Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työpaikallanne tuohu joustavaa, jos on vaikka lääkärissäkäyntiä ja muuta tärkeää?

Vierailija
06.08.2010 |

Pitääkö tunnit korvata samalla viikolla vai riittääkö "kunhan vaan korvaat"?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnit pitää korvata tällä viikolla. Lääkärissäkäyttöä (lapsen) ja välttämätön oma asia. (toisaalta esimiehen sijainen näin määräs...ei esimies olisi määrännyt)

Vierailija
2/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes kellokortteja (tai muuta fyysistä ajanseurantamenetelmää). Kunhan hommat hoituvat ajallaan niin on ihan sama onko paikalla 8h/pvä vai 7h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa asioissa joustetaan, eli tehdään tunnit sisään. Meillä ei ole mitään "kellokortteja", ihan omantunnon mukaan.

Vierailija
4/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä saa käydä, eikä sitä tarvitse tehdä mitenkään takaisin, eli on ns työaikaa.

Vierailija
5/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö tunnit korvata. Kukaan ei ole osannut ko. vastata kysymykseen.

Olen ratkaissut asian siten, että otan jotain työpapereita mukaan lääkärireissulle, ja luen niitä odottaessani.

Edellisessä työpaikassa lääkärikäynnite merkattiin sairaspoissaoloksi.

Vierailija
6/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yliopistolla töissä. Monessa muussa asiassa olisi kyllä parantamisen varaa :P

Vierailija
7/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes kellokortteja (tai muuta fyysistä ajanseurantamenetelmää). Kunhan hommat hoituvat ajallaan niin on ihan sama onko paikalla 8h/pvä vai 7h.

Hommat pitää hoitaa. Joskus siihen menee 12 päivässä, joskus 4 t. Poissaoloja saa olla kesken päivänkin kunhan vain järestää työnsä niin että tuo poissaolo ei pahasti ketään muita häiritse. Tietenkin jos on pakko olla pois niin sitten on pakko olla pois. Mitään sijaisia ei ole, eli omalle pöydälle ne työt vain kasautuvat jos on poissa töistä.

Vierailija
8/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluvat työaikaan tietysti.

Jos joskus tulee muita lääkärikäyntejä kuten gynekologi ja hammaslääkäri niin pelkkä ilmoitus riittää. Menee sitten plussasaldosta nämä tunnit.

Valtiolla olen töissä ja meillä on joustavaa. Saldosta saa pitää myös vapaapäiviä. Kaikilla on yleensä saldoa kertynyt useita kymmeniä tunteja, joten ei niitä lääkärikäyntejä mitenkään syynätä.

Vierailija
9/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työterveyshuollossa saa käydä työaikana.

Vierailija
10/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on virka, jossa ei ole työaikaa. Omat menot voi sovitella päivään, kunhan tietenkään mikään velvollisuus ei jää hoitamatta. Yhtälailla hoidan joitain asioita kotoa käsin.

Vierailija
11/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiirettä, minä joustan olemalla pidempään. Jos mulla on meno, olipa se oma, lapsen tai miehen lääkäri, koulun joulu- tai muut juhlat tai vaikka lapsen harrastukseen vienti, niin aina pääsen.

Jos joku ihmettelee tuota miehen lääkäriä, niin keväällä mieheni oli 5 viikkoa pyörätuolissa tapaturman jälkeen eikä päässyt sairaalaan kontrollikäynneille ilman avustajaa kun ei päässyt esim. kynnysten yli yksin. Vaikka töissä oli vuoden kiireisin aika, niin aina pääsin saattoavuksi (oli kai kolme käytiä).

Vierailija
12/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella "joustavaa". Lääkärikäyntiin saan anoa palkatonta virkavapaata ja esim. hammaslääkäriin en saa mennä edes niin, että palkka menisi.

Vierailija
13/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työterveyshuollossa saa käydä työaikana jos vaiva on akuutti. Kaikki muu hoidettava omalla ajalla. Kaupungin töissä olen, kiinteä työaika. Eli käytännössä mahdoton päästä esim. terveyskeskukseen:(

Vierailija
14/14 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hommat tulee tehtyä, aivan sama kuinka kauan siellä istuu. Aamulla tulee ja iltapäivällä lähtee, välissä vaikka puolitoista tuntia lounaalla, tunti asioilla ja tupakalla aina välillä kun ei kahvilla istu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi