Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun yksi hampaanväli on pahanhajuinen?

Vierailija
11.08.2010 |

Käytän hammaslankaa ja -tikkuja lähes päivittäin, eli ei siellä mitään mädäntynyttä ruokaa tms. sellaista voi olla.

Hampaanväli ei ole kipeä, verta voi tulla vähän kun putsaan hammaslangalla. Liekö tuo olisi vaikka ientulehdus?

Hammaslääkärille aika parin viikon päästä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa hammaslangalla tarpeeksi puhtaaksi hammasvälejä, käytän lisäksi hammasväliharjaa. Sitä kun aloin käyttämään, jotkut hamamsvälit vuosi aluksi tosi paljonkin ja haisi kummalle - siis vaikka olen lankaa käyttänyt aiemmin! Parissa viikossa sain kyllä kaikki hammasvälit taas hyviksi sillä harjalla, nyt en enää osaa olla ilman.

Vierailija
2/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milainen se hammasväliharja on? Mulla on aika pienet noi hampaanvälit, liekö se mahtuisi niihin...

Saako niitä harjoja kaupoista vaiko vaan apteekista? Mitä maksaa?

Voisin kokeillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit kanssa joistain kaupoista (meidän koossa on joitain). Niitä on erivahvuisia, otat vaan sit kapeamman jos on kapeat hammasvälit. Ne on siis semmoisia pulloharjan tapaisia, tai vähän niinkuin piippurasseja. :)

2

Vierailija
4/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä pussilla harjaa ehkä kuukauden.. vähän riippuu. Yhtä harjaa saa käyttää niin kauan kuin pystyy, se menee sitten lopulta niin ruttuun ettei sitä enää saa hammasväliin.

2

Vierailija
5/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin sama ongelma yhden välin kanssa.

Olen tosin käynyt oikomishoidon ja neljä pysyvää hammastakin poistettu (2 ylhäältä ja 2 alhaalta).

Olisiko sitten yksi hammasväli jäänyt kuitenkin liian ahtaaksi?

Vierailija
6/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ientulehdukselta kuulostaa. Mulla itselläni on lääkitys, joka kuivattaa ikeniä, ja sen taki tulehduksia on hoidosta huolimatta aina silloin tällöin.

Voit kokeilla antibekteerista suuhuuhdetta (apteekista nimellä Gum tai Corsodyl tai Oral-B). Se taltuttaa tulehduksen parissa päivässä.

Vierailija
7/7 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeydestä huolimatta tulehduksen aluetta on myös harjattava ihan normaalisti, että sinne ei vaan jää mitään ruokaa, joka pitkittää tulehdusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan