tekisitkö enää 38 vuotiaana lapsen?
Kommentit (44)
nyt 33v sain iltatähden ja on jo jaksamisen kanssa ongelmia...
Toinen tulossa nyt 27 vuotiaana ja luulen että mun kiintiö on täysi sitten :)
Raskaus tarpeeksi rankkaa nytkin...
Mutta kukin tavallaan.
Vanhin on jo 19 ja nuorin lähtee nyt eskariin.
Olen aivan varma, että teen/saan vielä yhden vauvan. Mies oli jo valmis aloittaa harjoittelun, mut meikä hannas ja en vielä poistanu kierukkaa :D
Välillä epäröin, mutta kun nään pieniä vauvoja ja taaperoita, niin olen aivan varma, että haluan vielä yhden vauvan. Onhan siinä oma hommansa, mutta jotenkin se on niin ihanaa aikaa.
olen nyt raskaana, ikää 35v. Ja toivon vielä yhden saavani. joten saatan silloin olla 38.
Biologinen kello ei enää ruvennut tikittämään sen jälkeen, kun olin saanut toisen lapseni 30-vuotiaana.
Nyt olen 44-v ja olen tyytyväinen. Kahdesta lapsestakin on ollut paljon paljon huolta, kun on ollut sairautta jne.
Sain kolme lastani alle kolmekymppisenä. Sen jälkeen vei pari vuotta, että pääsin irti "vauvakuumeesta". Nyt kun kuopuskin lähtee kouluun, olen täysin varma, että en halua enää lisää lapsia. Nautin nyt tästä elämäntilanteesta, kun lasten kanssa voi harrastaa ja he ovat jo aika omatoimisia. Jos minulla ei olisi vielä lapsia, niin sitten varmaan haluaisin lapsen. Hyvä, että on erilaisia elämänvaiheita.
Onnekseni sain nelosen vielä 41 vuotiaana.
viidennen lapseni 38 vuotiaana joten kyllä. Ihmeellistä tämä riskinpelko, lapsia voi luonnollisesti saada niin kauan kuin niitä luonnollisesti voisaada.
Riski sairaan lapsen saamiseen on kuitenkin aika pieni, takuitahan terveestä vauvasta ei ole kellään koskaan vikka saisi lapset nuorempinakin.
Viidennen lapsen sen sijaan tein 42-vuotiaana, ikäeroa edelliseen tuli 6 vuotta.
Ei suostu. Toivon että saan sen muutamassa vuodessa puhuttua ympäri.
Lapseni ovat silloin jo 17 ja 15. Jos vahinko kävisi niin sitten toki pitäisin lapsen, mutta en usko, että tarkoituksella alkaisin lasta "hankkimaan".
enkä missään tapauksessa enää tekisi lapsia. Juuri siksi olen hankkinut sterilaation noin viisi vuotta sitten.
Lapsia minulla on kolme, nuorimmainen aloittaa tänä syksynä koulun.
En todellakaan jaksaisi enää vauvarumbaa eikä muutenkaan kiinnostaisi enää näillä vuosilla aloittaa kaikkea ihan alusta.
mistä sitä koskaan tietää.
Esikoiseni olisi silloin 19.
Onneksi on jo kaksi lasta. Kolmas tulee jos on tullakseen, mutta kyllä olen jo aika lailla hyväksynyt ettei enää koskaan tule.
mulla on jo 3 ja se riittää. Siksi myös hommasin essuren etten vaan vahingossakaan tule raskaaksi.
Haluan olla lastenlasten kanssa vielä selväjärkisenä peuhaamassa
Täytän huomenna 39 ja mies ei ole tänä iltana kotona ;-)
Kuoli ennen kuin esikoiseni syntyi. Mieheni äiti sai hänet 42-vuotiaana ja on ehtinyt nauttia kuopuksestammekin täysissä voimissa.
mulla on jo 3 ja se riittää. Siksi myös hommasin essuren etten vaan vahingossakaan tule raskaaksi.
Haluan olla lastenlasten kanssa vielä selväjärkisenä peuhaamassa
olen nyt 36v ja viela yksi vauva toiveissa. Ei vaan ole aynnytyksen jalkeen viela menkat alkaneet.
Olen 33v ja 3 lapsen äiti.. Nuorin lapseni syntyi kun olin 28. Neljättä haaveilen, mutta varmaan haaveeksi jääkin.
Kaikki munasoluthan kehittyvät jo sikiö aikana, 38 vuotiaana ne ovat jo liian vanhoja. Solut ovat hitaita ja muutatioitakin voi tapahtua ym. Kyllä siinä oma terveyskin jo mietityttäisi.
Mutta kaikki tyylillään, voi "vanhanakin" saada lapsia, mutta riskit suuret.