Käytättekö te näitä 10cm korolla varustettuja kenkiä?
En tarkoita juhlakenkiä, vaan näitä nyt muodissa olevia avokkaita/syyssaapikkaita
Kommentit (9)
töissä korkkareita,nykyinen kenkämuoti on mieleeni ja niillä on tosi hyvä kävellä.
Miinusta on sitten se että olen noin 10-20 cm pidempi kuin työpaikalla olevat miehet.
Mä käytän ainoastaan juhlissa korkokenkiä. Korkokengät ei ole hyväksi jaloille, eivätkä varsinkaan selälle.
Jos olet perehtynyt aiheeseen niin tiedät varmasti myös sen että korkokenkien käyttö parantaa lantionpohjalihasten hallintaa ja selän ryhtiä.
Jos olisin lyhyempi, niin varmaan käyttisin. Mutta olen 176 cm pitkä.
Mä käytän ainoastaan juhlissa korkokenkiä. Korkokengät ei ole hyväksi jaloille, eivätkä varsinkaan selälle.
Oletko lukenut tutkimuksia Jos olet perehtynyt aiheeseen niin tiedät varmasti myös sen että korkokenkien käyttö parantaa lantionpohjalihasten hallintaa ja selän ryhtiä.
tutkimuksia, jotka kertovat, miten jalkojen lihaksisto muuttuu, eikä kyllä parempaan suuntaan. Lisäksi olen keskustellut aiheesta paljonkin fysioterapeuttituttavani kanssa, joka osasi mainita moniakin korkokengistä aiheutuvia vaivoja - valitettavasti en ole itse ammattilainen, joten en osaa niitä tässä selittää.
Se, mitä korot tekevät selän asennolle, riippuu täysin selän omasta muodosta. Mun selkä ei todellakaan sovi korkkareilla kävelyyn.
Ja se, että kengässä on kanta - joka on hyvä asia - on aivan eri asia kuin se, että ihminen kävelee luonnottomassa asennossa. Jos korkokengät olis niin hyväksi ihmiselle, niin varmaan miehetkin käyttäis niitä edelleen.
korkeus paras lihaksia aatellen.
Toivottavasti osaatte kävellä myös noilla 10cm koroilla.
6-7cm korkoja. 10cm alkaa olla jo liikaa. Harmittaa, kun en löydä kaupoista muodikkaita kenkiä tämän takia. Kaikissa liikaa korkoa. ap
6-7cm korkoja. 10cm alkaa olla jo liikaa. Harmittaa, kun en löydä kaupoista muodikkaita kenkiä tämän takia. Kaikissa liikaa korkoa. ap