Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ihmiset monesi rahan perään?

Vierailija
10.08.2010 |

Siis olen huomannut sellaisen seikan,e ttä vanhat ihmiset 70-80-vuotiaat ovat todella rahan perään. Jos vain jostain saa jotain, niin silmät kiiluen otetaan vastaan tai hamstrataan tarjousptuotteita jne. MOnet vanhukset myös pelaavat veikkauspelejä ahkeraan ja suurilla summilla. Eikai enää tuossa iässä paljon rahalla tee? ERäskin vanha mummeli rollattorilla meni mun edelle marketin lottopisteeseen ja pelasi erilaisia pelejä, lottoa ja arpoja osti yli 80 eurolla!! Osaako joku selittää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas sukulaisvanhukset syytää rahaansa näille lapsenlapsille ja lapsenlapsenlapsille.

Vierailija
2/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monille se hamstrausvaihe.

Itse olen aikuistunut 90-luvun alun laman aikaan, ja joskin se oli aineellisesti vaurasta aikaa verrattuna sotaan niin olen ihan naurettavan vainoharhainen silloisten ongelmien suhteen: kiinteistömarkkinoiden (perheeni miljoonavelkautui siinä sijoituskuplassa) ja työtilanteen (olen itse jo alallani etabloitunut ja arvostettu ammattilainen, ja silti koko ajan ajattelen mitä teen "sitten kun työt loppuvat enkä koskaan enää saa alani töitä").

Olen tällainen varmaan vielä vanhanakin, ja nuoremmat sitten pyörittelevät päätään ja ihmettelevät mummoa joka on sormi pystyssä päivittelemässä lastenlasten asuntokauppoja ja työsuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voittaa lotossa, saa hyvän hoidon. Siksi kannattaa yrittää.

Vierailija
4/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 584 euroa, jonka nuo mummelit elämän uransa kotiäiteinä tehneinä kansaneläkettä saavat, ei ihan hirveästi juhlita. Ja juhlimisella tarkoitetaan nyt juustoa leivän päälle ja jugurttia tai omenaa välipalana. ELämä on tosi köyhää, tarjousten perässä on pakko juosta ja kaikki lahjat ottaa vastaan. Toive siitä, että edes joskus lykästäis ja sais kunnon safkaa saa hullaantumaan nosita rahapeleistäkin, vaikka oikeasti se on sama kuin nuoremmiille pikavipit. EI vaikka mummon tarpeet ovat pienet, ne ovat silti isommat kuin mihin mummolla on varaa.

Vierailija
5/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nuukuus aina mielessä.

Äitini on ihan samanlainen. Isän kanssa säästivät ikänsä ja venyttivät soikeaksi joka pennin ja nytkin vielä äiti venyttää senttiä, vaikkei niin tarvis oliskaan.

Vierailija
6/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset 60v, vasta rahan perään onkin. Kaikki arvot mitataan rahassa. Lahjoista muistetaan mainita hinta. Tai jos antavat käytettyä, vanhaa romua eikä sitä vastaanottaja välttämättä halua, niin syy, miksi se pitäisi kuitenkin ottaa on se että "Se oli niin kalliskin"

Vierailija
7/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä (70+v.) saattaa rahan pito olla jotenkin huolimatonta?

Housujen taskusta kaivellaan kuittien seasta rypistynyt 200e:n seteli, käsilaukun pohjasta hiukan huulipunatahrainen saturainen ym.

Nämä asiakkaat eivät edes vaikuta mitenkään muuten höpsähtäneiltä tms.

Osaavat muunkin ikäiset maksaa isoilla seteleillä, mutta ne ovat aina siististi lompakossa.

Vierailija
8/10 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä rahaa tosiaan paljoa tule jos ei ole oikeissa töissä aikoinaan voinut olla.

Olisittepa nähneet meidän mummolan komeroihin kertyneet tavarat jotka siivotessa nakattiin pois. Kaikki on pitäny säästää..myös ne nailonsukkahousut.

Vierailija
9/10 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/10 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juusto maksa montaa euroa. kyllä muutamalla sadalla eurolla ostaa hyvää ruokaa itselleen. moni kotiäitiperhe elää paljonpienemmillä rahoilla.

se 584 euroa, jonka nuo mummelit elämän uransa kotiäiteinä tehneinä kansaneläkettä saavat, ei ihan hirveästi juhlita. Ja juhlimisella tarkoitetaan nyt juustoa leivän päälle ja jugurttia tai omenaa välipalana. ELämä on tosi köyhää, tarjousten perässä on pakko juosta ja kaikki lahjat ottaa vastaan. Toive siitä, että edes joskus lykästäis ja sais kunnon safkaa saa hullaantumaan nosita rahapeleistäkin, vaikka oikeasti se on sama kuin nuoremmiille pikavipit. EI vaikka mummon tarpeet ovat pienet, ne ovat silti isommat kuin mihin mummolla on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän