Kaksostytöistä Stiina ja Sandra vai Krista ja Sandra?
Kyselin täällä jo aiemmin mielipiteitä Stiina ja Sandra nimistä ja kyselin uusiakin ehdotuksia. Nyt on oikeastaan päätetty, että toinen tyttö on Sandra, mutta toisen nimestä on erimielisyyttä, ehdolla siis Krista tai Stiina.
Kiitollinen olisin mielipiteistä ja jos vielä viitsit kertoa miksi juuri kyseinen pari. Ei haluta näistä nimistä tutuille kertoa tai kysyä mielipidettä, koska tiedosa on, että sieltä tulee sitten kommenttia, ettei tuollaista nimeä ainakaan tmv.
Kommentit (8)
Se ei ole Sandran kanssa niin pari vaan selvemmin oma nimi. Stiina tuntuu myös vaikeammalta, Stina on niin tuttu muoto ja minun tuntemani Stiina joutuu korjaamaan, ettei ole Tiina. Toki Kristankin voi kirjoittaa Ch:lla, mutta oman tuntuman mukaan se on selkeämpi.
Kivoja nimiä silti molemmat, päädytte kumpaan vaan.
Sandra on voimakas nimi ja tasapuolisuuden vuoksi myös toiselle tytölle voimkas nimi :)
Mutta toisen nimeksi Krista tai Stiina kuulostaa oudolta minun makuuni, koska niissä on kaksi konsonanttia alussa ja Sandrassa ei ole.
Ei kaksosten nimen toki samanlaisia tarvitse olla, mutta minusta nuo eivät vaan sovi.
Minusta kivoja olisi esim.
Sandra ja Senni
Sandra ja Sonja
Sandra ja Tilda
Mutta omista vaihtoehdoistasi Stiina, koska se on kauniimpi kin Krista.
ja mielestäni meillä nimien erilaisuus on todettu hyväksi. Kumpikin tietää oman nimensä jo heti alkukirjaimesta eikä molemmat käännä päätänsä, että kumpi se nyt oli.... Tiedän eräässä kaksosperheessä tyttöjen olevan Miia ja Tiia, eikä niistä kumpikaan vielä muutaman vuoden iässä oikein tiedä kummasta puhutaan, kun nimet ovat niin samanlaiset.
Kummatkaan vaihtoehdot eivät ole huonoja parina, mutta siinäkin jotenkin tuo Stiina sointuu mukavammin.
Vahvimpana perusteena minulla on nyt sitten se, miltä Krista tai Stiina tuntuvat noin yksinään ajateltuna. Kristassa ei nimenä ole mitään vikaa, mutta jos ajatellaan minkä ikäisiä Kristat ovat, niin kyllä se on lähinnä tuollainen päälle kolmekymppisten nimi. Stiina on enemmän sellainen ajaton, eli ei selkeästi leimaudu minkään aikakauden suosikkinimiin.
Tulee tunne, että haluttiin vain yksi tyttö, Kristiina, mutta saatiinkin sitten kaksi.
Stiina ja Sandra on parempi yhdistelmä, jos tuplilla nyt samantapaiset nimet on oltava.
mut sitten luin loppuun viestisi :) Hmm. Kumpikin ihan kivoja, ei noista voi päättää!