Tuttava sanoi, että "tottakai suoritat vielä maisteritutkinnon tuon ylemmän amk-tutkinnon jälkeen"
No minkä ihmeen takia???
Kommentit (25)
vaikka aikaakin tuhraantuu kahdessa amk-tutkinnossa enemmän kun maisteritutkinnossa. ap
että mieheni sisko ei ole edes pyrkinyt yliopistoon, vaan meni suoraan kaupallisen alan amk-tutkintoa tekemään. Heillä perheessä on vielä erityistä matemaattista lahjakkuuttakin. Jotkut lahjakkaat naiset vähättelevät kykyjään aivan suotta eivätkä panosta kunnon koulutukseen.
että mieheni sisko ei ole edes pyrkinyt yliopistoon, vaan meni suoraan kaupallisen alan amk-tutkintoa tekemään. Heillä perheessä on vielä erityistä matemaattista lahjakkuuttakin. Jotkut lahjakkaat naiset vähättelevät kykyjään aivan suotta eivätkä panosta kunnon koulutukseen.
YAMK-tutkinto ON ylempi korkeakoulututkinto.
Tähän menee vielä aikaa, valitettavasti.
Jos sen AMK-tutkinnon tekee hyvin, voi samantien mennä tenttimään oikeaan yliopistoon. Paitsi että sinne on paljon vaikeampi päästä kuin ylempää AMK-tutkintoa suorittamaan, mikä jo ehkä kertoo jotain.
YAMK-tutkinnon jälkeen saa opettajan pätevyyden opiskelemalla vain 60 op lisää... JEEEEEE!
Nimim. erilaisen polun valinnut tässä vapaassa maailmassa :D
YAMK-tutkinto ON ylempi korkeakoulututkinto. Tähän menee vielä aikaa, valitettavasti.
joka yliopistotutkinnon suorittamisen jäljeen alkaa suorittaa aikuskoulutuksena AMK-tutkintoa. Tuntuu tosi mielekkäältä
käyneet yo-ammattitutkinnon, koska silloin ei AMK:ta ollut. Jonka jälkeen olen käynyt AMK:n, jonka papereilla hakenut yliopistoon ja YAMK:ta opiskelemaan. Kaikissa käyttänyt edellisiä tutkintoja hyväksilukuna niin paljon kuin on pystynyt¨ja aika paljon on saanutkin, koska kyseessä on sama ala.
Yliopistoon muuuten pääsi AMK:n papereilla aika helposti.
Jos sen AMK-tutkinnon tekee hyvin, voi samantien mennä tenttimään oikeaan yliopistoon. Paitsi että sinne on paljon vaikeampi päästä kuin ylempää AMK-tutkintoa suorittamaan, mikä jo ehkä kertoo jotain.
oma isäni kehtasi vielä ihan viime aikoina kysellä, että kai sinä käyt vielä sen yliopistotutkinnon suorittamassa? No, en tietenkään käy, ja ihmettelin että miksi. Isän mielestä olen niin älykäs että mun paikka on yliopisto - itselleni tällainen ajattelu on täysin vieras. Mä olen vapaa ihminen ja elän vapaassa maailmassa, ja mulle opiskelu on ensisijaisesti väline saada se mitä haluan.
Ei siinä enää lukiota tarvita. Saattaa joutua anomaan lupaa saadakseen hakea (kuten kaverini, joka muuten pääsi lääkikseen), mutta sen jälkeen sama pääsykoekuin muillakin!
voi suorittaa korkeakoulututkinnon? Miksi yliopistojen rinnalla perustettiin vielä ammattikorkeat? En käsitä. Itse olen vanhan kansan ihminen (ikää tosin alle 40v) joka pitää suuremmassa arvossa tiedeyliopistossa suoritettua tutkintoa.
voi suorittaa korkeakoulututkinnon? Miksi yliopistojen rinnalla perustettiin vielä ammattikorkeat? En käsitä. Itse olen vanhan kansan ihminen (ikää tosin alle 40v) joka pitää suuremmassa arvossa tiedeyliopistossa suoritettua tutkintoa.
ponnistaa tai siis mahdoton tehdä työtäni. Ei kaikilla aloilla voi olla yliopistotutkinnon suorittaneita.
yliopistoon ei haeta amk-papereilla. amk-opinnoista ei edes saa hyväksilukuja juuri ollenkaan.
Kylläpäs haetaan ja päästää. Itse olen päässyt It-tredenomin papreilla yliopistoon lukemaan tietojenkäsittelytiedettä ja hyväksiluettua sain 40-50 ov edestä opintoja. Esim. ruotsia ei tarvinnut lukea ja koska olin käynyt huvikseni espanjaa lukemassa AMK:ssa niin nekin sain hyväksiluettua. Hyväksiluvuista vielä suurin osa menee maisterin tutkinnon puolelle, mikä sinänsä kummallista.
AMK:n papereilla hain myös YAMK:n ja pääsin. Ja sinne taas sain hyväksiluettu yliopiston kursseja vapaanvalitaisiin opintohin.
tosiaan tarvitse lukioa käydä, mutta amk-tutkinnolla ei haeta yliopistoon.
AMK-tutkinnot on ihan hatusta vetäistyjä, entisiä opistotutkintoja uusilla nimityksillä. Monille akateeminen loppututkinto on The Juttu, ja sitä AMK-tutkinto ei ole.