Saakos siitä jotain korvausta, jos menee taksilla synnärille?
Näin olis nimittäin tarkoitus ja matka maksaa noin 50e :(
Kommentit (30)
Hmmm, mitähän muuta on jäänyt Kelalta saamatta...
Kuten myös mm. lasten sairaalamatkat, jos siitä saa sairaalasta lapun, että oli tarpeellista tulla näin.
t. Autoton perhe
Moni vastannut taitaa asua synnytyssairaalan vieressä. Hirveästi on synnytyssairaaloita lakkautettu kannattamattomana, joten matka lähimpään synnytyssairaalaan voi olla matkaa satoja kilometrejä, niin kyllä niistä kuluja tulee, kun bussilinjatkin on lakkautettu.
Ei ole oikein että vaan rikkaat saa ruveta vanhemmiksi.
2
Kela ei maksa taksia sillä synnytys ei ole sairaus.
pyydät sen ns taksilapun vaan kotiinlähdön yhteydessä.
Jos synnyttämään pääsee raitiovaunulla. Kela ei maksa taksia sillä synnytys ei ole sairaus.
Jos vaan satut elämään ratikoiden liikkuma-alueella, niin taksimatka kumpaan tahansa synnytys-sairaalaan ei kustanna pahasti yli omavastuuta.
2
osaan matkakuluista, ihan oikeus ja kohtuu.
itse olen 20-vuotias, autoton ja minusta tulee yksinhuoltaja. Perheeni asuu toisella paikkakunnalla, ystävilläni ei ole juuri kenelläkään autoa. Voin pyytää lapsen isää kuskaamaan, mutta hänelläkin on työnsä, joten riippuu siitä miten saa sieltä lähteä synnytyksen koittaessa. Minulla on synnytyssairaalaan matkaa 50 km! Se tulee kuulkaas aika kalliiksi, kun muutenkin on rahat tiukassa, niin olisi kiva jos jotain korvausta tulisi.
taksi sen enempää kuin taksimatka ei kustanna mitään, se pitää kustantaa itse omavastuun osalta, kela kustantaa loput.
Oma vastuu on noin kymmenen euroa.
Jotkun taksit vaan ovat tosi nipoja auton siisteyden kanssa, eli sulla pitäisi olla joku oma suoja sinne taksin penkille..
Haluaisitko itse istua taksin penkillä, johon edellinen matkustaja on laskenut juuri lapsivetensä?
""itse olen 20-vuotias, autoton ja minusta tulee yksinhuoltaja""
Juuri näin, hyvä malli!!!!
Arvasin että joku sanoo jotain :D
Et tunne minua mitenkään, saatika tiedä mitään elämäntilanteestani ja miten olen tähän tilanteeseen päätynyt, joten pidä ala-arvoiset kommenttisi itselläsi, kiitos.
tv. se 20-vuotias tuleva yh.
lapsen isän kanssa hyvät välit, hän 23-vuotias.
tv. se tuleva yh..
Ei ole oikein että vaan rikkaat saa ruveta vanhemmiksi.
mennä, niin olis oikeesti parempi jättää ne lapset tekemättä. Ei kela voi ihan kaikkea maksaa.
jos nama naiset oppisivat pitamaan jalat ristissa.
Tietysti siihenkin pitaisi varmaan saada jotain Kelan kustantamaa koulutusta jossain kylpylassa.
Kauankohan suomalainen yhteiskunta pysyy pystyssa talla menolla?
Vaikka meidän perheessä on auto, en todellakaan aio lähteä itse omalla autolla ajamaan yli 30km lähinpään sairaalaan synnyttämään jos sattuu niin, että mies on töissä ja sieltä hän ei ihan nopeasti tule.
bussilla! Ja maksoin vielä itse matkani :)
No, minulla se oli helppoa, kun bussi kulki melkein kotioven edestä sairaalalle ilman vaihtoja. Eikä mulla mitään supistuksia ollut, menin synnytyksen käynnistykseen.
Mutta eikö kuulosta hienolta?
Ensin kiitos niistä MUUTAMISTA asiallisista vastauksista :) Ja juu, varustaudun muovifroteella ja pyyhekasalla.
Ja juu. Tarkoitus ei ollutkaan tehdä enempää lapsia. Mutten myöskään halunnut aborttia, kun ehkäisy petti. Nyt olenkin jonossa sterilisaatioon. Ja mies ja autokin löytyy, muttei löydy ketään, joka voisi tulla meille lapsia katsomaan esim., jos synnytys alkaa vaikkapa yöllä. Mummo lähtee sitten ajamaan meille parin tunnin matkaa ja mies jää odottamaan hänen saapumistaan. Jos en pärjää niin kauaa kotona, niin menen sairaalaan edeltä käsin taksilla. Että näin.
sairaalaan olet taksilla menossa, mutta kyllä hieman pistää silmään, että suurin murhe on "maksaahan tämän reissun joku muu kuin minä". Pahoittelen kylmää viestiäni ja toivotan ihan vilpittömästi onnea uudesta perheenjäsenestä.
Ja juu. Tarkoitus ei ollutkaan tehdä enempää lapsia. Mutten myöskään halunnut aborttia, kun ehkäisy petti. Nyt olenkin jonossa sterilisaatioon. Ja mies ja autokin löytyy, muttei löydy ketään, joka voisi tulla meille lapsia katsomaan esim., jos synnytys alkaa vaikkapa yöllä. Mummo lähtee sitten ajamaan meille parin tunnin matkaa ja mies jää odottamaan hänen saapumistaan. Jos en pärjää niin kauaa kotona, niin menen sairaalaan edeltä käsin taksilla. Että näin.
Ja juu, varustaudun muovifroteella ja pyyhekasalla.
Ikean sinistä isoa kassia ja sinne pari pyyheliinaa! Itse olen käyttänyt tätä yhdistelmää kun synnyttämään olen lähtenyt. ;o)
synnyttänyt 3 kertaa ja joka kerta mennyt sairaalaan taksilla. Voikohan vielä pyytää kelaa maksamaan, vaikka ekasta aikaa on kulunut jo melkein 10 vuotta. Siitähän saisi ainakin 50-60 euroa, kun ekan kanssa jouduin ramppaamaan sairaalassa monta kertaa (eivät ottaneet heti sisälle).
Hmmm, mitähän muuta on jäänyt Kelalta saamatta...