Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen tänään raskaustestin. Menkkojen alkuun

Vierailija
10.08.2010 |

4 päivää. Antaako testi tässä vaiheessa luotettavan tuloksen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa "tiesin" jo ennen kierron alkua että nyt tärppää.

Todellakin - "tiesit".

Vierailija
2/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein neljä päivää sitten negatiivisen testin, nyt (menkkojen poisjääntipäivänä) positiivisen testin. Raskaushormonin määrä veressä nousee nopeasti, mut vielä tuossa vaiheessa sitä voi olla niin vähän ettei testi reagoi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on negatiivinen, ei vielä voi tietää.

Joillain raskaushormoni on alkanut näkymään testissä vasta pari viikkoa kuukautisten poisjäännin jälkeen.

Vierailija
4/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko uskaltaa tänään tehdä testin siis? Siis olen varmaan tyhmä mutta olen jotenkin ymmärtänyt et pitäis oottaa ainakin viikko!

Vierailija
5/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kannattaa tehdä aamupissasta ja vasta samana päivänä kun menkkojen pitäis alkaa. niin saat luotettavamman tuloksen. onhan ovulaatiosta jo 14 päivää? jos on niin voit tehdä.

Vierailija
6/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekin omalla viikon päästä ainoasta yhdynnästä ja ihan haalea viiva tuli. sulla nyt jo pari päivää enemmän joten eiköhän siinä haalea jo vois näkyä jos pidätät pitkään ennen.

Vierailija
7/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivän kuluttua alkaa menkat jos ajallaan tulevat kuten tähän asti.Kannattaako siis tehdä testi aamupissasta eikä keskellä päivää?ap

Vierailija
8/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan kuinka luotettava?ap

Vierailija
9/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa testeistä on niin herkkiä että voit jo hyvin testata. Se viikon odottaminen liittyy vähän siihenkin, että varhaisia keskenmenoja on paljon, ja nainen ei ilman testiä tietäisi edes olleensa raskaana, eikä surisi sitten kun vuoto alkaa. Mut en mä ainakaan olisi pystynyt viikkoa odottamaan - vaikka olenkin tiennyt jo kauan että olen raskaana. Olen nytkin tästä plussasta niin järkyttynyt (=siitä että mun vaisto oisui oikeaan) että mua huimaa, haahuilen keskittymiskyvyttömänä ympäriinsä eikä mun päässä ole yhtään järkevää ajatusta. Mun mielenterveys ei ois mitenkään kestänyt vielä kuutta päivää odottaa testin tulosta.:)

Vierailija
10/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:lle; kuka on testin valmistaja? Oriola valmistaa tismalleen identtistä raskaustestiä sekä apteekkiin (onkohan joku apteekin oma testi tms) että marketteihin (Pregcheck) ja ne on luotettavia, hyviä testejä.

kakkonen

Vierailija
11/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

cittarin testistä mut apteekin omalla testasin hetken rakossa olleesta pissasta viikon päästä oviksesta ja näytti ihan haalean viivan ja siis olin raskaana. voithan testata ja katsoa eri valoissa ja eri asennoissa näkyykö viivaa, jos ei niin odotat taas pari pv.

mut mulla alko tuosta viikon päästä oviksesta jo raskausoireetkin joten tiesin olevani raskaana. maha sekaisin oli ihan eka oire, sitten pientä pahaa oloa.

Vierailija
12/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis on luotettava. Pitäisikö odottaa kuitenkin varmuudeski pari päivää ettei sitten tarvitse ostaa uuttaa testiä vain en takia jos teenkin liian aikaisin.ap

Vierailija
13/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä odottelemaan, huomenna voit tehä taas uuden :o) Mä käytin ihan marketista saatavia rfsu:n testejä, 2 liuskaa makso muistaakseni jonku 5 € joten tein sitten ensin negatiivisen testin, sitten positiivisen testin ja sen varmistustestin. Ja innoissani varmensin senkin vielä. Miestä nauratti, mutta olo oli silloin niin "ei voi olla!!". Miksi siirtää tämän päivän piristystä huomiseen? :o)

Vierailija
14/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä tarvitse odottaa, eihän toi testi niin kallis ole. :) Se vaan, että tulos ei ole luotettava. Siihen voi tosiaan se viiva tulla testiajan jälkeen, mut se ei kerro sulle yhtään mitään, koska se voi tarkoittaa näistä mitä vaan a) voi olla, että sä olet ollut raskaana mut alkio ei ole kiinnittynyt joten vuoto alkaa kuitenkin b) olet raskaana c) testi antaa virheellisen tuloksen, "roskishaamun". Mut aika useinhan se menee niin, ettei vaan malta olla tekemättä testiä, niin iso asia kyseessä.:)

kakkonen

Vierailija
15/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun oli 3pv, tuli vahva+ heti ikkunaan.

Vierailija
16/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuieläkään, ja niin kun olin luullut että nyt tärppäsi.ap

Vierailija
17/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut älä hätäile, neljän päivän päästä tilanne voi olla jo ihan toinen, ja oletkin raskaana. Ei ole mikään ihme ettei viivaa tullut, jos sä teit testin näin aikaisin ja vielä iltapäivällä,jolloin virtsa on laimeaa. Onko sulla sitten muita raskausoireita?

kakkonen

Vierailija
18/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä mahaa nipistellyt mutta voihan se olla jotain ihan muuta tai sitten vain kuvittelen koska toivon niin kovasti raskautta.ap

Vierailija
19/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei vielä kannata hätäillä. Jossain vaiheessa voit tietenkin katsoa että tuliko siihen tikkuun viiva paljon myöhemmin testiajan jälkeen. Mä itse asiassa kaivoin tuolta vessan roskiksesta ton vanhan testin (sama merkki kuin sulla) ja siihen on tullut roskishaamu jonkin aikaa testiajan jälkeen (mä odotin tasan ton kolme minuuttia ennen kuin pistin sen roskiin) joten ilmeisesti se sitten jotain on ilmentänyt. Ja nyt siis tänään samalla testillä plussa, joten se testi on niin pienestä kiinni ja hormonimäärät niin pieniä vielä. Tsemppiä viikonloppuun asti!

kakkonen

Vierailija
20/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää ovulaation jälkeen huomata jo jotain? millä testillä voisi jo testata, mikä on herkin?