Uskallanko vaihtaa työpaikkaa?
Olen saanut kutsun työhaastatteluun uuteen paikkaan, joka on kuitenkin kymmenen kilometrin päässä, kun nykyinen työni puolentoista kilometrin, jonne on voinut kävellä helposti. Nyt pitäisi alkaa käyttämään busseja... yh, vihaan busseja.
Toinen kysymys on, että kun uusi työpaikka on todellakin uusi, juuri avattu, pelkään että jos se ei menestykään, menee nurin, niin olen sitten taas tyhjän päällä. Ja sellaisella ryminällä meinaan työpaikaltani lähteä että takaisin ei ole menemistä. Ja pelkään myös sitä jos uudessä työpaikassa on vielä hirveämmät pomot ja työkaverit...
Tässä nykyisessä työssäni on NIIN huono työilmapiiri ettei mitään rajaa, väkee on lähtenyt sieltä kuin pipoa.
Joten täysin olen kypsä vaihtamaan työpaikkaa. Mutta en tiedä uskallanko. Tosin riippuu myös paljon palkasta, kauan esim. joudun olemaan harjoittelijan palkalla tms... :/
Kommentit (3)
Surkea ilmapiiri töissä vaikuttaa niin laajasti henkiseen hyvinvointiin myös vapaa-aikana (ainakin minulla) että jos on mahdollisuus vaihtaa pois huonosta ilmapiiristä niin ilman muuta. Vaikka onkin hyppy tuntemattomaan.
Minua kaduttaa että lähdin entisestä paikasta. Siellä oli hyvä työilmapiiri ja kivat kaverit. Nykyisessä kyllä parempi palkka, mutta ikävämpi työn sisältö ja ilmapiiri. Muut edut kyllä nykyisessä paremmat. Nyt ymmärrä kuinka tärkeää on hyvä työilmapiiri.
lähtisin kokeilemaan uutta paikkaa. Ensiksi tietenkin hoidat itsellesi kunnon työsopimuksen. Entisestä paikasta ei kannate lähteä ovet paukkuen. Kerrot vaan että tämä on sinun mahdollisuutesi "edetä urallasi" ja haluat päästä kokeilemaan juuri kyseistä hommaa. Jos pomolle jää sinusta hyvä kuva, eikä lähdössäsi ole mitään kaunaa voit tarvittaessa pyytää vanhaa työpaikkaasi takaisin. Onko sinun mahdollisuutta pyytää tövapaata/virkavapaata 4kk( koeaika). se olisi todella hyvä juttu ja pääsisit kokeilemaan uutta työtä ihan rauhassa ja päättää koeajan aikana tulevasta..
Tsemppiä tulevaan!