Pienten lasten äidit - kuinka paljon teillä on aikaa itselle?
Kommentit (14)
Meillä on viisikuinen vauva, joka nukkuu öisin hyvin ja päivisinkin helposti 4-5 tuntia. Eli minulle jää monta tuntia aikaa puuhata omia juttujani. Luen Hesaria ja muita lehtiä, surffaan netissä, teen joitain työhöni liittyviä asioita.
Päivällä vauva viihtyy lelujaan hypistellen lattialla tai sitterissä pitkiä aikoja, joten ehdin tehdä pienet kotityöt ja syödä sillä aikaa. Töiden jälkeen mies huolehtii vauvan viihdyttämisestä ja saan vaikka lukea. Yleensä kyllä olen heidän kanssaan, kun vauvan puuhia on niin ihana seurata.
Liikuntaa tulee pitkistä vaunulenkeistä (kuumalla säällä mahdollisimman aikaisin aamulla). Syksyn myötä menen taas kuntosalille kiinteyttämään kroppaani. Se onnistuu iltaisin.
Yhden helppohoitoisen vauvan kanssa on mielestäni tosi iisiä. Haaveilemme toisesta lapsesta vaikka heti tähän perään. Kahden pienen kanssa on varmasti ihan eri meno. Varsinkin, kun toista näin hyvin nukkuvaa vauvaa tuskin tulee!
ole vapaata. Viikonloppuisin voi muutaman tunnis nipistää itselleni.
Kun lapset olivat pienempiä niin minulla oli omaa aikaa enemmän koska nukkuivat enemmän.
- olen netissä, kuuntelen musiikkia samalla
- käyn kuntosalilla
- kudon
- katson telkkaria
- harrastan kirjoittamista
- puuhaan pihalla
- värkkään koruja
- puuhaan akvaarioiden kimpussa
ainakin nyt näitä
vaikka olisivatkin isompia tai teinejä? Silloinhan voi vetäytyä omaan makuuhuneeseen tai vaikka askarteluhuoneeseen harrastamaan, mennä kodin ulkopuolelle tekemään vaikka mitä!
Olen lasten kanssa päivät kotona, joten iltasin ja viikonloppusin saa aika rauhassa sitten mennä ja olla. Useimmiten teen jotain itsekseni/ystävien kanssa kerran pari viikossa.
paitsi kun vauva 6kk nukkuu. Joskus käyn kaupassa ruokaostoksilla ilman vauvaa ja haaveilen siitä, että voisin mennä kampaajalle tai hierojalle.
Nyt sovittiin miehen kanssa, että pääsen kerran viikossa kielikurssille (1,5h).
vauva ei nuku päivisin juuri lainkaan, joten ei sitä oikeastaan mitään voi tehdä.
Mä en alistuis tuollaiseen.
paitsi kun vauva 6kk nukkuu. Joskus käyn kaupassa ruokaostoksilla ilman vauvaa ja haaveilen siitä, että voisin mennä kampaajalle tai hierojalle. Nyt sovittiin miehen kanssa, että pääsen kerran viikossa kielikurssille (1,5h).
Olen vain huono ottamaan omaa aikaa.
Mutta 3 x / vko käyn jumpassa eli menee matkoineen n.1,5h / kerta. Shoppailemassa käyn silloin tällöin. Baarissa olen ollut 2x viimeisten 2 vuoden aikana.
Lapsia kolme ( 6v, 4v ja 6kk )
lapsen nukahdettua ehkä 1-2 tuntia ennen, kun itse menen nukkumaan. Surffailen netissä, katson telkkaria miehen kanssa tai saunotaan kaikessa rauhassa. Harrastuksissa en jaksa käydä, kun hoidan päivät lasta ja kotia, enkä kyllä tällä hetkellä kaipaakaan muuta. Ostoksilla käyn toisinaan yksin. (lapsi 1.5v ja toinen tulossa 1/2011)
Tällä hetkellä ei juurikaan ole omaa ika. Aloitin juuri työt.
Lapseni on vähän päälle vuoden. En työpäiväni lisäksi malta olla oikein sen enempää pienen luota pois. Aikansa kutakin. Joskus on tullut harrastettua 5 krt viikossa. Nyt siis rauhallisempaa. Kukin kai tekee sen mukaan, että oma olo on hyvä.
kun on päikkäreillä, olen koneella tai nukun tai laittaudun, sitten illalla käyn suihkussa, joskus pääsen uloskin =DD miehellä huomattavasti enemmän omaa aikaa... mutta en enempää voi vaatia kun toinen on töissä..
melkees et mikä on oma-aika :-P lasta (kohta lapsia) ei saa pahemmin hoitoon hyvä jos 2-3 kertaa vuodessa. eli ns.oma aika on illalla myöhään ku saa lapsen nukkumaan. miehellä se on niin helppoa vain mennä miten haluaa... eilenki olisin halunnut käydä kavereita moikkaa niin en päässyt koska miestä ei näkynyt ja sulki jopa puhelimen..