Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskari & matkat, mitä mieltä olette?

Vierailija
09.08.2010 |

Asumme alle kilometrin päässä eskarista ja ajattelin että olisi itsellekin mukava matka, jos kävisin hakemassa lapsen kävellen eskarista. Tulisi itselle pieni happihyppely ja lapselle vähän säännöllistä liikuntaa. Ongelma vaan on, että kehtaanko? Nimittäin joutuisin töistä tullessani ajamaan eskarin pihan ohi ( saman tien varrella) ja sitten menisi noin 10min. ennenkuin olisin hakemassa lasta. Ohjaajat varmaan tykkää kyttärää kun en hakisi lasta "heti kuin mahdollista"....

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse miettisin tota, kun lapsen päivä venyy klo 17 asti, että pitäis päästä mahd nopeesti kotiin jo syömään.

Tähän astikin lapsi on ollut hoidossa klo17 asti mutta eri paikassa, en usko että siitä tulee suurempaa ongelmaa.

Vierailija
2/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse miettisin tota, kun lapsen päivä venyy klo 17 asti, että pitäis päästä mahd nopeesti kotiin jo syömään.

Tähän astikin lapsi on ollut hoidossa klo17 asti mutta eri paikassa, en usko että siitä tulee suurempaa ongelmaa.

Nooh, koululaisena sitten ehtii, säkin voit tehdä työs sitten rauhassa ja illalla vasta kävellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan vikiset lapsesi säännöllisestä liikunnasta, sen hän saa jo eskaripäivän aikaan. Sinä itse haluat liikuntaa työpäiväsi jälkeen ennen lisähommia.

Oletko ajatellut, että pieni lapsesi tekee pidempää työpäivää kuin sinä itse, koska on "töissä" vielä sinun kotonakäyntiaikasi?

Vierailija
4/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan vikiset lapsesi säännöllisestä liikunnasta, sen hän saa jo eskaripäivän aikaan. Sinä itse haluat liikuntaa työpäiväsi jälkeen ennen lisähommia. Oletko ajatellut, että pieni lapsesi tekee pidempää työpäivää kuin sinä itse, koska on "töissä" vielä sinun kotonakäyntiaikasi?

pitää lasta hoidossa yhtään pidempään kuin on pakko. Kävelyllä voi käydä yhdessäkin, omalla ajalla, ei lapsen kustannuksella.

Vierailija
5/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä aiemmin pääsee päiväkodista ja mitä enemmän saa olla vanhempiensa kanssa. Se pieni hyötyliikunta ei tässä tapauksessa ole lapsen kannalta mikään etu.

Lapselle tulee tosi pitkä hoitopäivä jos vasta viiden aikaan pääsee päiväkodista. Outo äiti jos haluaa vielä pidentää lapsen hoitopäivää tuollaisen syyn takia.

Vierailija
6/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit hakea lapsesi kävellen, sehän on hienosti ajateltu.

Lapsesi on maksuttomassa esiopetuksessa ja se on lakisääteinen, eli nekin äidit (ja mahd.isät) jotka ovat kotona koko päivän, voivat ilmoittaa lapsensa eo:n ja olla miettimättä asiaa enempää.

Elä toki mieti tuota enempää, voit kertoa rehellisesti että tästäpä tulee molemmille hyvä lenkki ja se siitä. Uskon ettet saa happamia katseita! :)

Vierailija
7/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että lapsesi on pelkässä esiopetuksessa, mutta hän on siis myös päivähoidossa.

Siinä tapauksessa hakisin hänet heti kun mahdollista, ja lähtisin ulos leikkimään sen jälkeen.

Vierailija
8/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit hakea lapsesi kävellen, sehän on hienosti ajateltu. Lapsesi on maksuttomassa esiopetuksessa ja se on lakisääteinen, eli nekin äidit (ja mahd.isät) jotka ovat kotona koko päivän, voivat ilmoittaa lapsensa eo:n ja olla miettimättä asiaa enempää. Elä toki mieti tuota enempää, voit kertoa rehellisesti että tästäpä tulee molemmille hyvä lenkki ja se siitä. Uskon ettet saa happamia katseita! :)

Lapsi on ei ole neljän tunnin maksuttomassa esiopetuksessa, vaan päivähoidossa klo. 17 asti.

Vierailija
9/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

Vierailija
10/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan hirveä minäminäminä -ihminen jos haen lapsen noin 10min myöhemmin kuin realistisesti aikaisin mahdollinen hakuaika. Lisäksi on kamalaa että lapsi on hoidossa klo17 asti -varsinkin kun on ollut 12kk ikäisestä asti hoidossa joka arkipäivä klo 7:40-17.

