Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitovapaasta

Vierailija
10.08.2010 |

kysyn täältä vaikka saan vastauksen etsimällä muualtakin, mut uskon että täällä on monilla kokemusta, ja ehkä joku jopa vastaa...

eli olen äitiyslomalla joka loppuu tammikuussa, tiedän jo nyt että jään hoitovapaalle, ja ilmeisesti töihin pitää ilmoittaa 2kk aiemmin että jään vielä kotiin. Mutta pitääkö sinne ilmoittaa myös tarkasti kuinka kauan olen vielä kotona? entä jos ilmoitan vaikka että olen kesäkuun loppuun, ja haluankin jäädä senkin jälkeen vielä?

kyseessä on esikoinen, ja on vaikea sanoa milloin minä ja vauva ollaan valmiita hoitopaikkaan laittoon. Entäpä jos tulenkin vaikka raskaaksi ensikeväänä, niin kannattaako välissä mennä töihin vai ei. Kysyn vain mielipidettä siihen, koska tiedän että päätös on omani.

kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on priorisoida, eikä preferoida.

Ihminen voi preferoida kotona oloa töissäolon sijaan. Hän voi preferoida rahan saamista niin ettei halua hoitaa lasta. Tai hän for preferoida lapsen hoitoa niin ettei haluakaan mennä töihin ja saada rahaa.

Tai sitten ihminen priorisoi samoja asioita.

Priorisointi on puhdasta kylmää - no - priorisointia. Laitetaan yksi arvo toisen eteen.

Preferoinnissa on kyse siitä mitä ihminen tekee mielummin.

Vierailija
22/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on priorisoida, eikä preferoida.

Ihminen voi preferoida kotona oloa töissäolon sijaan. Hän voi preferoida rahan saamista niin ettei halua hoitaa lasta. Tai hän for preferoida lapsen hoitoa niin ettei haluakaan mennä töihin ja saada rahaa. Tai sitten ihminen priorisoi samoja asioita. Priorisointi on puhdasta kylmää - no - priorisointia. Laitetaan yksi arvo toisen eteen. Preferoinnissa on kyse siitä mitä ihminen tekee mielummin.

Ihminen voi priorisoida jonkun asian ja toimia sen mukaan vaikka ei preferoisikaan tekevänsä niin.

Esim. Uraäiti priorisoi töissäolon kotonaolon edelle ja on siksi töissä. Hän priorisoi töissäolon kotonaoloa tärkeämmäksi koska pelkää että tippuu muuten uraputkesta. Sen sijaan hän preferoisi kyllä kotona olemista kunnes lapsi menee kouluun mutta ei tee näin koska tosiaan pelkää sieltä uraputkesta tippumista. Ko. äiti siis preferoi yhtä asiaa mutta silti priorisoi toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työn antajan ei tarvitse myöntää kuin kaksi jaksoa sinulle hoitovapaata. Eli voit hyvin ilmoittaa että olet kesäkuun loppuun hoitovapaalla ja sitten taas kahta kuukautta ennen ilmoitat sen toisen jakson pituuden jos haluat jäädä kotiin. Jos tulet raskaaksi niin työpaikasta riippuen se hakemasi hoitovapaa voidaan vaihtaa äitiyslomaksi.

Töissä pitäisi olla vähintään 6kk ennen äitiysloman alkua että se vaikuttaisi äitiyspäivärahaan ja jos lasten ikäero on korkeintaan 3 vuotta saat joka tapauksessa saman äitiyspäivärahan myös tokasta, joten töihin ei sen takia tarvitse mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi