Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksijat: Pitkät hitaat lenkit! Auttaako

Vierailija
09.08.2010 |

Olen juossut viikonloppuisin pitkiä lenkkejä, ja kestävyyteni on noussut niin että pystyn matkan juoksemaan, mutta aikani ei ole parantunut.

Miksi näin?

Teen 4 päivää viikossa tunnin kestävää aika raskasta jumppaa. Lisäksi juoksen tiistai iltaisin suurinpiirtein 7 kilsaa, ja keskiviikko aamuisin 10 kilsaa.

Lauantaisin olen juossut yli 20 kilsan lenkkejä, joskus vähän alle ja toiste yli.

Miksi ihmeessä aikani ei näissä pitkissä lenkeissä parane?

Ikää on 40, mutta tuskin se tähän vaikuttaa

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa ei palaudu kunnolla, ja sinulla ei jää kunnolla paukkuja pitkään lenkkiin. Näin arvelisin..

Vierailija
2/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

intervalli- ja tempotreenit, ei minulla ainakaan muuten vauhti parane. Esim Kuntoplussan sivuilla on esimerkkejä juoksuohjelmista, joiden avulla tuloksia kyllä syntyy. Lisäksi kyllä ne lepopäivätkin tulevat tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mähän juoksen vain 3 kertaa viikossa.

Minun kroppa oli jo tottunut tuohon 4 kertaa viikossa jumppaan, ja keskiviikkoiseen juoksuun, ennenkuin aloitin juoksun treenaamisen.

Minun pitäisi voida juosta puolimaratooni kuukauden kuluttua. Harmittaa todella jos en onnistu sitä kahdessa tunnissa juosta.

Juoksin huhtikuun lopulla kympin tunnissa.

-- ap

Vierailija
4/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.3

Vierailija
5/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta puuttuu intervallitreeni. Voit myös koittaa vauhdin lisäämistä tuolla seitsemän kilometrin lenkissä. Se on niin paljon lyhyempi kuin muut, että sen pitäisi olla ns. vauhtilenkki.

Intervallit eli nopeat ja lyhyet kovavauhtisemmat juoksuosuudet voi sisällyttää lyhimpään lenkkiin tai korvata yhden jumpistä näinllä vedoilla.

Vierailija
6/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta puuttuu intervallitreeni. Voit myös koittaa vauhdin lisäämistä tuolla seitsemän kilometrin lenkissä. Se on niin paljon lyhyempi kuin muut, että sen pitäisi olla ns. vauhtilenkki.

Intervallit eli nopeat ja lyhyet kovavauhtisemmat juoksuosuudet voi sisällyttää lyhimpään lenkkiin tai korvata yhden jumpistä näinllä vedoilla.

Vierailija
7/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä tuo pitkä lenkkisi on liian pitkä, jos juokset vain 17 km viikossa sen lisäksi. Juokse se 7km lujempaa ja lyhennä hiukan pitkää juoksuasi.

Voi auttaa tai sitten ei

Vierailija
8/8 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksija-lehden tai Stockholm Marathon-sivuistoilta saat hyvät harjoitusraamit tavoiteajallesi.