Perustelut, jonka takia olisin mielelläni tuon alle kilometrin kävelyn päiviin ottanut:

- pph:lla ollessaan lapsi käveli päivittäin väh 2km, nyt nuo kävely jää pois eli liikunnan määrä tulee putoamaan

- tiedän että iltaisin ei varsinkaan talvella tule ulkoiltua, tuo olisi säännöllistä eikä vaatisi lapsen pukemista erikseen

- koulumatka tulisi harjoiteltua joka kelissä

- matkan aikana olisi kiva jutella lapsen päivä läpi; kotona laitan ruoan ja istuudun koneen ääreen töihin ainaki osaksi iltaa

- itselle se olisi happihyppely & hengenvetämistauko; töissä on aina kiire

Mutta unohdetaan koko juttu, olen kamala äiti teinpä mitä tahansa ja itse asiassa lapsi olisi pitänyt jättää hankkimatta kun en häntä jaksa hoitaa

Vierailija
11/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä aiemmin pääsee päiväkodista ja mitä enemmän saa olla vanhempiensa kanssa. Se pieni hyötyliikunta ei tässä tapauksessa ole lapsen kannalta mikään etu. Lapselle tulee tosi pitkä hoitopäivä jos vasta viiden aikaan pääsee päiväkodista. Outo äiti jos haluaa vielä pidentää lapsen hoitopäivää tuollaisen syyn takia.

kyllä mä olen hakenut lapsen kävellen jos oon kerennyt pk aukiolon puitteissa hakea ei se lapsi kuole siihen n.15 minsan odotukseen.

Vierailija
12/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan hirveä minäminäminä -ihminen jos haen lapsen noin 10min myöhemmin kuin realistisesti aikaisin mahdollinen hakuaika. Lisäksi on kamalaa että lapsi on hoidossa klo17 asti -varsinkin kun on ollut 12kk ikäisestä asti hoidossa joka arkipäivä klo 7:40-17. Perustelut, jonka takia olisin mielelläni tuon alle kilometrin kävelyn päiviin ottanut: - pph:lla ollessaan lapsi käveli päivittäin väh 2km, nyt nuo kävely jää pois eli liikunnan määrä tulee putoamaan - tiedän että iltaisin ei varsinkaan talvella tule ulkoiltua, tuo olisi säännöllistä eikä vaatisi lapsen pukemista erikseen - koulumatka tulisi harjoiteltua joka kelissä - matkan aikana olisi kiva jutella lapsen päivä läpi; kotona laitan ruoan ja istuudun koneen ääreen töihin ainaki osaksi iltaa - itselle se olisi happihyppely & hengenvetämistauko; töissä on aina kiire Mutta unohdetaan koko juttu, olen kamala äiti teinpä mitä tahansa ja itse asiassa lapsi olisi pitänyt jättää hankkimatta kun en häntä jaksa hoitaa

Lapsesi on tottunut jo olemaan muualla muiden kanssa, joten tuskin hetkauttaa puoleen eikä toiseen. Mutta, myös talvella voi ulkoilla, koulumatkaa ei tarvitse opetella vuoden päivät, ja kotona ruuan jälkeen hyppäät koneelle, töitä tekemään ja palstailemaan, koska siis olet lapsen kanssa? Sen kotimatkan lisäksi...

Vierailija
13/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sinulla ei ole hänelle aikaa :(

Pitkät hoitopäivät sekä vielä illalla äiti ottaa koneen esille ja tekee töitä!?En oikeasti voi ymmärtää,MIKSI ETTE HALUA OLLA NIIDEN LASTENNE KANSSA??????

Vierailija
14/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äiti ei halua helpottaa sitä edes kymmenellä minuutilla..??

Minä ainakin juoksisin kieli vyön alla hakemaan lapseni hoitopaikasta tuohon aikaan, ei tulisi mieleenkään käydä vielä mutkaa kotona..

No joo, nyt lapsesi on isompi, mutta silti, etkö osaa harrastaa ja olla lapsesi kanssa ihan vaan, sitä lapsesi tarvitsee. Ei sinun happihyppelyjäsi.

Vierailija
15/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitut hoitoajathan määrittelevät paljon, miten voit toimia, mutta meidän kunnassa ainakin hoitoajat on työaika+työmatkoihin kuluva aika, jolloin tädeiltä tulee kyllä aika nopeasti sanomista jos näin ei ole. Tosin avoimestihan voit kertoa aikomuksesi, silloin palautekin voisi olla ihan positiivista.

Vierailija
16/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat töistä päiväkodille ja haet lapsen eskarista. Kävelette kotiin viemään reput ja haette sitten auton.

Vierailija
17/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä onkin että olisin tod.näk eskarilla usein juuri tasan klo17 ( tai ihan hiukan ennen) sillä joudun joka tapauksessa jatkaamaan päivääni sitten kotona koneen ääressä. Siksikin olisi niin hyvä saada vähän hyötyliikuntaa.

Voisin ehkä yrittää muistaa ajaa kiertotietä, silloin eskarilla eivät näkisi minua ( sen enempää poika kuin hoitajat) Tässä kävelemisessä olisi vielä se etu, että tulisi harjoiteltua tulevaa koulumatkaa

Vierailija
18/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohi ajavia autoja. Kuulostat vainoharhaiselta.

Vierailija
19/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehtivät tarkkailla autoja siihen malliin

mutta tosiaan jos kyseessä hoidollinen eskari kai ihan sama miten hakee kunhan hakee määräaikaan. Jos osapäiväinen, niin kun loppuu klo 13 niin lapsi on haettava klo 13, aiemmin ei päästä ja myöhemmin jos hakee tulee sanomisia...

Vierailija
20/24 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen autolla töissä. Tosin mun ei tarvi ajaa eskarin ohi, mutta kuitenkin. Meillä lapset on kävelleet itse tarhamatkat 3-vuotiaasta asti ja eskarissa se on varsinkin tärkeetä, kun se on vähän opettelua koulumatkalle samalla.