Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi asun omakotitalossa.

Vierailija
11.08.2010 |

On omat seinät ja katot. Jos vaihdan tapetit, niin senkus vaihdan, en tarvitse kenenkään lupia ja tarkastusmaksuja.

En maksa yhtiövastikeissa rappukäytävien remontteja ja ylläpitoja, en naapurin korjattavia viemäreitä.

Pihalla saan pysäköidä autoni ihan mihin haluan, leikata nurmikkoni silloin kun haluan ja ripustaa pyykit silloin kun haluan.

Ei minusta olisi elämään kerrostalossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta omakotiasujana joudut huolehtimaan kaikesta itse, ei ole holtomiestä kenelle soittaa, kun joku paikka renaa.

Ja ei omakotitalossa asuminen halvempaa ole, vaikka maksatkin vain omista remonteista.

Vierailija
2/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa ei ole näin suuria asuntoja, ja jos on, on vastikkeet ihan sikakalliita. Ja kerrostaloissa ei voi yhtälailla vaikuttaa niihin omiin asumiskuluihin kuin omakotitalossa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei omakotitalossa asuminen halvempaa ole, vaikka maksatkin vain omista remonteista.

Omakotitalossa asuminen on ilmaista. Lämmitetään oman metsän puilla, vesi tulee omasta kaivosta, jätteet poltetaan. Eikä koskaan tarvi rempata tai jos pitääkin, sen voi tehdä itse tai joku tuttu tekee ystävänpalveluksena.

No ehkä vakuutuksen ja kiinteistöveron joutuu maksamaan mutta siinäpä se.

Vierailija
4/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison Keski-Eurooppalaisen kaupungin keskustassa, rauhallisella paikalla, upean vanhan talon loft-asunnossa, jossa on neliöitä noin 150 ja valtava kattoterassi. Vuokra kaiketi puolet siitä, mitä jossain Helsingissä joutuisi maksamaan vastaavan kokoisesta asunnosta.

Suomessa on sitten oma tontti ja kesähuvila saaressa.

Jokainen tyylillään. Meille sopii kerrostaloasuminen.

Vierailija
5/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me ainakaan. Mutta on se rahan laittaminenkin taloon ja pihaan mielekkäämpää, kun siitä saa täysin itse päättää ja voi teettää hommat kenellä itse haluaa tai nikkaroida itse tai miten parhaaksi katsookin. Oma tupa, oma lupa. Se vapaus ja oma rauha on itselleni ainakin tärkeintä. Emme kyllä asukaan missä postimerkkitontilla, sellaiset ovat mielestäni melkein sama kuin asuisi vaikkapa rivarissa.

Omakotitalossa asuminen on ilmaista. Lämmitetään oman metsän puilla, vesi tulee omasta kaivosta, jätteet poltetaan. Eikä koskaan tarvi rempata tai jos pitääkin, sen voi tehdä itse tai joku tuttu tekee ystävänpalveluksena.

No ehkä vakuutuksen ja kiinteistöveron joutuu maksamaan mutta siinäpä se.

Vierailija
6/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lämmitetään osin puilla, tosin maksamme niistä 0-200e vuodessa riippuen siitä mistä ne tulee. Vesi tulee omasta kaivosta, jäteveden pois vienti maksaa n. 150e vuodessa. Pahvijäte poltetaan. Seka- ja energijäte maksaa 220e vuodessa. Siitä olisi vielä varaa tinkiä ja pidentää tyhjennysvälejä.

Remontit teemme itse, siksipä kerrostalojen remontit olisi meille kalliita, niitä kun ei tehdä itse. Vakuutus ja kiinteistövero maksetaan.

ap

Vierailija
7/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lystää vaikka kesäiltana myöhäänkin. ei ole naapureilla nokankoputtamista. Lapset saavat vaikka möykätä ja leikkiä omalla pihalla.

Meillä kun on 5 lasta niin en tiiä mistä edes saisi kohtuuhintaisen vuokra-asunnon näin isolle perheelle. Pk-seutu pitäisi olla koska työt ovat täällä.

Ehkä se on parempi ettemme asu teidän kiusana siellä kerrostalossa;)

Elämä on huomattavasti helpompaa ja mukavampaa okt:ssa.

Vierailija
8/8 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nautin suunnattomasti omakotitalon omasta rauhasta. On todella ihanaa kun ei tarvitse joka kevät ja syksy mennä yhtiökokoukseen kuuntelemaan mitä älyttömyyksiä hallitus on taas keksinyt (ja joskus toteuttanutkin yhtiön rahoilla) eikä tarvitse kuunnella seinien läpi mitään naapurien ääniä. Varsinkin nyt näillä helteillä on ollut ihanaa kun on voitu oleilla omalla pihalla vapaasti ja tilaa riittää lapsillekin.

En välitä pihahommista, mutta meillä onkin sellainen piha, jota ei tarvitse koko ajan hoitaa. Maksan ilomielin omat remonttini ym. siitä ilosta, että tässä ei ole taloyhtiön huonoja puolia.