Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarkateutta lasten määrästä?

Vierailija
10.08.2010 |

Oletteko kateellisia sisaruksillenne jos heillä on enemmän lapsia kuin teillä? Tai ovatko he kateellisia teille jos sinulla on enemmän?

Tai onko sukupuolikateutta, jos siskolle/veljellä on sitä sorttia mitä sinäkin olisit tahtonut muttet saanut?

Herättääkö närästystä jos sisarukset vain lisääntyvät ja sinä "joudut" tyytymään lapsettomuuteen tai yhteen lapseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on veli, joka ei kauheasti ole päättämässä perheensä lapsiluvusta. Ainakin mulle aina ruikuttaa kun vaimo kiristää jälleen yhden uuden hankintaan. Ei siinä oikein osaa olla kateellinen kun veliparka ei yhtään iloitse vaimon uudesta raskaudesta.

Vierailija
2/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla lapsia. Toki en sitä kenellekkään näytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lopulta hankkimaan lähestymiskiellon lapsettomalle siskolleni vaan häiriköi meidän elämäämme.

Vierailija
4/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla vain yksi lapsi ja hänellä kolme.

Vierailija
5/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minua häiritse jos veljeni tai siskoni saisi vaikka 6 lasta. Mitä se mulle kuuluu. Meille 2 lasta on se sopiva määrä, enkä kadehtisi, koska en itse haluaisi edes 6 lasta.

Toisaalta, jos minulla olisi vaikka 3 poikaa, ja olisin halunut aina tytön, ja siskollani tai veljelläni oliskin 6 tyttöä, sitten voisi ottaa pattiin. Toisaalta sitten voisin myös iloita siitä että olen 6 ihanan tytön täti ja olla esim. paljon läsnä heidän elämässään ja kutsua heitä meille paljon. Eli ehkä ei harmittaisi niin paljon.

Jos kärvistelisin lapsettomuudessa ja siskoni tai veljeni perheeseen syntyisi lapsi toisensa jälkeen ja he valittaisivat kuinka ehkäisy on taas kerran pettänyt ja kuinka rasittavia lapsensa ovat, ehkä voisin silloin olla hieman katkera. Toisaalta taas, siinäkin voisin sitten olla tiivimmin mukana näidän lasten elämässä ja ehkä en olisi ihan niin katkera.

Vierailija
6/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se jotenkin minulta pois jos sisaruksillani on enemmän lapsia? Teen omat valintani lapsilukuni suhteen, ja he tekevät omansa. Aivan niinkuin muissakin elämän osa-alueissa. Olen onnellinen heidän onnestaan ja he minun. Miten teistä ihmisistä on tullut noin katkeria?

Vierailija
7/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi veljeni sai kaksi lasta noin 2 vuoden ikäerolla, tytön, ja sitten pojan. Muutaman vuoden päästä olleessani 1.kerran raskaana hän sanoi, että kohta näen, kuinka vaikeaa on kun on lapsi, ja kuinka kaikki muuttuu. Kun hoidin lastani helposti, ja jatkoin omaa elämää niin kuin ennenkin, hän sanoi että yhdessä lapsessa ei ole mitään vaikeata, että en tiedä vaikeuksistaan mitään, sillä he saivat kaksi lasta pienellä ikäerolla. Kun tulin raskaaksi toisen kerran niin, että lapsilleni tulisi noin 2 vuoden ikäero, veljeni selitti, kuinka mulle on tulossa toinen tyttö, ja kuinka äiti, jolla on vain toisen sukupuolen lapsia ei ole "täydellinen". No, meille tulikin poika, ja pärjäsin hyvin kahdenkin kanssa, iloisesti ja suht.helposti. Tämän nähdessään veli pisti välit suuripiirtein poikki. Kateutta.

Vierailija
8/8 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi tämän palstan oppien mukaan olla kateudesta vihreä heille joilla on sekä tyttöjä että poikia kuten nyt esimerkiksi siskolleni. Minulla kun on 3 samaa sukupuolta, mutta ei, en ole kateellinen ja katkera vaan onnellinen lapsistani. Ehkä kateuden puuttuminen johtuu todellakin siitä, että olen onnellinen omassa elämässäni ja kun olemme lapsia toivoneet ja "tehneet" niin todellakin olemme toivoneet vain puhtaasti lapsia. Saattaa ehkä olla jotain tekemistä asian kanssa sillä, että ystäväpiirissämme on laajakirjoisesti muitakin kuin perinteisen sukupuoliroolin edustajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän