaalaan päivystykseen kun maksa possahti. Oli muuten hengenlähtö lähellä.
Siinä kun sitten juteltiin, niin kävi ilmi että noin 4-5 annosta viiniä oli mennyt joka päivä jo muutaman vuoden ajan. Ei siis mitään mahdottomia määriä...
No, lääkärin tuomio oli akuutti maksatulehdust. Selvisi säikähdyksellä, mutta ei ehkä enää toista kertaa, jos elämäntavat eivät korjaannu. Nyt ainakin näyttää hyvältä ja uskoisin, että hän otti opikseen.
Että sellaistakin sattuu; ei tarvii olla mikään katuojissa elävä, että maksa voi pettää.
joten jos sinulla univaikeuksia, niin jätä alkoholi heti kokonaan pois ja etsi muuta apua unettomuuteen. Esim. runsas ja rentouttava liikunta, terveellinen ruokavalio jne.
Tuota kutsutaan "tissutteluksi". Eli juodaan niin, ettei tule humalaa. Kyseessä ei sinänsä ole suuri määrä, mutta naisella viikkokulutuksen ylärajana pidetään 16 annosta.
Todennäköisesti juot 0,5 litran tölkeistä/pulloista eli kaksikin siideritölkkiä päivässä tekee 3 annosta alkoholia. 3x7päivää on 21 annosta eli ylität jo kahdella siiderillä reilusti normaalin rajoissa olevan viikkokulutuksen rajan. Etkö voisi alkaa pitää välipäiviä, jolloin viikkokulutus laskisi ja voisit todistaa itsellesi, että voit olla ilmankin.
Tiedän kyllä tuntemuksesi, sillä itselläni huomasin nyt tämän kevään/kesän kuluessa sen, että joka ilta kaipaa yhtä siideriä tai viinilasillisen, että rentoutuu. Sitten pidin parin viikon tauon -ihan periaatteesta.
Iltapäivällä join itsekkin pari siideriä ja selvisin lasten nukkumaan menoon asti.
Se johti sitten siihen, että lapset asuivat vuoden muualla.
Sain elämäni sitten järjestykseen ja nykyään kaikki on hyvin. Syyllisyyttä kuitenkin tunnen vieläkin siitä, että en ollut tarpeeksi vahva.
Hae ap apua koska tuo ei lopu hyvin!
Totean saman kuin muutkin, että olet alkolosoitumassa. Juot yl 20 annosta viikossa. Jos mahdollisesti vedät vielä yhtenä iltana ne perjantaikännitkin, saatat juoda 30-40 annosta viikossa.
Maksa sanoo sopimuksen irti. Eu ehkä kolmekymppisenä, mutta nelivitosena.
ottaa siideriä, aiemmin jos ottaa niin mua ainakin alkaa vaan nukuttaa...