Hahaa! 3 päivää karppausta -> -1,9kg!!
Ja huomaan jo, että pallomahani vyötärönympärys on pienentynty!Enkä ole nähnyt nälkää hetkeäkään!
Brie- ja aurajuustoa, nami nami!
Että tulkaa nyt vaan karppifoobikot mua haukkumaan!
Kommentit (28)
nesteitä lähteny, joo joo tiedetään!
tässä ruokani:
aamupalaksi pari voissa paistettua munaa, kahvi kermalla TAI mustikoita ja maustamatonta täysrasvasita jogurttia ja kahvia.
lounas: Karpisti tehtyä makkarakastiketta, wokkivihanneksia ja vihersalaattia, juomaksi vettä ainakin litra
iltapala: tonnikalaa, raejuustoa, fetasalaattia.
tässä vain yhden päivän ruuat. joskus syön iltapalaksi wingsejä tai muuta lihaa. Olen siis karpannut monta kuukautta, mutta eksyin kuukaudeksi hiilihydraattien pahaan maailmaan ja lihoin 5kiloa :D nyt pysyn tällä tiellä, koska tunnen oloni hyväksi
niin, että täällä olisi sinun ap kolmen päivän ruoat listattuna myös!
Laitappa ateriat järjestykseen niin katson viitsisinkö itsekin aloittaa!!!Pliis!
kerron kuitenkin esimerkki päivän itseltäni, vaikkei kukaan kysynyt :P
Aamupala n.9.30:
pelkkää kahvia (en tykkää syödä heti herättyä, tietenkin jokainen tekee kuin tykkää)
Varsinainen "aamiainen/lounas" n.12.30:
3paistettua munaa, mausteena välissä joko parmesaania tai tuorejuustoa, mistä nyt tykkää.
päivän ruoka: pieneksi leikattuja broilerifileitä joiden päällä tuorejuustoa, mausteita mielenmukaan, kääräistynä pekoniin. Lisäkkeenä pakasteparsaa keitettynä/höyrystettynä.
illalla: rahkaa+hieman kermaa vaahdotettuna+loraus sokeritonta mehua mausteeksi.
välissä yleensä juon vichyä, melko usein.
Itselle tuo ruokamäärä riittää, on lähes ähkyolo illalla, mutta jos haluaa syödä ns.päivällisen, niin vaikka tonnikalasalaatti tai vastaavaa toimii. :)
uusia ruokaohjeita keksin itse ja katselen karppaus.infon sivuilta.
Lainasin kirjastosta Ola Lauritzsonin ja Ulrika Davidssonin kirjoittamat kirjat gl-ruuasta.
Todella "selkokielisesti" ja maalaisjärkevästi kirjoitettu kirja. Atkinsin kirjaa en ole koskaan nähnytkään.
Tässä esim. aloituspäiväni ruuat:
Aamupala: Kahden munan munakas kolmella pekonisiivulla plus maitokahvi
Lounas: Broilerin filepihvi, salaattia ja kesäkurpitsaa haudutettuna kermassa
Päivällinen: Samaa sunnilleen kun lounas
Iltapala: Siivu aura-ja briejuustoa.
Eilen tein jauhelihapihvejä, joiden päälle sulatin isot siivut aurajuustoa.
Ja olen huomannut, että nälkä ei edes ehdi tulla ennen seuraavaa ruokailua. Ja syön siis aapulalan n. klo 8, lounas n.klo 13 ja päivällinen n.klo 18. Iltapalaa ei siis oikeastaan edes nälän vuoksi tarvitisisi, kun iltaruuan jälkeen nälkä ei enää ennen nukkumaanmenoa ehdi tulla :)
Mulla tulee nälkä niin paljon aiemmin, höh!
niin, että täällä olisi sinun ap kolmen päivän ruoat listattuna myös!
Laitappa ateriat järjestykseen niin katson viitsisinkö itsekin aloittaa!!!Pliis!
kerron kuitenkin esimerkki päivän itseltäni, vaikkei kukaan kysynyt :P
Aamupala n.9.30:
pelkkää kahvia (en tykkää syödä heti herättyä, tietenkin jokainen tekee kuin tykkää)
Varsinainen "aamiainen/lounas" n.12.30:
3paistettua munaa, mausteena välissä joko parmesaania tai tuorejuustoa, mistä nyt tykkää.päivän ruoka: pieneksi leikattuja broilerifileitä joiden päällä tuorejuustoa, mausteita mielenmukaan, kääräistynä pekoniin. Lisäkkeenä pakasteparsaa keitettynä/höyrystettynä.
illalla: rahkaa+hieman kermaa vaahdotettuna+loraus sokeritonta mehua mausteeksi.
välissä yleensä juon vichyä, melko usein.
Itselle tuo ruokamäärä riittää, on lähes ähkyolo illalla, mutta jos haluaa syödä ns.päivällisen, niin vaikka tonnikalasalaatti tai vastaavaa toimii. :)
uusia ruokaohjeita keksin itse ja katselen karppaus.infon sivuilta.
Ei ihme, että karppaajat laihtuu. Ideahan kai onkin, että täysrasvaista kun syö, tulee täysi olo aikaisemmin. Syön itse vähän alle 3000 kaloria päivässä. Täysirasvaista, mutta myös paljon hyviä hiilihydraatteja. BMI 21. En ole himourheilija, vaan salamannopeitten pikkulasten kotiäiti;)
Mullakin on tämän vuoden aikana lähteny nesteitä 15 kg, mutta ei luojan kiitos en enään olekaan turvonnut hiilarinestepöhöpallo :D Ja jos karppauksella tulee lisää painoa vaikka laihdutustarvetta on, niin jotain on tehny väärin. Ja toisekseen, kalori ei ole sittenkään kalori, joten "syöt vähemmän ku kulutat" ei ihan pidä paikkaansa, ihminen on metabolisesti hieman monimutkaisempi tapaus :)
Komppaan edellistä, multa lähtenyt 13kg vuoden alusta... joo nesteitä varmaan ;)
Tsemppiä sinulle jatkoon :)
Mullakin on tämän vuoden aikana lähteny nesteitä 15 kg, mutta ei luojan kiitos en enään olekaan turvonnut hiilarinestepöhöpallo :D
Ja jos karppauksella tulee lisää painoa vaikka laihdutustarvetta on, niin jotain on tehny väärin. Ja toisekseen, kalori ei ole sittenkään kalori, joten "syöt vähemmän ku kulutat" ei ihan pidä paikkaansa, ihminen on metabolisesti hieman monimutkaisempi tapaus :)
Minä kirjoitin tuon missä sanoin että painoa tuli kuukaudessa +4kg. Mulla on ylipainoa n.30kg ja en tosiaankaan syönyt mitään mitä ei sais, hiilarit pysy alle 30g/vrk, pääosin alle 20g/vrk. En juonut kahvia kuin ehkä pari kertaa tuona aikana ja kerran pullollisen energiajuomaa(sokeroimaton) , enkä käyttänyt makeutusaineita. Vettä join reilusti ja vissyä! Karppifoorumillakin asiasta kirjottelin ja sielläkään ei ymmärretty missä vika! En todellakaan tehnyt mitään väärin karpatessa!!
Mutta tosiaan kannattaisi ottaa selvää asioista eikä elää iljettävillä 0% rasvaa, 0% sokeria, ällöttävän paljon aspartaamia ja lisäaineita -mönjällä.