Voi ei! Liittyy leipomiseen.
No, teinpä tossa suklaakakun ja laitoin sen vuokaan ja uuniin. Kurkkasin uuniin ja huomasin että vuoka vuosipohjasta ja otin sen sitten pois ja vaihdon vuuan. Noh, laitoin ton toisen vuoan sitten uuniin ja muistin että olin sitä ennen tiskiharjankanssa pessyt sitä ( kun siis olin eka pistämässä siihen vuokaan mikä ei vuotanut, mutta päätin vaihtaa ) Voinko sanoo jo heipat kakulle ? :( Kuinka paljon tollasessa harjassa on niitä bakteereja, ei mulla tarkotus koko perhettä myrkyttää.. Huoh
Kommentit (9)
uunissa.
Meill pestään liki kaikki pikkutiski tiskiharjalla eikä ole vielä kukaan myrkyttynyt.
Siis jäikö pesu kesken ja vuoka huuhtelematta? Saippuaiseksi? Vai miten?
Mä oon kyllä niin niuho kaiken kanssa, mitä suuhuni pistän, että varmaan tekisin uuden kakun...
Ei pesuainetta. EIkö tuollaisessa harjassa idä jotain bakteereja vai kuvittelenko nyt jotain ihan omaa ja selitä puuta heinää ?
Pesit tiskiharjalla kakkuvuokaa ja nyt se on saastunut? Miten muuten pesisit vuokia puhtaaksi?
Eikai niitä koneeseen edes laiteta, vaan pestäänkin käsin.
Kyllä ihmisten astioilla taatusti elelee sopuisa normaali bakteerikanta.
Ehkä mä taisin kysyä tyhmän kysymyksen, mäkun luulin että aina pitää olla pesuainetta että astia tulee puhtaaksi ja bakteerit ovat poissa.. :D
Ehkä mä taisin kysyä tyhmän kysymyksen, mäkun luulin että aina pitää olla pesuainetta että astia tulee puhtaaksi ja bakteerit ovat poissa.. :D
myrkkyjä sisältää, ei niinkään bakteereja, vaan muita myrkkyjä. Niitähän on tutkittu ja todettu, että vesistössä kalojen koiras-sukupuoli muuttuu vähitellen naaraaksi, kun kalat tai sammakot tarpeeksi kauan elävät kemiallisia yhdisteitä sisältävissä vesissä. Olisin enemmän huolissani mitä myrkkysekoituksia omassa ruumiissani jo on kuin tuleeko joku bakteeri tiskiharjasta. Tiskiharjat on sitä paitsi tehty materiaalista,jossa ei bakteerit viihdy.
ja bakteereja tappavia pesuaineita ei taas tavalliseen kotiin suositella, koska niiden käyttö vain lisää vastustuskykyisten bakteerikantojen syntyä.
Pesuaineen merkitys on lähinnä siinä, että sen avulla lika ja erityisesti rasva lähtevät asiasta helpommin pois. Useimmiten kuumalla vedellä saa ihan saman vaikutuksen, jos astia ei ole kauhean rasvainen ja sitä jaksaa pestä vähän pitempään.
Toki sen lian ja rasvan mukana astiasta huuhtoutuu pois myös bakteereja. Mutta jos astia ei ollut näkyvisti likainen vesipesun jälkeen, niin tuskin siinä mitään vaarallisia bakteereja oli (tavalliseen bakteerikantaan kuuluvia bakteereja on kotona tietysti kaikkialla, mutta niistä ei ole normaali-ihmiselle mitään vaaraa). Ja vaikka siihen vuokaan ylimääräisiä bakteereja olisi jäänytkin, niin ne kuolevat kyllä varmasti kuumassa uunissa.
eikö se ole ihan normaalia pestä astiat tiskiharjalla? mikä ongelma?