mhin asti ekaluokkalainen saatetaan?
meillä lähtee esikoinen huomenna ekalle ja mietin, että mihin asti hänet saatetaan? Kävelen hänen kanssaan koululle mutta meneekö hän yksin koulun pihalle odottelemaan kavereiden kanssa vai näkeekö vanhemmat opettajan vai miten yleensä toimitaan? Huomennahan se tietysti selviää mutta äitinä taidan hermoilla enemmän koulun alkamista kuin lapsi itse ;)
Kommentit (4)
Kaikki lapset oon saattanut koulunpihalle ja odottanut niin kauan kun opettaja on tullut.
Opettajasta kiinni saako tulla luokkaan,yhdellä lapsella ainoastaan ollut sellanen opettaja että kutsui vanhemmat luokkaan hetkeksi.Muut sanoneet että vilkuttakaa äitille /isille..tsemppiä!!
Nyt menee tokalle ja meinaan mennä pihalle asti ja odottaa, että ope hakee lapset.
Siis emme vain minä ja mieheni vaan melkein kaikkien vanhemmat (saattoivat olla kaikkikin, kaikkia en sillon vielä tuntenut).
Mutta tässä on varmasti muitakin käytäntöjä.
Ajattelin kyllä huomennakin mennä ainakin koulun pihaan, todennäköisesti siellä on muitakin vanhempia ja menemme taas mukaan luokkaan:-)
jos tuntuu mielellään jäävän kavereiden kanssa, niin anna mennä (ja nyyhkyttele jossain kauempana itse, niin ettei näe) ja jos taas tuntuu tarvitsevan tukea niin saa sinne luokkaan asti mennä.
Koulut (kuten päiväkoditkin) ovat avoimia laitoksia mennä katsomaan päivän kulkua milloin vain.
Ja jos mahdollista sitä jokaiselle suosittelenkin jossain vaiheessa vuotta.