Miten voisin auttaa masentunutta ja väsynyttä puolisoa?
Puolisoni saa kyllä apua ja lääkitystä, mutta tällä hetkellä tilanne on aika paha:( Onko kellään kokemusta miten voisin auttaa häntä tai siis jotenkin helpottaa oloaan?
Kommentit (5)
Riippuu varmasti kovasti ihmisestä,mutta itse toivoisin kovasti mieheltäni ja perheenjäseniltä huomioimista asioista joista pidän ja saa minut hyvälle tuulelle...eli minut saisi onnelliseksi niinkin pienellä asialla kuin,että jokainen siivoaisi omat jälkensä ja pitäisi paikat siistinä sekä,että mieheni kehuisi ja kannustaisi minua nykyistä enemmän ja että hän näyttäisi useammin empaattisia tunteita ollessani esim.kipeä.
Yritän toteuttaa molmepia eli mietin noita pieniä juttuja ja viedään hänet lasten kanssa pienelle metsäretkelle eväiden kera.
Kiitos teille, olin jo ihan hukassa enkä nähnyt metsää puilta kun mies vaan tahtoo nukkua...
Mieleeni tulee ainakin että huolehdi omasta jaksamisestasi. Koeta järjestää omaa aikaa myös itsellesi ettet sinäkin väsy.
Ole iloinen kun miehesi saa jotain tehtyä. Järjestä hänelle mahdollisuuksia tehdä jotain pientä joka onnistuessaan tuottaa hyvää mieltä. Vältä arvostelua (jos vaikka mies yrittää auttaa siivouksessa eikä laatu ole ihan sitä mitä haluaisit).
Kuulostaa tosi kivalta että jaksat välittää vastamäessäkin.
Miehen kanssa taidettiin kumpikin sairastaa jonkinasteinen masennus läpi. Kumpikaan ei kyllä käynyt lääkärissä mutta kotona tehtyjen testien mukaan kyllä masennusta. Meillä auttoi kun se jolla oli voimia koetti aina hoitaa mahdollisimman paljon perheen asioita ja pitää "homman kasassa". Ja ymmärsimme toisen masennusta ja väsymystä eikä haukuttu siitä.
Tsemppiä ja jaksamista.
omakin jaksaminen alkaa kieltämättä olemaan vähän kortilla.
Onkohan netissä jotain tukirymiä tai keskutelupalstoja omaisille? Asumme niin pienellä paikkakunnalla että täällä ei sellaisia järjestetä.
http://www.iltalehti.fi/mieli/2010050211581213_md.shtml
Kävely luonnon keskellä parantaa tutkitusti mielenterveyttä.