Tämä ammatillinen opettaja teki tänään ison päätöksen!
Olen koululla joka päivä klo 8-17 ja teen koululla KAIKKI työhön liittyvät työt, enkä kotona aukaise sähköpostia ja puhelimenkin suljen illan aikana. Pidän siis virka-aikaa klo 8-17.
Jos tuo aika ei riitä, on työmääräni mitoitettu väärin.
Kommentit (33)
kun mennä vaan voi! Eikö "ammatillinen" jo kerro vähän muuta? Oppilaat on aivan ihania, heistä ei pahaa sanottavaa, työmäärä on oikeasti aika kohtuuton, mutta jospa se nyt ikäänkuin helpottais, kun ei kantais töitä kotiin.
Harmi kun sulla tuollainen käsitys opettajista.
ap
ollut mm. monikansallisessa yhtiössä ulkomailla töissä ennen opettajan uraansa. Siivoushommiakin on tehnyt joskus teininä. Valitettavasti ei ole putkimiehen hommia tehnyt, onko vakava puute.
Valitettavasti en itse pysty tuohon tällä hetkellä. Olen pienen lapsen äiti ja pyrin lähtemään töistä kotiin viimeistään 16 aikaan ja otan sitten illasta aikaa suunnitteluun jne.
Opetan amk:ssa ja taustalla pitkä työkokemus ns. oikeista töistä, mitä täällä huhuiltiin.
kaikki koulutus on katsos heiltä aina pois...
ollut mm. monikansallisessa yhtiössä ulkomailla töissä ennen opettajan uraansa. Siivoushommiakin on tehnyt joskus teininä. Valitettavasti ei ole putkimiehen hommia tehnyt, onko vakava puute.
Kerro jo, miten sinä olet niin perkeleen arvokas ihminen, että sun pitäisi saada työstäsi jättiskorvaus, ja jonkun muun raskasta työtä tekevän puolet sun liksastasi, hä? Ja koitapa löytää kevyt työ jostain. Onko käynyt mielessäsi, että aika harva enää tekee sitä seitsemästä neljään -päivää tehtaassa.
Ja voin yllätykseksesi kertoa, että olen tehnyt töitä erityiskoulussa ja lastenkodissa. Ne oppilaat, jotka sä lähetät jonnekin klinikalle tai yksinkertaisesti nakkaat ulos, oli siellä. Autovarkaat ja pahoinpitelijänalut. Ja sitten täällä marmatetaan, että pitäisi kaikki edut olla ennallaan, mutta vähän päästä helpommalla :D On myös töitä, joita pitää tehdä periaatteessa aina. Kun puhelin soi, siihen vastataan vaikka kuinka pännisi ja kello olisi 22. Elämä on sellaista suojatyöpaikkojen ulkopuolella nykyään.
Valitettavasti en itse pysty tuohon tällä hetkellä. Olen pienen lapsen äiti ja pyrin lähtemään töistä kotiin viimeistään 16 aikaan ja otan sitten illasta aikaa suunnitteluun jne.
Opetan amk:ssa ja taustalla pitkä työkokemus ns. oikeista töistä, mitä täällä huhuiltiin.
Meillä lapset jo kouluiässä, niin onnistuu näin. Mies tulee jo kolmen jälkeen kotiin. Mulla tähtäimessä myös amk-opettajuus. 14 vuosi ammatillisella puolella alkamassa, sitä ennen lähes 10 vuotta alan töitä. Tsemppiä tulevaan vuoteen!
yrittää sitä opettajan hommaa, ja tulla sen jälkeen kitisemään, ettei siellä mitään tehdä, että samat asiat kerrotaan lapsille. HALOO! tottakai ne samat asiat opetetaan joka vuosi eri luokalle. Ei siellä voi ruveta sooloilemaan ja opettamaan mitä sattuu... JA sitten vielä sekin kiva lisä, että vanhemmat nykypäivänä olettaa opettajien koulussa opettavan lapselleen kaikki peruskäytöstavoista lähtien, ja kasvattavan lapsensa siinä koulu ajan puitteissa. Opettajan vikahan se on, jos lapsi on nirso, kun ei ole opettaja opettanut ala-asteella maistamaan kaikkia ruokia.. x)
Kerro jo, miten sinä olet niin perkeleen arvokas ihminen, että sun pitäisi saada työstäsi jättiskorvaus, ja jonkun muun raskasta työtä tekevän puolet sun liksastasi, hä? Ja koitapa löytää kevyt työ jostain. Onko käynyt mielessäsi, että aika harva enää tekee sitä seitsemästä neljään -päivää tehtaassa.
