Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 9- ja 10-v. jättää yksin

Vierailija
10.08.2010 |

kotiin nimenomaan yöllä, jos lähdemme synnyttämään? Mun vanhemmat tulevat lapsenvahdeiksi, mutta 200 km päästä ja varmasti vasta aamupäivällä/päivällä, lapset kun menevät aamulla kouluun, kouluunlähtö heräämisineen ja aamupaloineen järjestyy heiltä omin päin. Päivisin ovat olleet tuntejakin yksin koulun jälkeen ja muutenkin, kun olemme töissä. Onko jokin tietty ikäraja olemassa tms?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuon ikäiset jo jättää

Vierailija
2/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä he voisivat miehen kanssa istua odotushuoneessa, ja sinä sitten yksin sairaalan henkilokunnan kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:stä ei saa hoitajaa yöllä soittamalla, että saman tien tänne kiitos, se pitäisi ennakkoon tietää milloin tarvii. Me ei tunneta täältä läheltä sellasia aikuisia, jotka vois tulla, kun heillä kaikilla on omat perheet, lapset ja töihin, tarhaan lähdöt aamulla jne.. Muutenkin niin läheisiä ei ole kuin nämä muutama, ketä vois edes ajatella pyytävänsä.

Meidän lapset on sanoneet että pärjäävät kyllä ja on ok, tyttö on vanhempi ja poika nuorempi, mutta ajattelin vaan onko se kiellettyä, ikäraja tms?

ap

Vierailija
4/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit jättää. Herätätte lapset ennen kuin lähdette, ja varmistatte herätyksen vielä aamullakin.

Voitte vaikka etukäteen jutella asiasta ja sopia, että jos lapset haluavat, niin voivat teidän lähtiessä siirtyä teidän sänkyynne nukkumaan yhdessä. Tuo ainakin itselleni loi lapsena pientä lisäturvan oloa.

Uskon kyllä että pärjäävät ja jos lapsia jännittää tulevan lapsen syntymä, eivätkä saa kunnolla unta, niin kyllä lapsetkin pärjäävät yhden päivän vähillä unilla. Ja jos meinaavat nukahtaa kouluun, niin voihan opettajalle ilmoittaa asiasta, että lähettää lapset kotiin nukkumaan. Kyllä jänniä poikkeustapauksia ymmärretään myös koulussa.

Vierailija
5/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 8 ja siskoni 12, kun äitini ja isäni lähtivät synnyttämään.

Aamulla isä soitti ja herätti meidät kouluun. Silloin ei ollut edes kännyköitä.

Vierailija
6/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille jo aiemmin.

Tai voiko sieltä MLL:ltä kysellä josko olisi joku jonka voisi hälyyttää.

Mitään lakia ei ole, mutta pitäisi ehkä olla, niin ei tarvitsisi moisia miettiä.

Lapsille voi todellinen tilanne olla kuitenkin ihan erilainen miksikä sitä nyt ajattelevat.

Vierailija
7/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tottuneet olemaan kaksin kotona.

Vierailija
8/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään. Itse olen synnyttänyt yksin juuri siksi, että isovanhemmat olivatkin sairaina. Olisi ollut aika itsekästä jättää lapset yksin siksi, että mies olisi päässyt pyyhkimään otsaa.

Ja toiseksi, en olisi osannut rauhoittua synnytykseen jos olisin hermoillut, miten lapset pärjää.

Hei haloo, nainen pärjää siellä kyllä ilman miestäkin. Voithan mennä yksin ja mies tulee kun lapset on menneet kouluun.

Vierailija
9/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ovat provoja vain.

Vierailija
10/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättäisi tämän ikäiset lapset yksin niin kaikki tuomitsisivat.

Ei 9v ja 10v ole isoja. Se on aivan sama homma jättää ne synnytyksen takia yksin kuin juhlimisen takia.

Vierailija
11/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 9v ja 10v ole isoja. Se on aivan sama homma jättää ne synnytyksen takia yksin kuin juhlimisen takia.

pitääkö nykyajan muksut pitää pumulissa?

Vierailija
12/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelee miten 9 ja 10-vuotiailla ei muka ole ketään ystävää kenen luo voisi mennä tiukassa paikassa yöksi.

Provohuutelija myös työskentelee ammatikseen lasten kanssa, ja on usein miettinyt sitä onko yksi syy lasten pahoinvointiin maassamme se, että aina pitää olla jo iso ja selvitä kaikesta itse ja pärjätä jo yksin.

Vierailija
13/46 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siellä väkeä

Vierailija
14/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo kouluunlähtö ei ole ongelma, normaalisti olemme menneet töihin seitsemäksi ja lapset ovat tottuneet heräämään ja syömään heille jätetyn aamupalan ja huolehtineet itsensä reippaasti kouluun. Joten arkisin normaalistikin (paitsi nyt tietty oon ollu äitiyslomalla kotona) ovat nukkuneet 1-2h yksin kotona jne.. Nyt olis kysymys mahdollisesti enemmistä tunneista. Toki, jos lähtisimme synnärille vaikkapa klo 21-22,luulisin, että vanhempani lähtisivät hetimiten ajamaan meille. Mutta eivät lupautuneet keskellä yötä, ovat vanhoja (70-vuotiaita) ja ajaminen on "huonoa". Pimeys vissiin rassaa, toisaalta klo 22 jälkeen on jo ollut ja varsinkin silloin pimeää. :) Harmi, kun olen itse ainoa lapsi, eikä ole esim. omista sisruksista mahdollista apua jne.

Vierailija
15/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka eristäytyneitä ihmiset nykyään ovat.

Mutta varmsti johtuu siitä ettei kukaan viitsi antaa aikaa ja apua toisille, niin ei sitä sitten voi itsekään pyytää:(

Vierailija
16/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäiset lapset ovat helposti 4-5 tuntia yksin kotona koulun jälkeen. Jos isovanhemmat lähtevät heti kun soitat (eli kun lähtä alkaa olemaa varmaa) niin ne muksut joutuvat olemaan kotona maksimissaan kolme neljä tuntia yksinään (autolla 200 km tarkoittaa reilusti alle 4 h matkaa).

Tuossa ei oiekasti pitäisi olla mitään ihmeellistä. AV-supermammat vain vouhottaa täälä.. surullista....

Vierailija
17/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan se oikeasti ikävää, ettei ihmisillä ole lähellä mahdollista saada apua.

Vierailija
18/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vanhemmat on poissa, niin lapun löytävät sitten jostakin kohtaan.

Isovanhemmat saisivat lähteä teillepäin jo yöllä.

Niin homma hoituu.

Lapset ei saa nukuttua, jos herätät ne yöllä.

Vierailija
19/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vanhemmat on poissa, niin lapun löytävät sitten jostakin kohtaan. Isovanhemmat saisivat lähteä teillepäin jo yöllä. Niin homma hoituu. Lapset ei saa nukuttua, jos herätät ne yöllä.

Eli juttelisin asiasta etukäteen lasten kanssa, kertoisin mistä löytyy lappu jos olemme lähteneet ja kuinka meidät saa kiinni. En herättäisi lapsia yöllä, koska eivät taatusti enää nukkuisi kun tilanne on jännittävä. Sitten menisi seuraava päivä koulussa ihan harakoille...

Vierailija
20/46 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites vanhempien lasten oma isä? Eikö ole kuvioissa? Eikö voisi ottaa lapsia luokseen siinä lasketun ajan tienoilla?

32