Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla ihastus puolisoon syttyi hitaasti

Vierailija
26.08.2023 |

Haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä joilla lämpeneminen omalle puolisolle tapahtui hitaasti tutustumisen myötä ja tunteiden syttyminen otti aikaa. Miten tapasitte, mitkä olivat alun tuntemuksesi, miten tutuminen eteni ja mikä sai tunteet heräämään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kavereita muutama vuosi, en ikinä tuntenut mitään vetoa häneen aiemmin kunnes alettiin tutustua paremmin ja ajan kuluessa huomasin ihastuneeni.

Vierailija
2/11 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin hyvän päivän tuttuja ja muutettuani hänen naapuriin alettiin juttelemaan useammin ja viettämään aikaa melko tiiviisti. Ehkä vuoden kuluttua huomasin vain ihastuneeni häneen. Aloimme seurustella ja sitä kesti 4 vuotta. Nyt olen ihastunut harrastusporukan mieheen. Olemme tunteneet ja jutelleet pari vuotta (olen ollut koko tämän ajan sinkku enkä ole sinä aikana keneenkään ihastunut), mutta viime keväänä sitten huomasin odottavani hänen näkemistään ja että olen ihastunut. Mies on käsittääkseni varattu, joten ei hänestä sitten sen enempää kannata alkaa haaveilla. En ole koskaan ollut salamaihastuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta samoissa porukoissa pyörittiin. Kerran sitten lähdimme kaksistaan harrastukseen johon ei muita päässytkään paikalle ja huommasin että hän onkin todella mukava tyyppi ihan kahdestaankin ollessa, ja kaverustuimme. Tuosta meni jonkin aikaa niin kerran pikkuhuppelissa suudeltiin ja kun molemmat oli jonnin aikaa olleet ilman läheisyyttä, niin siitä se lipesi sitten päätyyn asti, ja sanotaanko näin että mies oli hyvin sopivasti ja erittäin kovasti varusteltu, ja siitä se sitten lähti lipeilemään ilman huppelia samoihin hommiin. S on, ja varsinkin oli minulle erittäin tärkeää ja siihen puuhaan oli vaikeaa löytää sopivaa tyyppiä, joten homma jatkui fwb-suhteena kuukausia. 

Siinä sivussa kun juteltiin paljon, ja käytiin harrastuksessa kahdestaan, niin huomasin vain viettäväni hänen seurassaan aikani mieluiten, ja vice versa. 

Nyt olemme olleet 10 v yhdessä jo ihan "virallisesti". minulle sopikin tällainen rauhallinen tahti paremmin kuin salamaihastumiset sillä ennen tätä pisin suhteeni on kestänyt 1,5v ja siitäkin se viimeinen 6kk jo oli ihan helevettiä.

Jos ap miettii että kauanko kannattaa odotella että tunteet syvenevät niin siihen en osaa sanoa muuta kuin että itse en lähtisi odottelemaan juurikaan. En odotellut tunteiden syventymistä, vaan elin elämääni ja jossain vaiheessa vain huomasin että haluan juuri tämän kumppanikseni, eli homma eteni orgaanisesti, pohtimatta ja pakottamatta.

Vierailija
4/11 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syttynyt hitaasti

Vierailija
5/11 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti se meilläkin syttyi, oltiin aluksi vuosia kavereita. En odottelisi minäkään uuden, nimen omaan puolisoehdokkaan kanssa että syttyykö vain ei.

Vierailija
6/11 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverina, ystävänä vuosia, sitten yllättäen molemmat rakastuivat toisiinsa lyhyen ajan sisään. Sen jälkeen tunteiden toiselle tunnustaminen ja nyt onnellisesti yhdessä jo 1,5v. Elämä osaa joskus yllättää positiivisesti! <3

Vierailija
7/11 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme työn merkeissä ja kiinnitin huomiota häneen ja hän minuun. Juttelu luisti. Ihmettelin kun en tuntenut häneen vetoa, vaikka oli omaa tyyppiä. Pian aloimme tapailla mutta en edelleenkään tuntenut mitään vetoa. Hänestä tuli myös outo olo jonka yritin sivuuttaa. Hän oli kuitenkin erittäin sinnikäs ja pian muutimme jo yhteen. Seksi oli parasta mitä olen kokenut, vaikka kipinä puuttui. Miehestä tuli jossakin vaiheessa äärimmäisen kontrolloiva ja henkisesti väkivaltainen. Halusin erota ja erosin, mutta mies teki kaikkensa, jotta se ei olisi ollut helppoa.

Vierailija
8/11 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuimme minun opiskellessani parikymppisenä - kummallakin kumppani, jonka kanssa solmimme avioliiton, mutta erosimme tahoillamme. Tapasimme uudestaan nelikymppisinä, muutamat 'treffit' ja taas parikymmentä vuotta väliä. Nyt viimeksi tavatessamme toinen oli heti valmis suhteeseen, minulla aikaa kului puolisen vuotta seurusteluun, nyt olemme olleet naimisissa pari kuukautta. En oikeastaan koskaan ole ihastunut, ennemminkin rakastuminen on ensimmäinen tunne ja se syntyy vasta ajan kanssa.

Vierailija
11/11 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme alussa työkavereita. Mieheni oli ihastunut minuun jo työhaastattelussa (tuleva esimieheni) mutta ei uskaltanut tehdä aloitetta. 1,5v katseli tilannetta kunne ilmoitin että olin lähdössä töistä muutaman kuukauden kuluttua. Sitten teki lopulta aloitteen ja suhde eteni todella nopeasti. 

Olimme jo ystävystyneet hyvin kuluneiden 18 kk aikana mutta itseäni yllätti miten helposti etenimme suhteeseen. Kuin olisi kotiin tullut. Jossain vaiheessa mietin rakastumishuuman puuttumista (ei vaikuttanut esim seksiin välillämme, sitä oli runsaasti) mutta en surrut sitä. Parin vuoden kuluttua tajusin että rakastin syvästi ja rauhallisesti. Sitä on nyt kestänyt 27v eikä ole hiipunut