Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poltin ketjussa koko raskausajan ja vauva painoi 4680 g syntyessään : )

Vierailija
06.08.2010 |

Moni jaksoi toitottaa että tulee minivauva, vauva ei kasva jne. Saivatkin pitkän nenän kun synnytyin ison vauvani, pituuttakin oli 55 cm. Nyt ikää 4 kk ja edelleenkin on isokokoinen ja täysin terve vauva.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iselläni kognitiivisia vaikeuksia ja keskittymiskyvyn ongelmia. Olin nelikiloinen syntyessäni ja äiti poltti. Painoi muuten 50kg itse.

Sain itse kaksi nelikiloista lasta ja en polttanut, toisen kohdalla poltin. Oli yllätysraskus, mutta lopetin 4+5 viikolla, kun tein positiivisen testin.

Äidin lihavuudella ja syömisillä ei ole juurikaan tekemistä vauvan koon kanssa, raskausajan diabetes on tietysti toinen asia, diabetes muutenkin. Perintötekijät säätelevät pitkälti syntymäpainoa.

Moni tuntemani sairaalloisen ylipainoinen saanut alle 2 kiloisen vauvan, samoin lihava sipsejä, karkkia ja hamppareita syövä nainen.

Tärkeintä kaikkien kannalta olisi, että päihteistä ja tupakasta pääsisi eroon raskausaikana, eikös vain?

Terveisin raejuusto-kasvisäiti.

Vierailija
2/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kiloisen vauvan.

Ja eräs neitokainen poltti sätkää koko raskausajan ja lapsi syntyi 1,5 kuukautta etuajassa ja panoi 1,6 kiloa. Oli teholla kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot ihan ylpee siitä että pumppasit vauvaas vaikka minkälaisia myrkkyjä raskaana olessas, siitähän sietääkin ole ihan vitun ylpeä! kyllä voi olla itsekkäitä paskiaisia, kyllä varmaan lapses kiittää sua isompana. et sen vertaa sitten omasta lapsestas välittäny että olis koittanut edes vähentää. voin vaan kuvitella että olet viskibassoääninen, blondit hiukset jossa 7 cm juurikasvu, lyhyitä kimalle toppeja käyttävä, yli ruskettunut, sinistä ripsaria ja pinkkiä huulipunaa käyttävä white trash- mama, joka istuu parveekkella pinkit crocsit jalassa vetämässä röökiä. oksettava akka.

Vierailija
4/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeile sillä vaan että olet hermomyrkyttänyt vauvasi! tietoisesti!

Vierailija
5/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tommosilta itsekkäiltä pelleiltä pitäs kohtu poistaa etteivät pääse viatonta elämänalkua tuhoamaan.. järkyttävää

Vierailija
6/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koska tällaisia ihmisiä on OIKEASTIKIN olemassa niin tässä vähän rautalankaa. Tupakoivien lapsiet ovat KESKIMÄÄRIN pienempiä ja KESKIMÄÄRIN allergisempia. Ymmärrätkö mikä ero on sanoilla "aina" ja "keskimäärin"?

Vierailija
7/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans lähtisi tällaisella asialla kehuskelemaan! Onhan se typerää kun ottaa huomioon että tupakoinnin riskit ovat kaikkien tiedossa.

Oma äitini kuitenkin poltti odottaessaan minua ja kaikkia kolmea siskoani. Minä olin meistä syntyessäni pienin 3580g. Emme olleet mitenkään itkuisia vauvoja kukaan ja nyt kun olemme kaikki jo aikuisia olisi luullut mahdollisten oppismisvaikeuksien ja muiden näkyvän, mutta ei! Poissaolollaan loistavat nekin. Astmaa tai muita pitkäaikaissairauksia ei ole myöskään kellään. Täysin terveitä aikuisia kaikki.

Eli ei kaikken tupakoivien äitien lapsista tule sairaita niinkuin jotkut "pyhimysäidit" ilmeisesti kuvittelevat!!!

Vierailija
8/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoi 4235g syntyessään. Ensimmäisen raskauskolmanneksen poltin. En nyt lähde erittelemään että miksi polti, mutta näin tein.