Ja voin yllätykseksesi kertoa, että olen tehnyt töitä erityiskoulussa ja lastenkodissa. Ne oppilaat, jotka sä lähetät jonnekin klinikalle tai yksinkertaisesti nakkaat ulos, oli siellä. Autovarkaat ja pahoinpitelijänalut. Ja sitten täällä marmatetaan, että pitäisi kaikki edut olla ennallaan, mutta vähän päästä helpommalla :D On myös töitä, joita pitää tehdä periaatteessa aina. Kun puhelin soi, siihen vastataan vaikka kuinka pännisi ja kello olisi 22. Elämä on sellaista suojatyöpaikkojen ulkopuolella nykyään.
(myös erittäin fyysisiä ja yli 60 tuntista viikkoa ilman vapaita), joten tiedän mistä puhun. Silti opettajantyö on raskasta, vaikka se millä mittarilla mitattaisiin. Ja kaikilla kouluasteilla. Ehkä kannattaisi arvostaa myös henkistä työtä.
mulla on pikkukoululainen, jonka vuoksi tulen kotiin niin pian kuin pääsen. Ehkä myöhemmin sitten. Olisi mukava kuulla, miten työtunnit riittävät ja ovatko viikot kovin erilaisia.
Tuolle yhdelle mouhoajalle sanoisin, että kyse lienee nyt työaikajärjestelyistä, ei työmäärän valittamisesta, että rauha nyt vain ja vanhat traumat takaisin tyynyn alle.
Heeeeh...
Mitä ääliöitä...
Ensin ollaan koulussa opettajan lellikkejä. Sitten käydään lukio kuten pitää, ja sieltä sitten yliopistoon. Ja siellä sitä sitten muhitaan muutama vuosi. Opitaan sana "konstruktiivinen", käydään soveltuvuuskokeessa ja epänormaalikoulussa auskuilemassa. Ja sitten kouluun töihin.
Ja sitten kehdataan porata, että homma on vaikeaa. Ei ole mitään muuta kokemusta kuin päiväkoti ja koulu. On soveltuvuuskokeet ja kasvatustieteen, ja kuitenkin koulumaailmasta kuuluu silkkaa porua. Voi helevetin helevetti... muilla aloilla muutetaan jotakin, jos hommat ei suju. Ja pistetään epäsopiva väki kilometritehtaalle. Mutta opettajat ne vain eläkettä odottelevat...
Ei teitä mässynaamoja pitäisi kouluttaa sellaisista, jotka eivät ole olleet ainakin viittä vuotta muualla kuin koulussa. Lisäksi olisi ihan hyvä, että lähipiiriin kuuluisi muitakin kuin ex-hikareita ja pingottajia. Edes vähäinen kosketus vaikka putkimiehen ja siivoojan lapsen arkeen voisi jotenkin auttaa... jopa opettajia, jotka lähinnä vahtivat etujaan ja suojelevat itseään muutoksilta :D
Ei oo koskään käynyt mielessä että ne ammatilliset opettajat eivät ihan välttämättä tule mistään yliopistoputkesta? Eivät välttämättä ole ikinä siellä edes käyneet yliopiston kaytävällä kävelemässä, vaan tiedot on hankittu muuten.
Mä arvostan sitä just sillä mittarilla, jolla te opattajankäntyt arvostatte mua. Myönnän että aloitin täällä äksyilyn, mutta aina kun opettajalle tulee paha mieli, minulle tulee hyvä olo.
Sulaa vittumaisuuttani mainitsen, että lisensiaatinpaperit löytyy.
Heeeeh...
Mitä ääliöitä...
Ensin ollaan koulussa opettajan lellikkejä. Sitten käydään lukio kuten pitää, ja sieltä sitten yliopistoon. Ja siellä sitä sitten muhitaan muutama vuosi. Opitaan sana "konstruktiivinen", käydään soveltuvuuskokeessa ja epänormaalikoulussa auskuilemassa. Ja sitten kouluun töihin.
Ja sitten kehdataan porata, että homma on vaikeaa. Ei ole mitään muuta kokemusta kuin päiväkoti ja koulu. On soveltuvuuskokeet ja kasvatustieteen, ja kuitenkin koulumaailmasta kuuluu silkkaa porua. Voi helevetin helevetti... muilla aloilla muutetaan jotakin, jos hommat ei suju. Ja pistetään epäsopiva väki kilometritehtaalle. Mutta opettajat ne vain eläkettä odottelevat...
Ei teitä mässynaamoja pitäisi kouluttaa sellaisista, jotka eivät ole olleet ainakin viittä vuotta muualla kuin koulussa. Lisäksi olisi ihan hyvä, että lähipiiriin kuuluisi muitakin kuin ex-hikareita ja pingottajia. Edes vähäinen kosketus vaikka putkimiehen ja siivoojan lapsen arkeen voisi jotenkin auttaa... jopa opettajia, jotka lähinnä vahtivat etujaan ja suojelevat itseään muutoksilta :D