Lapsi oli näennäisesti terve siihen asti kunnes oli tuplannut eskarin ja aloittanut koulun. Siitäpä ne ongelmat alkoivat.

Lapsi on kiltti kuin mikä. Mutta lukemaan oppi 2. luokan keväällä jollain lailla. Takeltelee edelleen lukemisen kanssa. Kertotauluja ei opi millään, eikä psykologin mukaan niitä tule koskaan oppimaankaan. Lapsella on oppimisvaikeus hyvin kapean työmuistin vuoksi. Kaikki lukuaineet ja matematiikka on mukautettu ja englannin kielen vapustusta pohditaan.

Kyllä, tämä on minun vikani ja tätä ristiä lapseni kantaa loppuikänsä.

Älkää tupakoiko raskausaikana. Ollenkaan.

Vierailija
9/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uusien tutkimusten mukaan tupakointi muuttaa lapsen DNA:ta, ja vaikka lapsi olisi terve, on hänellä isompi riski tulevaisuudessa saada poikkeava/kehitysvammainen lapsi.

Että siitä vaan, sauhutelkaa kaikessa rauhassa, ja miettikää miten selittelette sitten lapsellenne tulevaisuudessa niitä keskittymishäiriöitä tai jatkuvia keskenmenoja ja hedelmättömyyttä.

Itsekkyyden huippu!

Vierailija
10/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans lähtisi tällaisella asialla kehuskelemaan! Onhan se typerää kun ottaa huomioon että tupakoinnin riskit ovat kaikkien tiedossa.

Oma äitini kuitenkin poltti odottaessaan minua ja kaikkia kolmea siskoani. Minä olin meistä syntyessäni pienin 3580g. Emme olleet mitenkään itkuisia vauvoja kukaan ja nyt kun olemme kaikki jo aikuisia olisi luullut mahdollisten oppismisvaikeuksien ja muiden näkyvän, mutta ei! Poissaolollaan loistavat nekin. Astmaa tai muita pitkäaikaissairauksia ei ole myöskään kellään. Täysin terveitä aikuisia kaikki.

Eli ei kaikken tupakoivien äitien lapsista tule sairaita niinkuin jotkut "pyhimysäidit" ilmeisesti kuvittelevat!!!

sinä varmaankin aiot jatkaa/jatkoit tätä hienoa perinnettä omien lastesi kanssa, onnea!

Vierailija
11/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni ei tosiaan tiedä, että tupakoinnilla on yhteyttä mm. ADHD:hen.

Vierailija
12/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useammin tulee tiettyjä ongelmia kuin tupakoimattomien lapsilla.

Vierailija
13/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymiönkin??

Vierailija
14/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointihan aiheuttaa hedelmättömyyttä miehille.

Oletko muuten läskikin kun vauva oli noin jätti?

Vierailija
15/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tupakointi voi vaurioittaa sikiön keskushermostoa,itse lopetin kuin seinään kun positiivisen testin tein, nyt jo vuosi ilman tupakkaa.

Vierailija
16/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden ikäisestä ei tiedä, kärsiikö hän kenties oppimisvaikeuksista myöhemmin tupakointisi takia. En tajua, miten joku voi tulla kehuskelemaan sillä, että on laittanut sikiön tupakoimaan. Se on paljon pahempi, kuin jos laittaisit tupakan palamaan vauvallesi.

Vierailija
17/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä miksi sä tulet tänne kehumaan tollasella asialla! vai saivat oikein pitkän nenän? huhhuh..

En minäkään pystynyt täysin lopettamaan kun odotin esikkoa poltin n.3-5 per viikko, mutta en sillä asialla todellaan kehu että hei poltimpa tupakkia raskausaikana.

t.24+3 rv ja savuton!

Vierailija
18/18 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain häikkäähän voi ilmestyä vasta myöhemmin kouluiässä..ja olikos vauvan kädet kovin ryppyiset syntyessään? tai itkikö nikotiini riippuvuuttaan?? Mutta pisteet sulle porvooseen ( toivottavasti!) kun et vaivautunut edes vähentämään tupakan polttoa! Eihän se ole kuin äidin omasta itsekurista kiinni kuinka sitä vauvan elämää pilaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi